Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024
weather-icon 21o
Τρένο υδρογόνου αναβαθμίζει τις μεταφορές στην Ιταλία

Τρένο υδρογόνου αναβαθμίζει τις μεταφορές στην Ιταλία

Το υδρογονοκίνητο Coradia Stream θα χρησιμοποιείται σε δρομολόγια όπου δεν έχει εφαρμοστεί η ηλεκτροκίνηση.

Tο τρένο Coradia Stream που κινείται με κυψέλες υδρογόνου παρουσίασαν από κοινού η FNM, όμιλος που δραστηριοποιείται στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας, και ο μεγάλος κατασκευαστής τρένων Alstom.  Η σχετκή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της EXPO Ferroviaria 2023.

Το τρένο θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στη Valcamonica στο διάστημα μεταξύ του τέλους του 2024 και των αρχών του 2025, κατά μήκος της μη ηλεκτροδοτούμενης γραμμής Brescia-Iseo-Edolo της FERROVIENORD.

Στη γραμμή αυτή η σιδηροδρομική υπηρεσία λειτουργεί από την Trenord, στο πλαίσιο του έργου H2iseO, το οποίο στοχεύει στη δημιουργία της πρώτης κοιλάδας υδρογόνου της Ιταλίας στην περιοχή της Brescia.

Το υδρογονοκίνητο Coradia Stream ανταποκρίνεται στον ευρωπαϊκό στόχο για μηδενισμό των εκπομπών CO2 έως το 2050 και είναι το πρώτο τρένο μηδενικών άμεσων εκπομπών για την Ιταλία, με συνολική χωρητικότητα 260 θέσεων και εμβέλεια άνω των 600 χιλιομέτρων.

Το νέο τρένο παρουσιάστηκε στην έκθεση EXPO Ferroviaria

Η τελετή

Η εκδήλωση έλαβε χώρα σε συνέχεια της συμφωνίας που υπέγραψαν η FNM και η Alstom τον Νοέμβριο του 2020 για την προμήθεια έξι τρένων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στην Trenord, με δικαίωμα προαίρεσης για οκτώ επιπλέον τρένα. Η εισαγωγή του τρένου υδρογόνου αποτελεί μέρος του έργου H2iseO Hydrogen Valley.

Εφοδιαστικής αλυσίδας υδρογόνου

Με την υποστήριξη της FNM, της FERROVIENORD και της Trenord, το H2iseO αποσκοπεί στην ανάπτυξη μιας οικονομικής και βιομηχανικής εφοδιαστικής αλυσίδας υδρογόνου στη Valcamonica, ξεκινώντας από τον τομέα της κινητικότητας, στην έναρξη της ενεργειακής μετάβασης της περιοχής και στη συμβολή στην απαλλαγή από τον άνθρακα ενός σημαντικού μέρους των τοπικών δημόσιων μεταφορών.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά καινοτόμο έργο, το οποίο προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή 3 εργοστασίων για την παραγωγή, αποθήκευση και διανομή ανανεώσιμου υδρογόνου χωρίς εκπομπές CO2 (στην Brescia, το Ιseo και το Edolo), καθώς και τη λειτουργία 40 λεωφορείων υδρογόνου σε αντικατάσταση ολόκληρου του στόλου που χρησιμοποιεί σήμερα η FNM Autoservizi.

Οι νέοι υδρογονοκίνητοι συρμοί βασίζονται στο μοντέλο του μονώροφου τρένου Coradia Stream της Alstom, που απευθύνεται στην ευρωπαϊκή αγορά και παράγεται ήδη από την Alstom στην Ιταλία.

Το υδρογονοκίνητο Coradia Stream μπορεί να λειτουργήσει σε μη ηλεκτροδοτούμενες γραμμές ως υποκατάστατο των τρένων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα προσφέροντας χαρακτηριστικά άνεσης και χαμηλού θορύβου συγκρίσιμα με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα Coradia, με εμβέλεια άνω των 600 χιλιομέτρων.

Πώς λειτουργεί το τρένο υδρογόνου

Το ενδιάμεσο σιδηροδρομικό βαγόνι που ονομάζεται “Power Car”, στο οποίο βρίσκεται η καρδιά της τεχνολογίας υδρογόνου, είναι η κύρια πηγή ενέργειας. Η ενέργεια παρέχεται από τον συνδυασμό υδρογόνου (αποθηκευμένου σε δεξαμενές) με οξυγόνο από τον εξωτερικό αέρα, χωρίς να εκπέμπεται CO2 στην ατμόσφαιρα. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης αποθηκεύουν την ενέργεια, η οποία αργότερα αξιοποιείται κατά τις φάσεις επιτάχυνσης για να υποστηρίξει τη δράση των κυψελών υδρογόνου και να εξασφαλίσει οικονομία καυσίμου.

Πηγή: OT.gr

Sports in

Παπαδόπουλος: «Είμαι πραγματικά περήφανος για αυτά τα παιδιά, αξίζουν το μετάλλιο»

Όσα δήλωσε ο προπονητής της Εθνικής Νέων μετά την κατάκτηση του χάλκινου μεταλλίου στο Eurobasket U20.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024