Ελάχιστο χρέος της Πολιτείας να αποκαταστήσει την εκπαιδευτική λειτουργία στη Θεσσαλία – Ερώτηση ΠΑΣΟΚ
Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι η έναρξη της τηλεκπαίδευσης στις πληγείσες περιοχές, «που ήταν το πρώτο μέτρο που έλαβε η κυβέρνηση, φανερώνει απουσία σχεδιασμού, άγνοια και επικοινωνιακό πανικό»
Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσαν η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Ευαγγελία Λιακούλη, και ο υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Παιδείας, Στέφανος Παραστατίδης, που αφορά στην αποκατάσταση της εκπαιδευτικής λειτουργίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας μετά τις φονικές πλημμύρες.
Στην ερώτησή τους οι βουλευτές, εκτός από την ανάδειξη των προβλημάτων, προτείνουν την εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων που θα αμβλύνουν τις επιπτώσεις της καταστροφής σε μαθητές, οικογένειες και εκπαιδευτικούς.
Όπως σημειώνουν, η έναρξη της τηλεκπαίδευσης στις πληγείσες περιοχές, «που ήταν το πρώτο μέτρο που έλαβε η κυβέρνηση για την αποκατάσταση της εκπαιδευτικής λειτουργίας, φανερώνει απουσία σχεδιασμού, άγνοια και επικοινωνιακό πανικό».
Το ΠΑΣΟΚ προτείνει, μεταξύ άλλων, την άμεση ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών σε όλα τα σχολεία της περιοχής τόσο με υλικούς, όσο και με ανθρώπινους πόρους, προγράμματα υποστήριξης για αγορά βιβλίων, σχολικών ειδών, ψηφιακών μέσων, αλλά και εφαρμογή προγραμμάτων σχολικών γευμάτων και άλλα μέτρα, ενώ τονίζει πως «αποτελεί ελάχιστο χρέος της Πολιτείας να αποκαταστήσει την εκπαιδευτική λειτουργία και να προλάβει τη διεύρυνση εκπαιδευτικών ανισοτήτων» στην περιοχή.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης
Προς: τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Αποκατάσταση Εκπαιδευτικής Λειτουργίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
Η καταστροφή στη Θεσσαλία εκτός από τις τραγικές συνέπειες στις ζωές και στις περιουσίες των κατοίκων της περιοχής, έχει προκαλέσει μεγάλα επίσης προβλήματα στην διδακτική – μαθησιακή διαδικασία και γενικότερα στη λειτουργία των σχολείων της περιοχής.
Η έναρξη της τηλεκπαίδευσης στις πληγείσες περιοχές που ήταν το πρώτο μέτρο που έλαβε η κυβέρνηση για την αποκατάσταση της εκπαιδευτικής λειτουργίας, φανερώνει απουσία σχεδιασμού, άγνοια και επικοινωνιακό πανικό. Όπως μάλιστα προκύπτει από επίσημα στοιχεία σε πολλές περιπτώσεις η συμμετοχή των μαθητών κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με συνέπεια την δημιουργία μαθητών δύο ταχυτήτων.
Αποτελεί ελάχιστο χρέος της Πολιτείας να αποκαταστήσει την εκπαιδευτική λειτουργία και να προλάβει τη διεύρυνση εκπαιδευτικών ανισοτήτων.
Η αποτελεσματική αντιμετώπιση της έκτακτης αυτής κατάστασης απαιτεί μέτρα και παρεμβάσεις που θα αμβλύνουν τις επιπτώσεις της καταστροφής σε μαθητές, οικογένειες και εκπαιδευτικούς:
Θεωρούμε επομένως επείγουσα την εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων που περιλαμβάνουν:
· Άμεση ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών σε όλα τα σχολεία της περιοχής τόσο με υλικούς, όσο και με ανθρώπινους πόρους (άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία για ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη, αποκατάσταση και ενίσχυση σχολικών υποδομών).
· Προγράμματα υποστήριξης για αγορά βιβλίων, σχολικών ειδών, ψηφιακών μέσων αλλά και εφαρμογή προγραμμάτων σχολικών γευμάτων.
· Υποστήριξη των μαθητών της περιοχής και των οικογενειών τους με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Άμεση και κατά προτεραιότητα για τις συγκεκριμένες περιοχές πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού.
· Άμεση έκδοση υπουργικής απόφασης για την ένταξη των τελειόφοιτων μαθητών (Γ Λυκείου) της περιοχής στην πρόνοια του νόμου για εισαγωγή στα ΑΕΙ καθ΄ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων.
· Άμεση κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών για εξεύρεση στέγης και μετακίνηση.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για να αποκαταστήσει την εκπαιδευτική λειτουργία ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος εκπαιδευτικής υστέρησης λόγω των επιπτώσεων της πρόσφατης φυσικής καταστροφής στην περιοχή σε μαθητές, οικογένειες και εκπαιδευτικούς;
2. Ποια από τα συγκεκριμένα παραπάνω προτεινόμενα μέτρα προτίθεστε να υλοποιήσετε και με ποιο χρονοδιάγραμμα;
3. Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ποια είναι τα ποσοστά συμμετοχής στην τηλεκπαίδευση των σχολικών μονάδων της Θεσσαλίας που εφαρμόστηκε;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Ευαγγελία Λιακούλη
Στέφανος Παραστατίδης
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις