Mέσω Melfi η επιστροφή του Opel Manta
Ο προγραμματισμός του εργοστασίου Melfi φέρνει πιο κοντά την επιστροφή του Opel Manta αλλά και πολλά στοιχεία για τα νέα μοντέλα των DS, Jeep, Opel και Lancia που θα κατασκευάζονται εκεί έως το 2026
Οόμιλος Stellantis κοινοποίησε στα τοπικά συνδικάτα τον νέο προγραμματισμό για το εργοστάσιο του Melfi αναφορικά με την περίοδο 2024-2026, αποκαλύπτοντας πολλά από τα νέα σχέδια και μοντέλα που με αφετηρία το εργοστάσιο του Melfi θα προστεθούν στις γκάμες των αυτοκινητοβιομηχανιών του ομίλου.
Σύμφωνα με το σχετικό πλάνο το Melfi θα αναλάβει σταδιακά για το συγκεκριμένο διάστημα την παραγωγή πέντε αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων για διαφορετικές φίρμες του ομίλου με αφετηρία την νέα αρχιτεκτονική STLA Medium συν ενός νέου μοντέλου με τα σήματα της Jeep.
Tην αρχή θα κάνει ένα νέο μοντέλο της DS το οποίο θα περάσει τις πύλες του εργοστασίου από τις αρχές της επόμενης χρονιάς ενώ η συνέχεια θα δοθεί το 2025 με τη νέα γενιά του του Jeep Compass η οποία σημειωτέον θα είναι διαθέσιμη είτε ως υβριδική είτε ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Θα ακολουθήσει ένα ακόμα μοντέλο της DS ενώ το 2026 θα μπουν στην γραμμή παραγωγής του ιταλικού εργοστασίου ένα νέο μοντέλο της Opel αλλά και ένα ακόμα της Lancia η οποία ήδη υλοποιεί την επάνοδό της στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς.
Αν και πλην του Jeep Compass οι υπόλοιπες προϊοντικές πληροφορίες είναι σπάνιες, το νέο μοντέλο της Opel που θα ενταχθεί σε περίπου τρία χρόνια στο εργοστάσιο του Melfi αναμένεται να αναβιώσει την ιστορική ονομασία του Manta παίρνοντας την μορφή ενός δυναμικού crossover αμιγώς ηλεκτρικής τεχνολογίας που σε αισθητικό επίπεδο θα αντλήσει τις επιρροές του από το Experimental Concept το οποίο η γερμανική φίρμα παρουσίασε προσφάτως στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου.
Σε ό,τι αφορά τα μοντέλα της DS, το μοντέλο που θα εγκαινιάσει το νέο πλάνο για το εργοστάσιο του Melfi θα πάρει την μορφή ενός fastback, λειτουργώντας ως αντικαταστάτης του DS 9 και επενδύοντας στην ηλεκτρική τεχνολογία και μια σαφώς αιχμηρότερη αισθητική. Το δεύτερο μοντέλο της DS που θα παράγεται από τα τέλη του 2025 στο ιταλικό εργοστάσιο θα είναι ο διάδοχος του DS 7 το οποίο επίσης θα ασπαστεί αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.
Να σημειωθεί ότι ταυτόχρονα με το DS 9 και με την ίδια αφετηρία θα προκύψει και το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Opel Insignia ενώ, προτάσεις ανάλογου μεγέθους και τεχνολογίας με το επόμενο DS 7 θα προστεθούν επίσης στο portfolio της Alfa Romeo, της Citroen αλλά και της Lancia τα οποία μένει να αποδειχθεί που θα κατασκευάζονται.
Το σχέδιο παραγωγής αποτελεί μια θετική εξέλιξη για το εργοστάσιο του Melfi του οποίου η παραγωγή μειώθηκε κατά 29% το 2021 σε 163.646 μονάδες αλλά και για τις προσπάθειες της ιταλικής κυβέρνησης να εφαρμόσει ένα φιλόδοξο σχέδιο αύξησης της εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων και ενίσχυσης της βιομηχανίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο εργοστάσιο είναι από τα μεγαλύτερα του ομίλου Stellantis σε ιταλικό έδαφος απασχολώντας 5.800 εργαζόμενους.
Για την ακρίβεια η ιταλική κυβέρνηση αποσκοπεί να πείσει τον όμιλο Stellantis να αυξήσει και πάλι την παραγωγή σε ιταλικό έδαφος σε ένα εκατομμύριο μονάδες. Σημειώνεται ότι η ιταλική παραγωγή αυτοκινήτων του ομίλου έπεσε κάτω από τις 700.000 μονάδες το 2022 όσο και το 2021 με φόντο την κρίση των ημιαγωγών και άλλων ελλείψεων που προέκυψαν από τις αναταράξεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
- Athens Kallithea – Πανσερραϊκός 1-2: Διπλό στο 90+2′ με απίστευτο γκολ του Μπετανκόρ
- Πόσο κοντά είναι ένας τρίτος παγκόσμιος πόλεμος; Προετοιμασίες που δείχνουν ανάφλεξη
- LIVE: Μπάγερν Μονάχου – Άουγκσμπουργκ
- Γαλλία: Στα «λευκά» το Παρίσι – Ουρές 400 χιλιομέτρων στους αυτοκινητόδρομους προκάλεσαν οι χιονοπτώσεις
- Η Σερ, το «θαυμάσιο σεξ» και ο μοναδικός διάσημος που την χώρισε
- Megasports: Βλέπει άνοδο η εθνική