Για μετωπική με τη χρεοκοπία οδεύει η Hellenic Train – Ζητά άμεση αποπληρωμή οφειλών από το κράτος
Σε δεινή κατάσταση έχει περιέλθει η Hellenic Train, με τον επικεφαλής να μιλά για ανάγκη μείωσης του λειτουργικού κόστους. Χωρίς στήριξη από το ελληνικό Δημόσιο, η ιταλική μητρική δεν θα βοηθήσει.
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- Σε 20 χρόνια φυλάκισης καταδικάστηκε ο σύζυγος της Ζιζέλ Πελικό για βιασμούς - Ένοχοι οι 51 κατηγορούμενοι
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- Το «άσχημο» χριστουγεννιάτικο πουλόβερ που όλοι αγαπάμε να μισούμε
Το στοιχειωμένο 2023 από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη εξελίσσεται καταστροφικά για την Hellenic Train που αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα με τις προοπτικές να είναι καθαρά αρνητικές. Η κακοκαιρία Daniel κατέστρεψε μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, με την πλήρη αποκατάσταση της ζημιάς να τοποθετείται χρονικά το 2025, γεγονός που ανατρέπει πλήρως τα σχέδια και τον προϋπολογισμό της ιταλικής θυγατρικής.
Σενάρια επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με το ελληνικό Δημόσιο και αυστηρών περικοπών κυκλοφορούν εντόνως τον τελευταίο διάστημα με τους εργαζόμενους της εταιρείας να αγωνιούν για απολύσεις, μειώσεις μισθών ή εφαρμογή μοντέλων εκ περιτροπής εργασίας, πρακτικές τις οποίες, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν έχει εφαρμόσει η εταιρεία, η εικόνα της οποίας έχει πληγεί πολύ μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Το ζήτημα, και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Hellenic Train, τέθηκε μάλιστα επί τάπητος στη συνάντηση μεταξύ της διοίκησης της εταιρείας και των διοικήσεων των σωματείων εργαζομένων στη σιδηροδρομική επιχείρηση την Τρίτη, με τον επικεφαλής Maurizio Capotorto να μιλά για επιτακτική ανάγκη μείωσης του κόστους λειτουργίας της επιχείρησης.
Οι Ιταλοί πιέζουν το ελληνικό κράτος για στήριξη μέσω της άμεσης αποπληρωμής των οφειλών του στην εταιρεία, η οποία πάντως επίσης χρωστά στο Δημόσιο, θέτοντας μάλιστα τη συνθήκη αυτή ως εκ των ων ουκ άνευ προκειμένου να «βάλει πλάτη» και η ιταλική μητρική.
Η είδηση για τη δυσλειτουργία και τη δυστοκία στα ταμεία της Hellenic Train σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως και στα social media με πολλούς να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τις κινήσεις της εταιρείας μετά την τραγωδία στα Τέμπη. «Δεν ξεμπερδέψετε με εμάς» είναι το φορτισμένο μήνυμα συγγενούς θύματος, ενός από τους πολλούς που προσδοκούν δικαίωση με τον εντοπισμό και την τιμωρία των πραγματικών ενόχων.
«Απαιτείται μείωση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης» είπε ο επικεφαλής στους συνδικαλιστές
Επιτακτική ανάγκη περικοπών
Ο επικεφαλής της Hellenic Train Μ. Capotorto σε συνάντηση με συνδικαλιστές της επιχείρησης ανέφερε ότι «απαιτείται μείωση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης», χωρίς ωστόσο να αναφερθεί στα μέτρα που πρόκειται να ληφθούν για την επίτευξη του στόχου αυτού.
Απαράβατος δε όρος για να συνεχίσει να βάζει πλάτη η ιταλική μητρική φαίνεται πως είναι το ελληνικό Δημόσιο να στηρίξει την Hellenic Train αποπληρώνοντας τις οφειλές του σε αυτή, ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ, ποσό πάντως που αμφισβητείται δεδομένων των οφειλών της εταιρείας προς το Δημόσιο, για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ και προς την ΓΑΙΑΟΣΕ, από μισθώματα τροχαίου υλικού.
Μάλιστα η Hellenic Train, φέρεται να έχει καταθέσει όλα τα αιτήματα αποπληρωμής από το Ελληνικό Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένων των ποσών για τις εκπτώσεις που παρέχονται σε ειδικές κατηγορίες επιβατών, τις αποζημιώσεις για την εκτέλεση δρομολογίων στις λεγόμενες άγονες γραμμές, την αποζημίωση για την περίοδο που η εταιρεία εκτελούσε δρομολόγια με περιορισμένη πληρότητα λόγω της πανδημίας, και την επιδότηση για την κάλυψη του υψηλού ενεργειακού κόστους.
Σημειώνεται πως, με βάση τη σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή τον Ιούλιο του 2022, η εταιρεία έχει αναλάβει την υποχρέωση να πραγματοποιεί δρομολόγια σε όλη τη χώρα με βάση το υπάρχον δίκτυο και να αποζημιώνεται για αυτά με 50 εκατ. ευρώ ετησίως από το Δημόσιο. Πρόκειται για συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας ή τις λεγόμενες και άγονες γραμμές των σιδηροδρόμων.
Από την πλευρά της, η εταιρεία θα πληρώνει περίπου 30 εκατ. ευρώ το Δημόσιο και τους κρατικούς οργανισμούς όπως τη ΓΑΙΟΣΕ, από την οποία εκμισθώνει το τροχαίο υλικό. Επίσης, έχει δεσμευτεί για συγκεκριμένες επενδύσεις σε νέα, σύγχρονα τρένα, τα περισσότερα εκ των οποίων θα είναι ηλεκτρικά και, σε βάθος χρόνου, τρένα υδρογόνου. Ακόμη προβλέπεται κίνητρο αποδοτικότητας του μηχανισμού αποζημίωσης, με τη σύμβαση να ορίζει πως το Δημόσιο θα λαμβάνει το 20% τυχόν επιπλέον κερδών.
Δώστε τα οικονομικά στοιχεία
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ζήτησαν αναλυτικά στοιχεία που να αποτυπώνουν με ακρίβεια την οικονομική κατάσταση της εταιρείας δήλωσαν πως «δεν θα συζητήσουν ζητήματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού και της εργασίας, καθώς και ότι απορρέει από την ισχύουσα Σ.Σ.Ε.», ενώ ζητούν και άμεση συνάντηση με το υπουργείο Μεταφορών.
Η ανακοίνωση των σωματείων
«Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Μόλις πραγματοποιήθηκε η συνάντηση που είχαν τα σωματεία με τη Διοίκηση της HellenicTrain, η οποία μας ενημέρωσε για την άσχημη κατάσταση που βρίσκεται η εταιρεία, μετά και την καταστροφική πλημμύρα που επέφερε προβλήματα στον σιδηρόδρομο.
Τα σωματεία ζήτησαν αναλυτικά τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται να αποδεχτεί σε καμία περίπτωση να συζητηθούν ζητήματα που αφορούν το σύνολο του προσωπικού και της εργασίας, καθώς και ότι απορρέει από την ισχύουσα Σ.Σ.Ε.
Τέλος, τα σωματεία θα ζητήσουν άμεσα συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών κ Υποδομών, προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα, τα ποια έχουν ανακύψει στον σιδηρόδρομο.
Θεωρούμε αυτονόητη και αναγκαία τη συνεννόηση μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών και των αρμοδίων Υπουργείων .
ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ: ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Π.Ε.Π.Ε.»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις