General Motors: Το «μικρόβιο» της απεργίας μεταδόθηκε και στον Καναδά
To συνδικάτο Unifor και η διοίκηση της GM απέτυχαν να βρουν μια συμβιβαστική λύση παρόμοια με αυτή που είχε συνάψει προηγουμένως το συνδικάτο με τη Ford
Η εργατική αναταραχή στη General Motors έχει εξαπλωθεί βόρεια των αμερικανικών συνόρων, στον Καναδά, καθώς περισσότεροι από 4.000 εργάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
To συνδικάτο Unifor και η διοίκηση της GM απέτυχαν να τα βρουν σε μια συμφωνία παρόμοια με αυτή που είχε συνάψει προηγουμένως το συνδικάτο με τη Ford.
«Η εταιρεία συνεχίζει να υπολείπεται στα αιτήματά μας για το συνταξιοδοτικό, τις εισοδηματικές ενισχύσεις για τους συνταξιούχους της εταιρείας και στα ουσιαστικά βήματα για τη μετάβαση των προσωρινών εργαζομένων σε μόνιμες, πλήρους απασχόλησης θέσεις εργασίας», ανέφερε το Unifor σε σχετική ανακοίνωσή του.
Τα καναδικά εργοστάσια που απεργούν περιλαμβάνουν ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Oshawa του Οντάριο, ένα από τα εργοστάσια που κατασκευάζουν το pickup Silverado, καθώς και ένα εργοστάσιο κινητήρων και μετάδοσης στο St. Catharines του Οντάριο. Σε απεργία βρίσκεται επίσης ένα κέντρο διανομής ανταλλακτικών στο Woodstock του Οντάριο.
#Unifor members standing strong on the picket line at Oshawa Assembly Plant. #solidarity pic.twitter.com/hOoBjN5mBk
— Unifor (@UniforTheUnion) October 10, 2023
Τα μέλη του Unifor στο εργοστάσιο συναρμολόγησης CAMI της GM στο Ingersoll του Οντάριο, που κατασκευάζει ηλεκτρικά φορτηγάκια, καλύπτονται από ξεχωριστή συλλογική σύμβαση και θα παραμείνουν στη δουλειά.
Αλλά τα εργοστάσια που απεργούν θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις δραστηριότητες της GM στις ΗΠΑ, επειδή οι κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων χρησιμοποιούνται σε οχήματα που κατασκευάζονται στο αμερικανικό έδαφος.
Το Silverado είναι το best-seller της GM και ένα από τα πιο κερδοφόρα οχήματά της, επομένως το κλείσιμο του εργοστασίου παραγωγής στον Καναδά θα είναι ένα πλήγμα στις πωλήσεις και τα έσοδα της GM – παρόλο που εξακολουθεί να κατασκευάζει το Silverado σε δύο εργοστάσια στις ΗΠΑ, ένα στο Flint του Μίσιγκαν και ένα στο Φορτ Γουέιν, Ιντιάνα.
Η GM ήδη αντιμετωπίζει μια απεργία του συνδικάτου United Auto Workers σε δύο από τα εργοστάσια συναρμολόγησης των ΗΠΑ και μια απεργία σε 18 κέντρα διανομής ανταλλακτικών σε 13 πολιτείες. Η UAW βρίσκεται επίσης σε απεργία κατά των εργοστασίων των ανταγωνιστών της GM Ford και Stellantis, η οποία κατασκευάζει αυτοκίνητα με τα ονόματα Jeep, Ram, Dodge και Chrysler. Η GM είχε ήδη αποκαλύψει ότι έχασε 200 εκατομμύρια δολάρια τις πρώτες δύο εβδομάδες της απεργίας της UAW, η οποία ξεκίνησε στις 15 Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο, ο πρόεδρος της UAW Shawn Fain ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι η GM συμφώνησε με ένα βασικό αίτημα του συνδικάτου, να συμπεριληφθούν τα σημερινά και μελλοντικά εργοστάσια μπαταριών EV στην συλλογική σύμβαση που θα συνυπογράψουν, μια κίνηση που απέτρεψε την υλοποίηση της απειλής του UAW για επέκταση της απεργίας σε ένα βασικό εργοστάσιο των ΗΠΑ που κατασκευάζει SUV.
Η διαφορετική τακτική του Unifor
Η Unifor δεν “χτύπησε” απεργιακά και τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες ταυτόχρονα, όπως έκανε η UAW. Αντίθετα, επέλεξε τη Ford ως «στόχο» με την οποία ήλπιζε να επιτύχει την καλύτερη δυνατή συμφωνία που θα αποτελούσε πρότυπο για συμφωνίες και με άλλες εταιρείες, όπως η GM και η Stellantis. Αυτή είναι η στρατηγική που χρησιμοποιήθηκε σε προηγούμενους γύρους διαπραγματεύσεων από την UAW, προτού τελικά αποφασίσει την μεγάλη ταυτόχρονη απεργία και στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες.
«Αυτή η απεργία αφορά την πεισματική άρνηση της General Motors να τηρήσει τη συμφωνία για την πρότυπη συμφωνία. Η εταιρεία γνωρίζει ότι τα μέλη μας δεν θα αφήσουν ποτέ την GM να σπάσει την τακτική μας – όχι σήμερα – ούτε ποτέ», δήλωσε η πρόεδρος του Unifor National, Lana Payne.
Η GM δεν έκανε κάποιο σχόλιο για την έναρξη της απεργίας στον Καναδά.
Μεταξύ των κερδών του συνδικάτου στη συμφωνία του με τη Ford ήταν ότι η εταιρεία συμφώνησε να αποκαταστήσει μια έκδοση ενός πιο παραδοσιακού συνταξιοδοτικού προγράμματος για εργαζόμενους που προσλαμβάνονταν από το 2016. Αυτοί οι εργαζόμενοι λάμβαναν μόνο αυτό που είναι γνωστό ως πρόγραμμα συνταξιοδότησης καθορισμένων εισφορών, παρόμοιο με τα προγράμματα 401(k) που είναι κοινά στις Ηνωμένες Πολιτείες, αντί για ένα πρόγραμμα καθορισμένων παροχών, το οποίο καταβάλλει στους συνταξιούχους ένα καθορισμένο ποσό κάθε μήνα για όσο διάστημα ζουν.
Τα συνδικάτα Unifor και UAW συμφώνησαν να εγκαταλείψουν τα προγράμματα καθορισμένων παροχών για νέες προσλήψεις όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετώπιζαν οικονομικά προβλήματα, ενώ διατήρησαν τα σχέδια για τους υπάρχοντες υπαλλήλους. Αλλά με την GM να αναφέρει κέρδη ρεκόρ, και τα δύο συνδικάτα θέλουν την αποκατάσταση των παραδοσιακών συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ως μέρος των υφιστάμενων συμβάσεων.
Αφού κατέληξε σε συμφωνία με τη Ford που επικυρώθηκε από το 57% των μελών του στην εταιρεία, το Unifor επέλεξε την GM ως τον επόμενο διαπραγματευτικό της στόχο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις