Mazda MX-5: Συνεχίζοντας την παράδοση
Το MX-5 υποδέχεται, με αφετηρία την Ιαπωνία, μια σειρά στοχευμένων βελτιώσεων που αποσκοπούν να παρατείνουν το βίο του ως παραδοσιακού roadster με κινητήρες εσωτερικής καύσης
Mε την έκθεση του Τόκυο να πλησιάζει, η Mazda αποκαλύπτει εξ Ιαπωνίας την ανανεωμένη εκδοχή των Roadster/Roadster RF όπως ονομάζονται στην τοπική αγορά οι εκδόσεις του MX5, δίνοντας μια ακόμα παράταση ζωής στο μοντέλο που προτάσσει την παράδοση και την διασκέδαση οδηγικής φύσης.
Η νέα εκδοχή του MX-5 φέρει την κωδικοποίηση ND3 και προσφέρει περισσότερες βελτιώσεις σε σχέση με αυτές που η ιαπωνική φίρμα είχε παρουσιάσει το 2019 ως ND2 και επεφύλασσε περισσότερη ισχύ για το δίλιτρο κινητήρα.
Ανεξαρτήτως κωδικοποίησης και προηγούμενων αλλαγών, οι νέες αναμένεται να αφορούν όλα τα νέα MX-5 ανεξαρτήτως γεωγραφικού μήκους και πλάτους αφού βέβαια προηγηθεί η αγορά της Ιαπωνίας όπου το ανανεωμένο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές της επόμενης χρονιάς.
Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση το ΜΧ-5 διαθέτει νέα φώτα LED που πλέον ενσωματώνουν στο εσωτερικό τους τα φώτα ημέρας, προσδίδοντας μια πιο επιθετική όψη στο roadster. Αντιστοίχως ανασχεδιασμένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα που επίσης ενσωματώνουν τεχνολογία LED ενώ το ίδιο ισχύει πια και για τους δείκτες αλλαγής πορείας.
Το αριστερό άκρο της γρίλιας φιλοξενεί πλέον ένα νέο αισθητήρα ο οποίος τροφοδοτεί με δεδομένα τον αναβαθμισμένο ρυθμιζόμενο cruise control αλλά και το Smart Brake Support, το εξίσου νέο σύστημα αυτόνομης πέδησης που ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο αν εντοπίσει εμπόδιο σε ταχύτητες έως και 15 χλμ./ώρα.
Ακόμα πιο ορατές είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό όπου στο κέντρο του ταμπλό παίρνει θέση μια νέα οθόνη 8,8 ιντσών που φιλοξενεί την τελευταία εκδοχή infotainment της Mazda με νέο interface και καλύτερη λειτουργικότητα για τα Android Auto και Apple CarPlay. Στοχευμένες αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί στον πίνακα οργάνων ενώ έχουν προστεθεί και θύρες USB-C. Στις προσθήκες συνυπολογίστε νέες επιλογές για τις επενδύσεις, τις αποχρώσεις του αμαξώματος όσο και για τους τροχούς.
Η σημαντικότερη αλλαγή προκύπτει από την τοποθέτηση ενός νέου ασύμμετρου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης για τις εκδόσεις που εφοδιάζονται με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και το οποίο υπόσχεται ενισχυμένη δυναμική ευστάθεια. Παράλληλα, βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης το οποίο υπόσχεται υψηλότερη απόκριση μια ακόμα πιο άμεση και «φυσική» πληροφόρηση.
Το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας έχει αποκτήσει μια επιπλέον επιλογή με την ονομασία DSC-Track η οποία μειώνει ακόμα περισσότερο τον παρεμβατισμό του συστήματος, ενεργοποιώντας τα ηλεκτρονικά μόνο στις απολύτως απαραίτητες περιστάσεις δηλαδή όταν είναι σαφές ότι ο οδηγός δεν μπορεί να ελέγξει το αυτοκίνητο.
Σε επίπεδο κινητήρων, ο κινητήρας βενζίνης του 1,5 λίτρου αυξάνει οριακά την ισχύ του κατά 4 ίππους με την προϋπόθεση εφοδιασμού του με καύσιμο υψηλών οκτανίων. Στην μέχρι πρότινος γνωστή εκδοχή του ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 132 ίππους. Βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο δίλιτρο SkyActiv G των 184 ίππων σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο, ο οποίος υπόσχεται υψηλότερη απόκριση κατά την επιτάχυνση αλλά και όταν ο οδηγός αποσύρει το πόδι του από το δεξί πεντάλ.
Ακόμα σημαντικότερο είναι ίσως ότι η νέα ανανέωση του MX-5 σημαίνει νέα παράταση ζωής για ένα από τα πιο εμβληματικά προσιτά roadster που όπως έχει παραδεχτεί και η Mazda δεν πρόκειται να αποκτήσει μια νέα γενιά με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις