«Βαθιά δυσαρέσκεια» από την Kίνα για την ευρωπαϊκή έρευνα των EV
Η επίσημη αναγγελία της έρευνας από την Κομισιόν για τις κρατικές επιδοτήσεις σε ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στην Κίνα προκάλεσαν αυτονόητα την αντίδραση των Κινέζων
ΗΕυρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε και επισήμως την διερεύνηση των κινεζικών κρατικών επιδοτήσεων προς τους τοπικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκίνητων, ζητώντας από τις αρμόδιες κινεζικές αρχές να συμμετάσχουν στις σχετικές διαβουλεύσεις «σε σύντομο χρονικό διάστημα».
Κάπως αναμενόμενα η Κίνα, μέσω σχετικής ανακοίνωσης που εκδόθηκε από το υπουργείο εμπορίου, εξέφρασε την «βαθιά δυσαρέσκειά» της για την διεξαγωγή έρευνας, συμπληρώνοντας ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να την στοιχειοθετούν αλλά και ότι δεν συμβαδίζει με τους κανονισμούς του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση δηλώνεται ότι δεν παρασχέθηκαν από την ΕΕ αρκετά στοιχεία σε σχέση με το ζήτημα, ενώ τονίζεται ότι εφεξής η Κίνα θα παρακολουθεί στενά τις διαδικασίες έρευνας που διεξάγεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να διαφυλάξει τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των εταιρειών της. Παράλληλα η κινεζική πλευρά καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να διαφυλάξει την σταθερότητα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και την στρατηγική συνεργασία ανάμεσα τους, αξιοποιώντας με φειδώ τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της για την ρύθμιση του εμπορίου.
Η επίσημη αναγγελία για τη διεξαγωγή της έρευνας πραγματοποιήθηκε μέσω της επίσημης εφημερίδας της ΕΕ, και καλεί την Κίνα να συμμετάσχει στις σχετικές διαβουλεύσεις χωρίς να ορίζεται προς το παρόν χρονοδιάγραμμα σε ο,τι αφορά την έρευνα. Παρ΄όλα αυτά δίνεται προθεσμία 15 ημερών για υποβολή αιτήματος ακρόασης και 37 ημερών για την υποβολή παρατηρήσεων.
Στην αναγγελία αναφέρεται επίσης ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει συγκεντρώσει πληροφορίες που δείχνουν ότι οι παραγωγοί ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα επωφελούνται από επιδοτήσεις που αποβαίνουν σε βάρος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Ενδεικτικά ως προς την φύση των επιδοτήσεων αναφέρονται, απευθείας επιδοτήσεις, δάνεια με ευνοϊκούς όρους από κρατικές τράπεζες, ευνοϊκή φορολογία και εξαιρέσεις καθώς και προμήθεια πρώτων υλών σε τιμές κάτω του κόστους.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της ΕΕ, οι ανωτέρω επιδοτήσεις έχουν ως αποτέλεσμα την ταχεία άνοδο των φθηνών εισαγωγών στην ευρωπαϊκή επικράτεια από την Κίνα και οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω στο μέλλον με δεδομένη τη δυναμικότητα παραγωγής της αχανούς ασιατικής χώρας.
Εκτιμήσεις της Κομισιόν που είχαν δημοσιοποιηθεί κατά το πρόσφατο παρελθόν ανέφεραν ότι το μερίδιο αγοράς των εισαγόμενων από την Κίνα ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αναμένεται να φτάσει το 15% το 2025 από 8% το 2023.
- Νέο Ηράκλειο: Σχολεία υπό κατάρρευση – Πέφτουν σοβάδες μέσα στις τάξεις
- Μαρία Σολωμου: «Άφησα το σπίτι μου για να μείνει ο γιος μου, ο Μάριος και η οικογένεια του»
- Μπέρνι Σάντερς: Στηρίζει τα εντάλματα σύλληψης που εξέδωσε το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο ο γερουσιαστής
- Airbnb: Οι αλλαγές στη λειτουργία τους και η ανατροπή στις μισθώσεις
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο αναβάλλει τη συνεδρίασή του
- Μπενιαμίν Νετανιάχου: Μίλησε για νέα «δίκη του Ντρέιφους» μετά το ένταλμα του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου