Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Στο Χόλιγουντ οι άνθρωποι κέρδισαν τη τεχνητή νοημοσύνη

Στο Χόλιγουντ οι άνθρωποι κέρδισαν τη τεχνητή νοημοσύνη

H τεχνητή νοημοσύνη φαίνεται να «βολεύει» τις εταιρίες κολοσσούς, απειλεί ωστόσο τους εργαζόμενους.

Κατά τη διάρκεια της σχεδόν πεντάμηνης απεργίας, η χρήση τεχνητής νοημοσύνης στη συγγραφή σεναρίων από επιχειρήσεις – κολοσσούς, αποτέλεσε ένα από τα πιο καίρια ζητήματα στον αγώνα των εργατών και εργατριών του κινηματογράφου.

Αρχικά, το ζήτημα είχε τεθεί – σε μικρότερη κλίμακα – από το σωματείο Writers Guild of America, το οποίο εκπροσωπεί συγγραφείς στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης, φτάνοντας σήμερα να αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει μέσω αγώνων η εργατική τάξη του Χόλιγουντ.

Η απεργία αφορούσε επίσης οικονομικά ζητήματα που προέκυψαν και προκύπτουν από το online & streaming – θέαμα και τις ελάχιστες προσλήψεις προσωπικού. Όμως, η απειλή της τεχνητής νοημοσύνης έφερε στο προσκήνιο τα δεινά των συγγραφέων λόγω της σύγκρουσης ανθρώπου-μηχανής, με εκτεταμένες συνέπειες και σε άλλες βιομηχανίες που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο μαζικών απολύσεων εργατικού δυναμικού λόγω «επιτευγμάτων» της τεχνητής νοημοσύνης, της απληστίας και της ασυδοσίας των εταιριών – κολοσσών.

Πολλοί ειδικοί βλέπουν τη συμφωνία των σεναριογράφων ως «πρελούδιο» για τις εργατικές μάχες που πρόκειται να δοθούν.

Photo: REUTERS/Mike Blake

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να γίνει ένας καταξιωμένος συγγραφέας

Σύντομα, τα μέλη της WGA θα ψηφίσουν εάν θα συμφωνήσουν σε μια δοκιμαστική συμφωνία, η οποία απαιτεί από τα στούντιο και τις εταιρείες παραγωγής να αποκαλύπτουν στους συγγραφείς εάν οποιοδήποτε υλικό που τους έχει δοθεί έχει δημιουργηθεί από την AI εν μέρει ή πλήρως. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να γίνει ένας καταξιωμένος συγγραφέας. Το AI δεν μπορεί να δημιουργήσει «λογοτεχνικό περιεχόμενο».

«Το περιεχόμενο που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να υπονομεύσει το κύρος ή τα κατοχυρωμένα δικαιώματα ενός συγγραφέα», αναφέρει η προτεινόμενη σύμβαση.

Πολλοί ειδικοί βλέπουν τη συμφωνία των σεναριογράφων ως «πρελούδιο» για τις εργατικές μάχες που πρόκειται να δοθούν.

«Ελπίζω ότι η συμφωνία θα επηρεάσει θετικά και άλλες βιομηχανίες δημιουργίας περιεχομένου, καθώς διασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό ότι εάν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη, θα είναι άνθρωποι που θα εργάζονται παράλληλα με την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτός, για μένα, ήταν πάντα ο καλύτερος τρόπος χρήσης οποιασδήποτε μορφής τεχνητής νοημοσύνης», δήλωσε ο Tom Davenport, καθηγητής τεχνολογίας στο Babson College και συγγραφέας του «All-in on AI: How Smart Companies Win Big with Artificial Intelligence».

Η δοκιμαστική συμφωνία μεταξύ του Writers Guild και της Alliance of Motion Picture and Television Producers, που διαπραγματεύεται για λογαριασμό των στούντιο, δεν απαγορεύει όλες τις χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης. Και οι δύο πλευρές έχουν αναγνωρίσει ότι μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο σε πολλές πτυχές της δημιουργίας ταινιών, συμπεριλαμβανομένου του σεναρίου.

«Tα μέλη αναγνωρίζουν ότι το νομικό τοπίο γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι «θολό» και αναπτύσσεται ταχέως».

Η συμφωνία αναφέρει ότι οι συγγραφείς θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη εάν η εταιρεία συναινέσει. Αλλά μια εταιρεία δεν θα έχει το δικαίωμα να απαιτεί από έναν συγγραφέα να χρησιμοποιεί λογισμικό AI.

Photo: REUTERS/Mario Anzuoni

Οι διαπραγματεύσεις

Οι διαπραγματεύσεις των συγγραφέων για την τεχνητή νοημοσύνη των συγγραφέων, διήρκεσαν μια εβδομάδα λόγω των αλλεπάλληλων προκλήσεων μιας «αγοράς» που σχετίζεται με μια τόσο γρήγορα εξελισσόμενη τεχνολογία.

Όταν ξεκίνησε η απεργία των συγγραφέων στις 2 Μαΐου, ήταν μόλις πέντε μήνες αφότου το OpenAI κυκλοφόρησε το ChatGPT, το οποίο παρουσιάζει τη δυνατότητα να γράφει δοκίμια, να «ανοίγει» συζητήσεις με ερωτήσεις και απαντήσεις αλλά και να δημιουργεί «ιστορίες» από ποικίλες πηγές που θυμίζουν βιβλιογραφία. Τα στούντιο τότε, απαντούσαν ότι ήταν πολύ νωρίς για να διαπραγματευτούν θέματα που προκύπτουν από τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και πρότειναν το θέμα να μην ξανά έρθει στην επιφάνεια μέχρι το 2026.

Τελικά, οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν άμεσα, καθώς σύμφωνα με το προσχέδιο της σύμβασης, «τα μέλη αναγνωρίζουν ότι το νομικό τοπίο γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι «θολό» και αναπτύσσεται ταχέως». Οι εταιρείες και το σωματείο συμφώνησαν να συναντώνται τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο κατά τη διάρκεια της τριετούς διάρκειας της σύμβασης.

Ωστόσο, δεν έχουν οριστεί απαγορεύσεις στα στούντιο όσον αφορά τη χρήση σεναρίων που σχετίζονται με τη τεχνητή νοημοσύνη. Η WGA άφησε το νομικό σύστημα να εξετάσει το συγκεκριμένο «πεδίο». Μια ρήτρα σημειώνει ότι οι συγγραφείς έχουν το δικαίωμα να υποστηρίξουν ότι το έργο τους έχει γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τις «μηχανές» τεχνητής νοημοσύνης.

«Αυτός ο αγώνας αποτελεί το πρώτο βήμα σε μια μακρά διαδικασία διαπραγμάτευσης και επεξεργασίας της θέσης της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργική βιομηχανία».

Αυτό το γεγονός αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ανησυχίες στο λογοτεχνικό κόσμο. Την περασμένη εβδομάδα, 17 συγγραφείς, συμπεριλαμβανομένων των John Grisham, Jonathan Franzen και George R.R. Martin, υπέβαλαν μήνυση κατά του OpenAI ισχυριζόμενοι τη «συστηματική κλοπή σε μαζική κλίμακα» των βιβλίων τους που προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Οι όροι που πέτυχε η WGA σίγουρα θα παρακινήσουν και σε άλλους αγώνες— ιδιαίτερα των απεργών μελών του σωματείου των ηθοποιών, SAG-AFTRA.

Photo: REUTERS/Aude Guerrucci

Εργασιακή κανονικότητα

«Αυτός ο αγώνας αποτελεί το πρώτο βήμα σε μια μακρά διαδικασία διαπραγμάτευσης και επεξεργασίας της θέσης της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργική βιομηχανία — όχι μόνο όσον αφορά τους συγγραφείς, αλλά και τους εικαστικούς καλλιτέχνες και τους ηθοποιούς», λέει ο David Gunkel, καθηγητής σπουδών μέσων στο Βόρειο Ιλινόις και συγγραφέας του «Person, Thing, Robot».

Οι ηθοποιοί, απεργούν από τις 14 Ιουλίου και διεκδικούν καλύτερες οικονομικές συμφωνίες με την online – streaming βιομηχανία του θεάματος. Επιπροσθέτως απαιτούν να διασφαλιστούν τα εργασιακά τους δικαιώματα έναντι της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία μπορεί ενδεχομένως να χρησιμοποιήσει την ομοιότητα ενός αστέρα του Χόλιγουντ χωρίς την άδειά του ή να αντικαταστήσει πλήρως τους βοηθητικούς ηθοποιούς.

«Οι προσπάθειες υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης «ως εργασιακή κανονικότητα» κυριολεκτικά αποδυναμώνει το εργατικό δυναμικό», δήλωσε πρόσφατα ο ηθοποιός Μπράιαν. «Δεν είναι καλό για την κοινωνία. Δεν είναι καλό για το περιβάλλον μας. Δεν είναι καλό για τις οικογένειες της εργατικής τάξης».

Τέλος, τα μέλη του SAG-AFTRA ψήφισαν με συντριπτική πλειοψηφία υπέρ νέας απεργίας κατά των εταιρειών βιντεοπαιχνιδιών. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στα παιχνίδια απειλεί ιδιαιτέρως τους ηθοποιούς.

«Αν απαγορεύσουμε τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης(..)παραδίδουμε τους εαυτούς μας σε στασιμότητα».

Δείτε το βίντεο 

Οι σκεπτικιστές και η πραγματικότητα

Ορισμένοι σκεπτικιστές αμφιβάλλουν εάν οι συγγραφείς κατάφεραν να προστατευτούν πραγματικά από την απειλή που λέγεται τεχνητή νοημοσύνη. Ο μεγιστάνας των μέσων ενημέρωσης Μπάρι Ντίλερ, πρόεδρος της εταιρείας ψηφιακών μέσων IAC, δήλωσε στο CNBC: «Πέρασαν μήνες προσπαθώντας να δημιουργήσουν δικλίδες ασφαλείας για να προστατεύσουν τους συγγραφείς από την τεχνητή νοημοσύνη και κατέληξαν στο τίποτα. »

Ο Robert D. Atkinson, πρόεδρος του Information Technology & Innovation Foundation, δήλωσε:«Αν απαγορεύσουμε τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης(..)παραδίδουμε τους εαυτούς μας σε στασιμότητα».

Η πραγματικότητα είναι ότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πλήρως τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργική βιομηχανία. Οι αντιδράσεις και οι αγώνες ωστόσο, φαίνεται πως θα είναι ακόμα εντονότεροι, λόγω των πενιχρών οικονομικών απολαβών των ανθρώπων των τεχνών, των λιγοστών θέσεων εργασίας και της εκμετάλλευσης από τις μεγάλες εταιρίες παραγωγής.

*Με πληροφορίες από elpais.com

Must in

Αποκάλυψη in: Καθαρές οι τοξικολογικές εξετάσεις και του 15 μηνών Παναγιώτη στο «θρίλερ στην Αμαλιάδα»

Νέο πλήγμα στο σενάριο δολοφονίας πέντε μωρών από την 24χρονη Ειρήνη Μ. στην Αμαλιάδα. Κρίσιμες οι ιστολογικές εξετάσεις για το ίδιο παιδί που αναφέρεται ότι ήταν υγιές.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024