Αυστηρές οι ευρωπαϊκές νομοθετικές προβλέψεις για τα e-fuels
Κλιματική ουδετερότητα έως και κατά 100% θα προβλέπει η σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία για την παραγωγή των συνθετικών καυσίμων
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Έντονος καβγάς Γιαννούλη – Γεωργιάδη: «Πέθανε καρκινοπαθής λόγω καθυστερημένου χειρουργείου» – «Ντροπή, ο ασθενής ζει»
Η μεγάλη ευρωπαϊκή συζήτηση για την καθολική απαγόρευση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, απέκτησε σχετικά προσφάτως κατά παραίνεση και απαίτηση των Γερμανών, ένα «παράθυρο» που ουσιαστικά θα επιτρέπει την πώληση αυτοκινήτων με θερμικά μοτέρ με την προϋπόθεση ότι αυτά θα καταναλώνουν αποκλειστικά τα συνθετικά καύσιμα νέας τεχνολογίας, γνωστά ως e-fuels.
Πλέον τα αρμόδια όργανα της ΕΕ επεξεργάζονται το νομοθετικό πλαίσιο που θα καταστήσει εφικτή την παραπάνω παρέκκλιση από την καθολική απαγόρευση κινητήρων ICE και σύμφωνα με πληροφορίες, το σχετικό σχέδιο νόμου θέτει ως προϋπόθεση την χρήση απολύτως κλιματικά ουδέτερων συνθετικών καυσίμων κάτι που σημαίνει ότι τα e-fuels που θα χρησιμοποιούνται θα πρέπει να αντισταθμίζουν κατά 100% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που εκλύονται κατά την καύση τους.
Τι είναι τα e-fuels
Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου, τα e-fuels παράγονται από την δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, την εξαγωγή του άνθρακα από αυτό και την σύνθεση του με υδρογόνο που προκύπτει μέσω της ηλεκτρόλυσης νερού, διαδικασία που με την σειρά της πραγματοποιείται με την συνδρομή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, (αιολική και ηλιακή) προκειμένου το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής τους να είναι το χαμηλότερο δυνατό. Το αποτέλεσμα της παραπάνω χημικής διεργασίας είναι συνθετικοί υδρογονονάνθρακες, δηλαδή καυσίμων παραπλήσιας σύστασης των παραδοσιακών καυσίμων είτε πρόκειται για βενζίνη και diesel είτε κηροζίνη και πετρέλαιο θέρμανσης. Αυτό σημαίνει ότι τα e-fuels δεν απαιτούν ιδιαίτερη μεταχείριση ως προς την μεταφορά και την αποθήκευσή τους καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το υφιστάμενο δίκτυο πρατηρίων καυσίμων ενώ δεν απαιτείται κάποια ειδική εγκατάσταση ή εξειδίκευση προκειμένου ένα όχημα να ανεφοδιαστεί με αυτά.
Το μειονέκτημα είναι ότι, με δεδομένο ότι πρόκειται για συνθετικούς υδρογονάνθρακες, κατά την καύση τους παράγεται διοξείδιο του άνθρακα, ωστόσο σύμφωνα με το σκεπτικό που θα επιτρέψει την διάθεση αυτοκινήτων που θα καταναλώνουν «e-fuels» και πέραν του 2035, η έκλυση CO2 κατά την καύση αντισταθμίζεται από την δέσμευσή του από την ατμόσφαιρα που προϋποθέτει η παραγωγή τους. Επίσης, με δεδομένο ότι μπορούν να αναμειχθούν με συμβατικά ορυκτά καύσιμα σε οποιαδήποτε αναλογία, θα υπάρξει πρόβλεψη στην σχετική νομοθεσία προκειμένου να διασφαλίζεται ότι αυτό δεν θα συμβαίνει, πιθανότατα με τον εφοδιασμό των αυτοκινήτων με σύστημα ανάλυσης καυσίμου το οποίο εφόσον εντοπίσει ότι πρόκειται για νοθευμένους συνθετικούς υδρογονανάθρακες, θα ακινητοποιεί με την συνδρομή κατάλληλου λογισμικού, το αυτοκίνητο.
Η άλλη απαίτηση που θα υπάρξει, σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες για την χρήση των συνθετικών καυσίμων θα είναι η 100% κλιματική τους ουδετερότητα κάτι που σημαίνει ότι το πλαίσιο θα είναι αυστηρότερο σε σχέση με αυτό που συνήθως ισχύει για την παραγωγή εναλλακτικών καύσιμων στην Ε.Ε και για τα οποία μέχρι σήμερα οι απαιτήσεις για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα διαμορφώνονται σε 70% και όχι σε 100%.
Υπάρχουν ήδη οι αντιδράσεις σε ό,τι αφορά την συγκεκριμένη νομοθετική παράμετρο καθώς σύμφωνα με τον Ralf Diemer, επικεφαλής της eFuel Alliance (κοινοπραξία πολλών βιομηχανιών μεταξύ των οποίων η Porsche, η Mazda αλλά και η Bosch, Repsol, Siemens Energy και Exxon Mobil που δραστηριοποιείται στην έρευνα και εξέλιξη και προώθηση των e-fuels) «Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 100% είναι σχεδόν αδύνατη αν συνυπολογιστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του συνόλου της εφοδιαστικής αλυσίδας και αυτών που εκλύονται κατά την παραγωγή των e-fuels».
Αντιστοίχως, η Aramco η οποία συνεργάζεται με τις Renault και Stellantis για την εξέλιξη και διάθεση e-fuels είχε ανακοινώσει σε πρότερο χρόνο ότι η ναι μεν η μείωση έως και πέραν του ποσοστού του 70% είναι εφικτή με το υπόλοιπο 30% ωστόσο να αντιστοιχεί στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα κατασκευής των ανεμογεννητριών, των φωτοβολταϊκών πάνελ, της παραγωγής των ηλεκτρολυτών καθώς και στην μεταφορά των e-fuels».
Σε κάθε περίπτωση το σχετικό νομοσχέδιο βρίσκεται προς το παρόν σε καθεστώς επεξεργασίας, διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί με τη νέα χρονιά οπότε και θα δημοσιοποιηθούν οι τελικές προβλέψεις του.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις