Στέλλα Βαρτελάτου: «Έχει επανέλθει η αισιοδοξία στην Πειραιώτισσα και στον Πειραιώτη»
Μια επιτυχημένη πολιτική μηχανικός διεκδικεί θέση υποψηφίου δημοτικού συμβούλου στο Δήμο Πειραιά στις Αυτοδιοικητικές Εκλογές. Η Στέλλα Βαρτελάτου μίλησε στο in.
Η Στέλλα Βαρτελάτου είναι πολιτική μηχανικός με έντονη ευαισθησία σε κοινωνικά θέματα μεταξύ άλλων. Την επαγγελματική της αρτιότητα και την διάθεση να προσφέρει στα κοινά την θέτει στην κρίση των δημοτών Πειραιά στις Αυτοδιοικητικές εκλογές διεκδικώντας την ψήφο τους με την συμμετοχή της στο ψηφοδέλτιο του Γιάννη Μώραλη, «Πειραιάς Νικητής».
Ως υποψήφια δημοτική σύμβουλος με τον συνδυασμό Πειραιάς Νικητής, τι θα επικοινωνούσατε στους δημότες ως βασική σας στόχευση στην επόμενη αυτοδιοικητική περίοδο 2024-2029;
Eίναι προφανείς οι εξελίξεις στον Πειραιά που οφείλονται στην προσπάθεια του «Πειραιά Νικητή» και του Δημάρχου Γιάννη Μώραλη να επανέλθει ο Πειραιάς στην τροχιά της ομορφιάς, της δύναμης και της προσφοράς προς όλους τους κατοίκους.
Στόχος μου είναι να οργανώσω δράσεις και να εισηγηθώ πρωτοβουλίες στον Δήμαρχο για την ανάδειξη της ταυτότητας του Πειραιά ως μια πόλη με εκτεταμένο παράκτιο μέτωπο, ως ναυτιλιακό κέντρο και ως θελκτική γειτονιά.
Θα πρέπει να αναδειχθεί έντονα η σχέση της πόλης με την θάλασσα, η σχέση των κατοίκων με την γειτονιά τους και να επιτευχθεί η οικονομική ανάπτυξη με την μείωση των ανισοτήτων.
Κυκλοφορείτε ανάμεσα στους δημότες. Τι είναι αυτό για το οποίο σας ευχαριστούν και συγχαίρουν και τι είναι αυτό για το οποίο ζητούν περαιτέρω ενδυνάμωση;
Ότι ο Πειραιάς είναι μια πόλη που έχει αλλάξει ριζικά αποτελεί γεγονός που αναγνωρίζουν όλοι οι δημότες. Πρωτίστως οι δημότες αισθάνονται πλέον αισιόδοξοι για την πόλη που αγαπάνε. Αισιόδοξοι ότι διαβλέπουν ένα καλύτερο μέλλον για εκείνους και τα παιδιά τους. Έχουν ξανά συνδεθεί με τον Πειραιά. Έχει επανέλθει η αισιοδοξία στην Πειραιώτισσα και στον Πειραιώτη. Και αυτό είναι πολύτιμο διότι συμβάλει στην διαμόρφωση αξιόπιστης σχέσης με την Δημοτική Αρχή. Οι δημότες αναγνωρίζουν τον ειλικρινή, άμεσο και πληθωρικό χαρακτήρα του Δημάρχου, που προσηλώνετε στους στόχους του, λειτουργεί με τεχνοκρατικό και ταυτόχρονα συναισθηματικό τρόπο και που εν τέλει είναι ο Δήμαρχος που οδηγεί στην πρόοδο κάνοντας έργα.
Η καθημερινότητα με την οποία είναι συνδεδεμένη στην συνείδηση του κόσμου η αυτοδιοίκηση α βαθμού, έχει βελτιωθεί με έργα και δράσεις. Ωστόσο πέραν ότι η καθημερινότητα αναδιατάσσεται συνέχεια αφού επηρεάζεται από τα εκάστοτε δεδομένα θα έλεγα ότι χρειάζεται ενδυνάμωση. Η αύξηση της επισκεψιμότητας του Πειραιά είτε με εργαζομένους είτε με τουρίστες είτε με επισκέπτες έχει φορτίσει τους δρόμους τις ώρες αιχμής και δυσχεράνει την στάθμευση.
Καθώς όμως, συμπληρώνεται ένας χρόνος από τη λειτουργία του Μετρό και μπορούμε να συνυπολογίσουμε τα νέα δεδομένα που έχει δημιουργήσει σε σχέση με τις μετακινήσεις στην πόλη θα προχωρήσουμε στην εκπόνηση κυκλοφορικής μελέτης. Επίσης, μέσα στο 2024 ξεκινάμε την εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Α’ και Β’ Δημοτική Κοινότητας, ώστε να διασφαλίζονται θέσεις στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους, αλλά και τους επισκέπτες.
Την περίοδο αυτή ολοκληρώθηκαν έργα εμβληματικά για τον Πειραιά
Ο Δήμος Πειραιά ένας αστικός πυκνοκατοικημένος Δήμος πόσο δύσκολο είναι να διοικηθεί με τα σημερινά δεδομένα που χαρακτηρίζονται από έλλειψη πόρων σε σχέση με τις ανάγκες και προσωπικού; Διότι αρκετός κόσμος δεν γνωρίζει τις αντικειμενικές δυνατότητες μιας δημοτικής αρχής και ζητάει διαρκώς παραπάνω.
Ο Δήμος Πειραιά είναι ένας αστικός πυκνοκατοικημένς Δήμος που διαθέτει ετερόκλητα χαρακτηριστικά τα οποία πρέπει να γεφυρωθούν για να διοικηθούν.
Ο Πειραιάς μία πόλη που ανασαίνει θάλασσα, αποτελεί το πρώτο λιμάνι της χώρας όπου η λειτουργία του έχει σαν αποτέλεσμα η ακτίνα επιρροής του Δήμου να εκτείνεται πέρα των διοικητικών του ορίων γεγονός που καθιστά τον Πειραιά μητροπολιτικό κέντρο
Κατανοούμε τις ανησυχίες των συνδημοτών μας. Προσπαθούμε πάντα στις εισηγήσεις μας να περιγράφουμε το οικονομικό, γραφειοκρατικό και υπηρεσιακό πλαίσιο στο οποίο λειτουργούμε ώστε αφενός να είναι ενήμεροι οι δημότες αφετέρου να μην διαταράσσεται η ψυχική τους κατάσταση θεωρώντας ότι κάποιες αλλαγές στην πόλη δεν υλοποιούνται ή καθυστερούν από αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής.
Για αυτό θα ήθελα οι συνδημότες μου να γνωρίζουν την δέσμευση μου ότι θα στέκομαι πάντα και πρωτίστως δίπλα τους ώστε με την βοήθεια μου να αντιμετωπίζουμε και να επιλύουμε όλα τα προβλήματα μαζί.
Αν μπορούσατε να ξεχωρίσετε τα εμβληματικότερα από τα ομολογουμένως αρκετά έργα και παρεμβάσεις ουσίας που έγιναν στον Δήμο Πειραιά ποια θα ήταν αυτά;
Την περίοδο αυτή ολοκληρώθηκαν έργα εμβληματικά για τον Πειραιά, τα οποία απασχολούσαν την πόλη για δεκαετίες και καμία Δημοτική Αρχή δεν είχε κατορθώσει να επιλύσει. Αναφέρομαι στην αξιοποίηση του Πύργου Πειραιά, στη μετατροπή του σε ένα σύγχρονο κτίριο – στολίδι όχι μόνο για τον Πειραιά και το λιμάνι, αλλά για τη χώρα. Ο Πύργος είναι για τους Πειραιώτες σύμβολο αναγέννησης της πόλης. Επίσης, πραγματοποιήσαμε τη μεγάλη ανάπλαση στο Μικρολίμανο, αναδεικνύοντας τη μοναδική ομορφιά της περιοχής, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να απολαμβάνουν τη βόλτα τους δίπλα στη θάλασσα. Στον Πειραιά έρχεται κόσμος από κάθε γωνία της Αττικής για να επισκεφτεί μουσεία και νέους χώρους τέχνης που έχουν δημιουργηθεί, να απολαύσει τον γαστρονομικό πλούτο του Πειραιά στα παραδοσιακά αλλά και τα δεκάδες νέα καταστήματα εστίασης που έχουν αναπτυχθεί, σε περιοχές όπου έγιναν οι αναπλάσεις.
Ως Πολιτικός Μηχανικός ζητώντας την στήριξη των δημοτών του Πειραιά, πείτε μας δυο λόγια για το έργο που επιτελέσατε εσείς;
Ως πολιτικός μηχανικός Ε.Μ.Π που εξειδικεύεται στην παράκτια ζώνη και στην μελέτη των λιμανιών έχω συμβάλει με τις απόψεις μου και τις πρωτοβουλίες στην σχέση του Πειραιά μας με το λιμάνι. Πρωτοβουλίες στις οποίες είχα γνώμονα σχεδιασμού και επίκεντρο τον Πειραιά. Έχω πάρει μέρος σε διεργασίες που ρυθμίζουν ζητήματα της κρουαζιέρας στις οποίες σταθερή κατεύθυνση μου ήταν να μην δυσχεραίνεται χωροταξικά η πόλη και να μην επηρεάζεται η εύρυθμη λειτουργία τμημάτων της πόλης. Πρωτίστως όμως ως πολιτικός μηχανικός μέσα από το πεδίο στο οποίο δρω και τις δυνατότητες που μου δίνονται, μάχομαι για την ελεύθερη πρόσβαση των ανθρώπων στην ευκαιρία της εργασίας.
Επίσης επιδίωξη μου είναι ως πολιτικού μηχανικού Ε.Μ.Π να αξιοποιήσουμε τα εγκαταλειμμένα κτίρια για χώρους στάθμευσης και οικόπεδα με συμβάσεις παραχώρησης
Ο κ. Γιάννης Μώραλης έχει συγκεντρώσει πλήθος αξιόλογων υποψηφιοτήτων στο ψηφοδέλτιο Πειραιάς Νικητής. Συμφωνείτε πως η δύναμη μιας δημοτικής αρχής εκτός των ικανοτήτων του επικεφαλής είναι και σκληρή ομαδική δουλειά;
Καταρχήν αποτελεί ιδιαίτερη τιμή και χαρά που ο Δήμαρχος με συμπεριέλαβε στο πλήθος των αξιόλογων υποψηφιοτήτων. Ο Δήμαρχος σε κάθε δημόσια και ιδιωτική τοποθέτηση υπογραμμίζει το πιστεύω του στην δύναμη της ομαδικής δουλειάς. Με αυτό το μοντέλο διοικεί τον Δήμο και μας προτρέπει να σκεφτόμαστε ανάλογα.
Ως πολιτικός μηχανικός, δουλεύοντας στο σχεδιασμό ενός λιμανιών που απαιτεί συνεργασία πολλών επιστημονικών ειδικοτήτων και μηχανικών, μπορώ να σας πω ότι έχω εκπαιδευτεί και ζυμωθεί με την ομαδική εργασία.
Ζούμε σε καιρούς δύσκολους. Ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία είναι ακριβά συγχρόνως τα τρόφιμα, η ενέργεια, τα ενοίκια και η βενζίνη. Αυτό σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται. Είναι στόχος δικός σας να στέκεστε στο πλευρό των ευπαθών ομάδων πληθυσμού; Τι έχετε κάνει ως Δήμος και πως βλέπετε την επόμενη μέρα σε αυτό το πεδίο;
Ο Δήμαρχος τόνισε σε μια συνέντευξη του «ότι όσο πιο πολύ δουλεύει κάποιος για την αυτοδιοίκηση τόσο πιο πολύ την αγαπά».
Ούσα 8 χρόνια Δημοτική Σύμβουλος και Αντιδήμαρχος, έζησα και ένιωσα από πολύ κοντά την πραγματική ανάγκη που προκάλεσε η ακριβή βενζίνη, τα υψηλά ενοίκια, το δυσβάσταχτο καλάθι του νοικοκυριού. Παιδί και εγώ λαϊκής οικογένειας, ο πατέρας μου άνθρωπος της θάλασσας, μας μεγάλωσε με μόχθο οπότε έχω και βιωματική σχέση με τους μη έχοντες.
Για αυτό στηρίζω και ενθαρρύνω όλες τις αποφάσεις του Δήμου που ενισχύουν την κοινωνική πολιτική όπως η σταδιακή μείωση των δημοτικών τελών που πέτυχε ο Δήμαρχος αθροιστικά να φτάνει το 25%.
Στέκομαι αρωγός στην φιλανθρωπική δράση των ενοριών μας και φυσικά ως αυτόνομη προσωπικότητα που διατηρώ την εργασία μου και το επιστημονικό μου υπόβαθρο και δεν προσδιορίζομαι μόνο μέσα από την αυτοδιοικητική μου ιδιότητα, με τον προσωπικό μου αγώνα.
Πως θέλετε να είναι ο Πειραιάς την επόμενη δεκαετία;
Εφόσον εκλεγώ με την βοήθεια και επιλογή των συμπολιτών μου θα ήθελα να συμβάλω στην αναβάθμιση του παράκτιου μετώπου της Πειραϊκής Ακτής, ένα έργο το οποίο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, με προϋπολογισμό 25 εκατομμύρια ευρώ.
Να προσπαθήσω για την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση των δημοτών στην θάλασσα. Να εισηγηθώ προτάσεις που προσελκύουν επισκέπτες και λουόμενους και να προωθήσω την διευθέτηση των παράκτιων χρήσεων.
Θα ήθελα δηλαδή να μετατρέψω τον Πειραιά και σε παράκτιο πόλο ξεκινώντας από την μεγάλη ανάπλαση στην πλαζ Βοτσαλάκια, προϋπολογισμού 1 εκατομμυρίου ευρώ που ξεκινάει άμεσα.
Ταυτόχρονα οραματίζομαι έναν Πειραιά που οι πολίτες μετακινούνται εύκολα και απρόσκοπτα.
Η αγάπη μου για την πόλη μας είναι ουσιαστική, διαχρονική και διάχυτη και είναι αυτή η αγάπη ένας από τους βασικούς λόγους που με οδήγησαν στην απόφαση μου να συμπορευθώ στη μεγάλη συλλογική προσπάθεια με στόχο τον Πειραιά του μέλλοντος.
- Μαγδεμβούργο: Φουντώνει η οργή κατά των γερμανικών αρχών για το μακελειό
- Στα «ΝΕΑ» της Δευτέρας: Οδηγός επιβίωσης στην πολυκατοικία
- ΗΠΑ: Ο Τραμπ… διαβεβαίωσε ότι ο Μασκ δεν μπορεί να γίνει Πλανητάρχης
- Super Μπάλα Live: Τα όργια της διαιτησίας αλλοιώνουν το πρωτάθλημα
- Υπερθέαμα: Δείτε γκολ και highlights από τα κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα (vids)
- Περισσότερα από 3.100 παιδιά ιθαγενών Αμερικανών πέθαναν σε οικοτροφεία στις ΗΠΑ