Χόλιγουντ: Ψηφίζουν αν θα επιστρέψουν στη δουλειά οι σεναριογράφοι μετά από πέντε μήνες απεργίας
Το περιεχόμενο της συμφωνίας
Οι επικεφαλής του ισχυρού συνδικάτου των σεναριογράφων Writers Guild of America (WGA) ενέκριναν χθες, Τρίτη, το βράδυ την πρόσφατη μισθολογική συμφωνία που συνήφθη με τα στούντιο και ζήτησαν την επιστροφή στην εργασία των μελών τους από σήμερα, έπειτα από μια απεργία η οποία διήρκεσε σχεδόν πέντε μήνες και παρέλυσε το Χόλιγουντ.
Το διοικητικό συμβούλιο του συνδικάτου «ψήφισε ομόφωνα υπέρ της συμφωνίας» για τους μισθούς, ανακοινώθηκε από το συνδικάτο μέσω της πλατφόρμας X.
Η συμφωνία εξακολουθεί να μπορεί θεωρητικά να απορριφθεί από τους 11.500 σεναριογράφους που εκπροσωπούνται από το WGA στις ΗΠΑ
«Η απεργία τερματίζεται στη 00:01» σήμερα, ώρα Λος Άντζελες, ανακοίνωσε το συνδικάτο των σεναριογράφων κι ενώ οι ηθοποιοί συνεχίζουν την απεργία.
Συγκεκριμένα η συμφωνία εξακολουθεί να μπορεί θεωρητικά να απορριφθεί από τους 11.500 σεναριογράφους που εκπροσωπούνται από το WGA στις ΗΠΑ: θα αποτελέσει αντικείμενο ψηφοφορίας, η οποία θα διεξαχθεί «ανάμεσα στις 2 και τις 9 Οκτωβρίου», ανακοίνωσε το συνδικάτο.
Όμως οι περισσότεροι από τους ειδικούς της εν λόγω βιομηχανίας πιστεύουν πως η επικύρωση της συμφωνίας, η οποία περιλαμβάνει «σημαντικά κέρδη» όσον αφορά τις αμοιβές, καθώς και προστασίες για να πλαισιώσει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, θα είναι κάτι τυπικό.
Εν αναμονή της ολοκλήρωσης της διαδικασίας, οι σεναριογράφοι μπορούν συνεπώς να επιστρέψουν από σήμερα στη δουλειά.
Αναμένεται έτσι ότι θα καταστεί δυνατό να αρχίσουν και πάλι οι εργασίες σε πολυάριθμες αμερικανικές σειρές και ταινίες που είχαν μπλοκαριστεί στα πρώτα στάδια της συγγραφής τους. Τα βραδινά τηλεοπτικά τοκ-σόου, οι παρουσιαστές των οποίων χρειάζονται γραπτά κείμενα, αναμένεται επίσης να επιστρέψουν στην τηλεόραση μέσα στον ερχόμενο μήνα.
Οι ηθοποιοί εξακολουθούν να απεργούν
Ωστόσο ακόμη και μετά την επικύρωση από τους σεναριογράφους της λήξης της απεργίας τους, το Χόλιγουντ εξακολουθεί να απέχει πολύ από μια επιστροφή στην ομαλότητα. Και τούτο επειδή οι ηθοποιοί, που εκπροσωπούνται από το συνδικάτο SAG-AFTRA, συνεχίζουν να απεργούν.
Μια επίλυση αυτής της εργασιακής σύγκρουσης, η οποία συνεχίζεται από τα μέσα Ιουλίου, μπορεί να απαιτήσει ακόμη εβδομάδες. Διότι ορισμένες από τις διεκδικήσεις του SAG-AFTRA προχωρούν πιο μακριά από εκείνες του WGA.
Το Χόλιγουντ εξακολουθεί να απέχει πολύ από μια επιστροφή στην ομαλότητα
Οι διαπραγματεύσεις προαναγγέλλονται συνεπώς δύσκολες. Πολύ περισσότερο που τα στούντιο ξέρουν πως οι όποιες υποχωρήσεις τους στους ηθοποιούς θα χρησιμεύσουν ως σημείο αναφοράς για τα τεχνικά επαγγέλματα της βιομηχανίας, οι συλλογικές συμβάσεις των οποίων πρόκειται να ανανεωθούν την ερχόμενη χρονιά.
Ακόμη και μετά την επιστροφή των ηθοποιών στη δουλειά, θα χρειαστούν ασφαλώς μήνες για να επιστρέψουν όλοι στα πλατό και να καλυφθούν οι καθυστερήσεις που έχουν συσσωρευθεί στις χολιγουντιανές παραγωγές.
Το περιεχόμενο της συμφωνίας
Το WGA δημοσιοποίησε επίσης χθες, Τρίτη, το βράδυ λεπτομέρειες της συμφωνίας που συνήψε με τα στούντιο και το ακριβές περιεχόμενό της δεν είχε γίνει γνωστό μετά τη σύναψή της την Κυριακή.
Ο συμβιβασμός δείχνει πως τα στούντιο υποχώρησαν στις περισσότερες διεκδικήσεις του συνδικάτου και φαίνεται να διαγράφεται μια νίκη των σεναριογράφων.
Περιλαμβάνει κυρίως ένα μπόνους όταν μια σειρά ή μια ταινία γίνεται επιτυχημένη σε κάποια πλατφόρμα streaming, δηλαδή όταν «20% ή περισσότερο των συνδρομητών (της πλατφόρμας) σε εθνικό επίπεδο» βλέπουν την παραγωγή «μέσα στις πρώτες 20 ημέρες από την πρεμιέρα της».
Όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη, οι σεναριογράφοι πέτυχαν επίσης εγγυήσεις ότι δεν θα αντικατασταθούν από ρομπότ.
Η συμφωνία τούς επιτρέπει να ξαναδουλεύουν σενάρια, τα οποία έχουν αρχικά δημιουργηθεί από μια τεχνητή νοημοσύνη, και ταυτόχρονα να θεωρούνται μοναδικοί δημιουργοί αυτών των έργων και συνεπώς να μην αμείβονται λιγότερο.
Μια διάταξη προβλέπει επίσης πως «απαγορεύεται η εκμετάλλευση υλικού σεναριογράφων για την εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης». Με άλλα λόγια, τα ρομπότ δεν θα μπορούν να τροφοδοτούνται με σενάρια συνδικαλισμένων δημιουργών για να βελτιώνουν τις αφηγηματικές ικανότητές τους – ένα σημείο στο οποίο τα στούντιο παρέμεναν για καιρό σιωπηλά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Γαλλία: Ιστορικά χαμηλό ποσοστό δημοτικότητας για τον Φρανσουά Μπαϊρού στη Γαλλία
- Γιορτές στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
- Αγρίνιο: «Συνήθως οι σεισμοί στην Τριχωνίδα έχουν συνέχεια» λέει ο Λέκκας – «Χρειάζεται επιτήρηση»
- Παράταση στην άφιξη Μενσά
- «Good Luck, Babe!»: Πώς το κομμάτι της Chappell Roan έγινε o ύμνος της γενιάς των situationships
- Μπρίτνεϊ Σπίαρς: «Έχω βαριά μελαγχολία, έχω σιχαθεί τόσο πολύ τους ανθρώπους»