Ο Dior σπάει την τελειότητα της… κλεψύδρας
Η μόδα δίνει πλέον έμφαση στο πρόσωπο και την προσωπικότητα της γυναίκας, λέει η Μαρία Γκράτσια Κιουρί, δημιουργική διευθύντρια του Dior.
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 115 επιβάτες - Επέστρεψε στον Πειραιά
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
Η πατριαρχία είναι περασμένη σεζόν. Ο Dior άνοιξε την εβδομάδα μόδας στο Παρίσι με μια διαμαρτυρία κατά του σεξισμού, που γράφτηκε στο ροζ χρώμα της Barbie και στο κίτρινο των McDonald’s και μεταφράστηκε σε μια καλοκαιρινή γκαρνταρόμπα με χαλαρή εφαρμογή, η οποία, όπως εξήγησε η σχεδιάστρια Μαρία Γκράτσια Κιουρί, ήταν «μια απόρριψη του βιομηχανικού συστήματος της μόδας, που υπαγορεύει στις γυναίκες να συμμορφώνονται με το σχημα της κλεψύδρας ως συνώνυμο της τελειότητας».
Γιγαντοοθόνες παρουσίαζαν εικόνες και βίντεο νοικοκυρών με μακιγιάζ και γάντια Marigold και μοντέλων με καμπύλες που έσκυβαν υπαινικτικά πάνω από αυτοκίνητα, ενώ πλακάτ με φεμινιστικά συνθήματα σε neon χρώμα αναβόσβηναν πίσω από την πασαρέλα.
Οι λέξεις: «Πάρε τα χέρια σου από πάνω μου όταν λέω όχι, πάρε τα μάτια σου από πάνω μου όταν λέω όχι», έκλεψαν τα βλέμματα από το πρώτο μοντέλο με χαλαρό μαύρο outfit που διέσχισε την πασαρέλα.
«Ο καπιταλισμός δεν θα την πάει εκεί που πραγματικά θέλει να πάει»
Ούτε όμως το δεύτερο μοντέλο, με το προκλητικό ύφος και την ανυπότακτη διάθεση, κατάφερε να κρατήσει το βλέμμα του κοινού σφαλισμένο πάνω του, αφού το μότο «ο καπιταλισμός δεν θα την πάει εκεί που πραγματικά θέλει να πάει», που αναβόσβηνε στην οθόνη πίσω του, μάλλον δεν άφησε κανένα ασυγκίνητο, γράφει ο Guardian.
Dior opens Paris fashion week with feminist sloganeering on the catwalk https://t.co/cNsbaI0yQi
— Guardian Fashion (@GuardianFashion) September 26, 2023
«Ο Monsieur Dior πάντα έδινε έμφαση στη μέση, αλλά εγώ δεν θέλω να το κάνω αυτό πια», δήλωσε η Κιουρί πριν από το σόου. «Η ιδέα που έχουμε για τον Dior είναι ότι προέρχεται από τις διάσημες εικόνες του New Look, όπου αυτό που βλέπεις είναι πάντα μια σιλουέτα, ένα σώμα. Εγώ θέλω αντίθετα να βλέπω το πρόσωπο της γυναίκας και να σκέφτομαι την προσωπικότητά της», πρόσθεσε χαρακτηριστικά η Ιταλίδα διάσημη σχεδιάστρια μόδας.
Η εγκατάσταση βίντεο δημιουργήθηκε για την περίσταση από την καλλιτέχνιδα Έλενα Μπελαντόνι και επιστρατεύτηκε για να υποστηρίξει το μήνυμα μιας συλλογής που εξυμνεί όχι μόνο τις ψηλόλιγνες σιλουέτες, αλλά και όλες τις άλλες, το απλό στυλ ρούχων εργασίας και τα πρακτικά ψηλοτάκουνα παπούτσια. Πάνω της δέσποζε με μεγάλα χρωματιστά γράμματα το μότο «οι γυναίκες στη μόδα δεν χρειάζεται να είναι παθητικές – μπορούμε να ασκούμε επίσης κριτική»….
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις