KIA EV5: Η νέα διάσταση της ηλεκτροκίνησης
Το EV5 αποτελεί μία από τις επόμενες προσθήκες της ΚΙΑ συνδυάζοντας την ηλεκτροκίνηση με απολύτως σύγχρονο design σε ό,τι αφορά την μορφή του, τη διάταξη του εσωτερικού όσο και τον ψηφιακό εξοπλισμό
- Με αλλεπάλληλες μαχαιριές η δολοφονία στο ξενοδοχείο στην Καλαμάτα - Ομολόγησε ο 35χρονος
- «Φυσικά και θα παραστώ στην ορκωμοσία Τραμπ», λέει ο Μπάιντεν - Τον κατηγόρησε για «παιδιαρίσματα»
- Σε 20 χρόνια φυλάκισης καταδικάστηκε ο σύζυγος της Ζιζέλ Πελικό για βιασμούς - Ένοχοι οι 51 κατηγορούμενοι
- Τυχερά μου Χριστούγεννα: Για αυτά τα τρία ζώδια οι γιορτές θα είναι μέλι
Εκτός από την αποκάλυψη των νέων πρωτότυπων EV3 και EV4 που θα προστεθούν στην γκάμα της ΚΙΑ το 2024 και το 2025, η κορεατική φίρμα αποκάλυψε στο πλαίσιο της EV Day περισσότερες πληροφορίες για το EV5, το SUV ηλεκτρικό μοντέλο που παρουσίασε ως πρωτότυπο στην έκθεση του Chengdu στην Κίνα στα τέλη του περασμένου καλοκαιριού και το οποίο, όπως ανακοίνωσε, θα προστεθεί στην γκάμα της το 2025.
Όπως τα ήδη γνωστά EV6 και EV9, το EV5 θα αξιοποιήσει ως αφετηρία την αρχιτεκτονική E-GMP και θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις που συστήνονται από την κορεατική φίρμα ως Standard, Long-range και Long range AWD, αν και προς το παρόν οι συγκεκριμένες ανακοινώσεις αφορούν τις αγορές της Ν. Κορέας και της Κίνας όπου το νέο SUV μοντέλο θα είναι διαθέσιμο νωρίτερα από ότι την Ευρώπη.
Όπως και να έχει, σύμφωνα με τις συστάσεις, η πρώτη θα εφοδιάζεται με την μπαταρία των 64 kWh σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 220 ίππων. Η αυτονομία που αναφέρει η ΚΙΑ για την αγορά της Κίνας είναι 530 χλμ. μέγεθος που αναμένεται να μειωθεί κάπως με βάση το αυστηρό πρωτόκολλο WLTP μιας και έχει προκύψει από το πιο ευνοϊκό κινεζικό πρωτόκολλο δοκιμών.
Η έκδοση Long-Range επωφελείται από μπαταρία 88 kWh σε συνδυασμό με το ίδιο ηλεκτρικό μοτέρ προσφέροντας αυτονομία που φτάνει έως και τα 720 χλμ. αν και επίσης στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για τιμές που έχουν προκύψει με βάση το κινεζικό πρωτόκολλο δοκιμών. Η τετρακίνητη έκδοση εφοδιάζεται με την ίδια μπαταρία αλλά υιοθετεί δύο ηλεκτρικά μοτέρ προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 316 ίππων και αυτονομία 650 χλμ. και πάλι με βάση την κινεζική μέθοδο έγκρισης τύπου.
Να σημειωθεί ότι η ΚΙΑ έχει ανακοινώσει ήδη ότι θα υπάρξει και μια πιο σπορ προσανατολισμού, ισχυρότερη έκδοση GT η οποία αναμένεται να προσφέρει ισχύ πε΄ριξ των 585 ίππων όπως ισχύει και για το ήδη γνωστό EV 6 GT.
Επιστρέφοντας στα χαρακτηριστικά που ανακοίνωσε η ΚΙΑ, το EV5 θα διαθέτει κύκλωμα φόρτισης 800 Volt το οποίο θα εξασφαλίζει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης, καθιστώντας εφικτή την αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% σε 27 λεπτά.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο το EV5 αναμένεται να διατηρήσει την αισθητική του concept που ανέλαβε να το συστήσει, υιοθετώντας την υπόσταση ενός τετραγωνισμένου SUV που προτάσσει την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και την χρηστικότητα έναντι του εντυπωσιασμού χωρίς ωστόσο να απεμπολεί το σύγχρονο design.
Σύμφωνα με τις συστάσεις του επικεφαλής σχεδιασμού της KIA, Karim Habib, «το EV5 δημιουργήθηκε προκειμένου να επαναπροσδιορίσει την φόρμα των compact SUV υπό την φιλοσοφία Opposites United. Σε κάθε στάδιο εξέλιξης, οι σχεδιαστές της ΚΙΑ συνεργάστηκαν στενά με τους μηχανικούς προκειμένου να δημιουργήσουν από κοινού μια ολιστική λύση προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κινητικότητας. Ως αποτέλεσμα το EV5 θέτει νέες προδιαγραφές σε επίπεδο design, επιδόσεων και πρακτικότητας παρέχοντας παράλληλα μια διασκεδαστική εμπειρία σε οδηγικό όσο και σε ψηφιακό επίπεδο».
Αντιστοίχως το εσωτερικό του EV5, έχει σμιλευτεί με βάση τα ζητούμενα των «νοικοκυριών των millennials», όπως σημειώνει η κορεατική φίρμα και με την λογική ότι το ηλεκτροκίνητο όχημά τους δεν θα είναι μόνο ένα μέσο μετακίνησης από το σημείο Α έως το σημείο Β, αλλά ένας επιπλέον χώρος διαβίωσης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις