Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Γαλλία: Οι καταναλωτές αρχίζουν να γυρίζουν την πλάτη σε επώνυμα προϊόντα στα σουπερμάρκετ [γράφημα]

Γαλλία: Οι καταναλωτές αρχίζουν να γυρίζουν την πλάτη σε επώνυμα προϊόντα στα σουπερμάρκετ [γράφημα]

Οι επικεφαλής των σουπερμάρκετ στη Γαλλία έχουν επικρίνει πολυεθνικές τροφίμων

Οι μεγάλοι όμιλοι σουπερμάρκετ εξετάζουν να ζητήσουν μειώσεις στις τιμές από τους παραγωγούς τροφίμων της τάξης του 2% με 5%, ανέφεραν σε επαφές τους με κυβερνητικά στελέχη του κλάδου. Οι συνομιλίες μεταξύ και των τριών πλευρών πραγματοποιούνται καθώς οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να μειώνουν τις αγορές εν μέσω της πολύ μεγάλης ακρίβειας, ακόμη και σε τρόφιμα ή είδη υγιεινής και καθαριότητας.

Οι επικεφαλής των σουπερμάρκετ στη Γαλλία έχουν επικρίνει πολυεθνικές τροφίμων όπως είναι οι Unilever και η Nestle κατηγορώντας τους για αυξήσεις τιμών τις οποίες χαρακτηρίζουν ως αδικαιολόγητες.

Πλέον οι καταναλωτές στη Γαλλία λιγότερα τρόφιμα και προϊόντα προσωπικής υγιεινής και οικιακής χρήσης, από απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων μέχρι σαμπουάν καθώς οι τιμές των προϊόντων που κατασκευάζονται από μεγάλες μάρκες αυξάνονται, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την εταιρεία ερευνών NielsenIQ για λογαριασμό του Reuters.

Το πρόβλημα με τις τιμές στη Γαλλία αντικατοπτρίζει αυτό της ακρίβειας που υπάρχει σε ολόκληρη την Ευρώπη –και την Ελλάδα- με προσπάθειες από τις κυβερνήσεις να βρουν τρόπους να μειώσουν το κόστος για πολιτικούς και οικονομικούς λόγους καθώς οι καταναλωτές είναι έρμαιο των ορέξεων των εταιρειών.

Για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προσωπικής υγιεινής αυξάνονται ενώ οι όγκοι για μεγάλες μάρκες μειώνονται

Γράφημα που δείχνει ότι οι πωλήσεις από γνωστές μάρκες στα σούπερ μάρκετ υποχωρούν ενώ αυτές της ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται

Η αλλαγή αυτή στις συνήθειες των αγοραστών –όπως τουλάχιστον αυτή διαφαίνεται στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ- θα μπορούσε να δημιουργήσει νέο πεδίο μάχης ανάμεσα στους λιανοπωλητές, τους πολιτικούς και τους παραγωγούς καταναλωτικών αγαθών που εδώ και μήνες συγκρούονται για τις τιμές των τροφίμων.

Τα στοιχεία, που συγκέντρωσε η NielsenIQ έδειξαν ότι οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων για αφρόλουτρα, ταμπόν, προϊόντα πλυντηρίου πιάτων, απορρυπαντικά πλυντηρίων ρούχων και χαρτί υγείας μειώθηκαν σημαντικά το έτος που έληξε στις 17 Σεπτεμβρίου. Οι τιμές των σούπερ μάρκετ για προϊόντα σε κάθε μία από αυτές τις κατηγορίες ήταν σημαντικά υψηλότερες μέχρι στιγμής αυτόν τον μήνα σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ο πίνακας με τις μειώσεις στις αγορές των τροφίμων και άλλων καταναλωτικών αγαθών παρουσιάζεται σήμερα από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο όπως τον εκπόνησε το Reuters.

Η Γαλλία η οποία έχει κανονισμούς που υπαγορεύουν να υπάρχει ετήσιο «παράθυρο» για τις διαπραγματεύσεις για τις τιμές την περίοδο από την 1η Δεκεμβρίου έως την 1η Μαρτίου, εξετάζει τώρα να περάσει νέο νόμο που θα φέρει πιο μπροστά τις διαπραγματεύσεις, με στόχο οι συνομιλίες αυτές να ξεκινήσουν σύντομα και να ολοκληρωθούν έως τις 15 Ιανουαρίου.

Στροφή στην ιδιωτική ετικέτα

Οι μεγάλες μάρκες κυριαρχούσαν εδώ και χρόνια στην γαλλική και όχι μόνο αγορά, έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας των σουπερμάρκετ. Ωστόσο τώρα τα στοιχεία της NielsenIQ για τη Γαλλία δείχνουν ότι οι όγκοι για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προσωπικής υγιεινής αυξάνονται ενώ οι όγκοι για μεγάλες μάρκες μειώνονται. Για παράδειγμα, οι όγκοι αφρόλουτρων μειώθηκαν συνολικά κατά 6% και για τις μεγάλες μάρκες κατά 10%, αλλά αυξήθηκαν κατά 14% για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ομοίως, ενώ οι όγκοι απορρυπαντικών πλυντηρίων ρούχων μειώθηκαν κατά περίπου 2% σε όλες τις κατηγορίες και υποχώρησαν κατά 10% για τις μεγάλες μάρκες, αυξήθηκαν κατά 28% για τις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας. Αν και οι καταναλωτές αγόραζαν λιγότερα αφρόλουτρα, ταμπόν, προϊόντα πλυντηρίου πιάτων, απορρυπαντικά ρούχων και χαρτί υγείας από μεγάλες επωνυμίες το δωδεκάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου, έβαλα στο καλάθι τους περισσότερα από κάθε τύπο ιδιωτικής ετικέτα τέτοιου προϊόντος.

Πηγή: Ot.gr

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024