Lidl Ελλάς: ο καταναλωτής στο επίκεντρο
Με σαφή προσανατολισμό στις χαμηλές τιμές και την υψηλή ποιότητα, η εταιρεία επενδύει σε μία πιο πράσινη ανάπτυξη, παράλληλα με την ανάδειξη της ιδιωτικής ετικέτας που υποστηρίζει την τοπική παραγωγή.
H Lidl Ελλάς εδώ και 24 χρόνια που βρίσκεται στη χώρα μας έχει καταφέρει να κερδίσει τον Έλληνα καταναλωτή ως μία εταιρεία λιανικής με την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής. Σε αυτό ασφαλώς βοήθησε το γεγονός ότι παραμένει σταθερά η πιο οικονομική επιλογή σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ σημαντικό μερίδιο για την επιτυχία αυτή αποτελούν και τα μοναδικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η επιτυχημένη εικόνα της σε μία δύσκολη συγκυρία για την περιοχή μας που βάλλεται παράλληλα από διάφορες φυσικές καταστροφές, συνοδεύεται και από μία συνεχή και συνεπή κοινωνική παρουσία της με δράσεις όπου υπάρχει ανάγκη. Περισσότερα όμως για την πορεία της εταιρείας, τους λόγους της πολύχρονης επιτυχίας, τη βιωσιμότητα και τα επενδυτικά σχέδια μαθαίνουμε από τον κατ’εξοχήν αρμόδιο, που είναι ο Πρόεδρος της Διοίκησης της Lidl Ελλάς Martin Brandenburger.
Τι διαφοροποιεί τη Lidl σε σχέση με τον ανταγωνισμό;
Αυτό που μας διακρίνει πάνω απ’ όλα είναι το επιχειρηματικό μας μοντέλο, το οποίο τοποθετεί τον καταναλωτή στο επίκεντρο, προσφέροντάς του απλές, γρήγορες αγορές, καινοτόμα αγοραστική εμπειρία με στόχο να καλύπτουμε τις καθημερινές του ανάγκες με κορυφαίας ποιότητας προϊόντα στη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής. Εξάλλου, σύμφωνα με έρευνες που εκπονούμε εσωτερικά και σε τακτική βάση σε πάνω από 200 προϊόντα βασικής ανάγκης, προκύπτει πώς είμαστε τουλάχιστον 10% φθηνότεροι σε σχέση με τα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ. Τα παραπάνω επιβεβαιώνει η κατάκτηση του Best Buy Award για την ανάδειξή μας ως Νο.1 τοπική αλυσίδα λιανικής με την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής αποσπώντας τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων από Έλληνες καταναλωτές στην ανεξάρτητη έρευνα του διεθνούς οργανισμού ICERTIAS αλλά και φυσικά η ανάδειξή μας ως Retailer of the Year στα φετινά Supermarket Awards.
Μια άλλη ειδοποιός διαφορά είναι ότι προσφέρουμε τις ίδιες τιμές σε όλα τα καταστήματά μας, ανεξαρτήτως τοποθεσίας και φυσικά κοινό layout που εγγυάται ενιαία αγοραστική εμπειρία, ξεκάθαρη και εύκολη πλοήγηση των πελατών με αξιόπιστη και έγκαιρη πληροφόρηση για τα προϊόντα και τις τιμές χάρη στις ηλεκτρονικές ετικέτες τιμών.
Ξεχωρίζουμε για την ασύγκριτη φρεσκάδα στα φρούτα και τα λαχανικά, το κρέας, το ψάρι, τα πουλερικά και τα γαλακτοκομικά, που εξασφαλίζεται με τις καθημερινές παραδόσεις σε ολόκληρο το δίκτυο των καταστημάτων μας. Διαθέτουμε 4 υπερσύγχρονα logistics Centers στρατηγικά τοποθετημένα στη χώρα και από εκεί, μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες, τα φρέσκα οπωρολαχανικά φτάνουν κάθε πρωί, σε όλα τα καταστήματα, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Ξεχωρίζουμε γιατί είμαστε συνεπής και αξιόπιστος εταίρος για τους προμηθευτές μας, με μέσο όρο εξόφλησης τις 41 ημέρες, όταν ο μέσος όρος του κλάδου είναι 117 ημέρες.
Ξεχωρίζουμε όμως και για τους φιλόδοξους στόχους και τη δέσμευσή μας σε θέματα βιωσιμότητας, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι κάνουμε 100% χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις μας και ότι χρησιμοποιούμε 100% λάμπες LED στους χώρους πώλησης των καταστημάτων. Μέχρι το 2025 στοχεύουμε σε 20% λιγότερο πλαστικό και 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Παράλληλα έως το 2030 δεσμευόμαστε σε 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής μας λειτουργία, και κατά 80% μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή μας λειτουργία σε σύγκριση με το 2019.
Ποιες ήταν οι επιδόσεις της εταιρείας το 2022 και πώς θα κλείσει το 2023; Που είστε σήμερα από πλευράς μεριδίων;
Η χρονιά που πέρασε ήταν επιτυχημένη. Σημειώσαμε ισχυρές επιδόσεις, όχι μόνο χάρη στο επιχειρηματικό μας μοντέλο, αλλά και στο πάθος και την εμπειρία των πάνω από 6.700 ανθρώπων μας. Σημαντική επιτυχία ήταν και η πορεία της σειράς τοπικών προϊόντων «Νώμα» με περισσότερες από 100 επιλογές από όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Η γκάμα είναι διαθέσιμη σε όλο το δίκτυο και έχει ενισχύσει σημαντικά την αναγνωρισιμότητα, την αντιλαμβανόμενη ποιότητα και την αποδοχή του brand. Και τη φετινή χρονιά επίσης βρισκόμαστε εντός του πλάνου σας.
Οι retailers στη Γαλλία προετοιμάζονται να απαιτήσουν μειώσεις τιμών από 2% έως 5% από τις βιομηχανίες τροφίμων στις διαπραγματεύσεις που πρόκειται να ξεκινήσουν σύντομα. Βλέπετε ότι αυτό είναι εφικτό στην Ελλάδα; Το εξετάζει η Lidl Ελλάς;
Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο καταναλωτικό κοινό, προχωρήσαμε σε μόνιμες μειώσεις τιμών ώστε να έχουν όλες και όλοι πρόσβαση ανά πάσα κάθε στιγμή, σε ποιοτικά προϊόντα σε μόνιμα χαμηλή τιμή. Αξιοποιήσαμε τη διαπραγματευτική δύναμη του δικτύου μας, ώστε να πετύχουμε για μια ακόμα φορά τις πιο συμφέρουσες τιμές σε όλα τα προϊόντα μας. Έτσι, πετύχαμε να μειώσουμε τις τιμές έως 37% σε πάνω από 330 προϊόντα από όλες τις κατηγορίες food και near food. Aξίζει να σημειωθεί ότι και στα προϊόντα non-food των εβδομαδιαίων προσφορών είμαστε 5% φθηνότεροι σε σχέση με πέρσι.
Είμαστε η μοναδική αλυσίδα που προσθέτει δυνατές προσφορές στις ήδη χαμηλότερες τιμές της αγοράς. Οι πελάτες μας επωφελούνται καθημερινά από τις πολυάριθμες επιπρόσθετες προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια, που είναι διαθέσιμα μέσα από το πρόγραμμα πιστότητας Lidl Plus για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση ύψους τουλάχιστον 1000€ ετησίως.
Πώς κρίνετε τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας; Πιστεύετε ότι θα έχουν αποτέλεσμα; Πότε εκτιμάτε ότι θα χαλαρώσει ο πληθωρισμός των τροφίμων και γιατί;
Υπάρχει σαφής μείωση του πληθωρισμού, ωστόσο προσπαθούμε σκληρά να κρατήσουμε χαμηλές τις τιμές και να κάνουμε μειώσεις όπου είναι εφικτό. Τα μέτρα της κυβέρνησης είναι θεμιτά, ειδικά στον βαθμό που η κυβέρνηση μεσολαβεί στοχευμένα μεριμνώντας για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, αποφεύγοντας έτσι παρεμβάσεις που επιβαρύνουν σημαντικά το διαχειριστικό κόστος των σούπερ μάρκετ ή/και που παρακωλύουν την ελεύθερη εμπορική δράση και τον υγιή ανταγωνισμό.
Ποιο είναι το επενδυτικό πλάνο της Lidl για το 2024 και τα επόμενα 2-3 χρόνια και τι αφορά;
Από το 1999 μέχρι σήμερα έχουμε επενδύσει στη χώρα πάνω από 1,4 δις ευρώ. Το πρόγραμμά μας εφαρμόζεται χωρίς αποκλίσεις, ακόμα και στις πιο δύσκολες συγκυρίες. Φέτος συνεχίζουμε την υλοποίηση του πλάνου επενδύσεων ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά το δίκτυο καταστημάτων και των αποθηκών. Επενδύσαμε 20 εκατομμύρια ευρώ στην εγκατάσταση ηλεκτρονικών ετικετών τιμών σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων μας, ώστε να παρέχουμε αξιόπιστη και έγκαιρη πληροφόρηση για τα προϊόντα και τις τιμές αλλά και απλές διαδικασίες για τους εργαζομένους μας. Παράλληλα όμως συμβάλλουμε και στην προστασία του περιβάλλοντος με την εξοικονόμηση 15 τόνων χαρτιού σε βάθος πενταετίας. Όσον αφορά τις πράσινες επενδύσεις, επί του παρόντος αριθμούμε 16 καταστήματα με εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ πριν μερικούς μήνες ολοκληρώσαμε την εγκατάσταση και ενεργοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις αποθήκες μας στα Καλύβια Αττικής και τη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους θα έχουν προστεθεί 4 νέες εγκαταστάσεις, ενώ προγραμματίζουμε μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2025 να έχουμε ολοκληρώσει την προσθήκη 17 επιπλέον φωτοβολταϊκών συστημάτων σε καταστήματα, οι οποίες χωροταξικά κατανέμονται στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, φτάνοντας συνολικά τα 37 καταστήματα με φωτοβολταϊκά συστήματα. Παράλληλα, βάζουμε προτεραιότητα στην εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στα γραφεία και τα καταστήματά μας. Επί του παρόντος λειτουργούμε σταθμούς ηλεκτρικής φόρτισης σε 28 καταστήματα καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις μας στη Σίνδο. Αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 29 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Τα δύο τελευταία χρόνια που τα νοικοκυριά «παλεύουν» με την ακρίβεια τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης. Πρόκειται για ένα προνομιακό πεδίο για τη Lidl, καθώς διαθέτει διευρυμένη γκάμα κωδικολογίου PL προϊόντων. Ο ανταγωνισμός από τους υπόλοιπους «παίκτες» της αγοράς έχει αυξηθεί; Ποιοι είναι οι λόγοι για τη χαμηλή μέχρι στιγμής διείσδυση της ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα μας συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
Στη Lidl Ελλάς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντανακλούν την ποιοτική μας δέσμευση να προσφέρουμε καθημερινά τα καλύτερα προϊόντα στην καλύτερη τιμή. Αυτή τη δέσμευση την τηρούμε απέναντι στο καταναλωτικό κοινό ακόμα και στις πιο δύσκολες συγκυρίες.
Είναι πλέον σαφές ότι οι Έλληνες καταναλωτές δίνουν ολοένα και περισσότερο ψήφο εμπιστοσύνης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αναγνωρίζοντας την ποιοτική τους αξία. Και αυτό δεν είναι αποτέλεσμα συγκυριακών συνθηκών ή περιορισμών που μπορεί να επιβάλλει το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Πρόκειται για ανερχόμενη τάση που αναδεικνύει τις έξυπνες αγορές ως σταθερή καταναλωτική συνήθεια.
Είμαστε υπερήφανοι που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μας προέρχονται από αναγνωρισμένους προμηθευτές και ξεχωρίζουν για την υψηλή ποιότητα και τις υψηλές διατροφικές προδιαγραφές τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πολυβραβευμένη σειρά γαλακτοκομικών προϊόντων «Γάλπο» και φυσικά η εξίσου βραβευμένη σειρά τοπικών προϊόντων γεωγραφικής προέλευσης «Νώμα», που λανσάραμε πέρσι και αποτελείται πλέον από περισσότερους από 100 κωδικούς. Ειδικά τα «Νώμα» διακρίνονται για το ιδανικό ταίριασμα της τεχνογνωσίας, της ποιότητας, της αυθεντικής παραγωγής και βέβαια της ιστορίας του τόπου προέλευσης.
Σήμερα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μας αντιστοιχούν στο 70% της συνολικής γκάμας προϊόντων. Καλύπτουν όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, και αναλογούν στο 80% του τζίρου μας. Εμπλουτίζουμε όμως συνεχώς την γκάμα μας, προσφέροντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν ανάμεσα σε αγαπημένες μάρκες και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αδιαπραγμάτευτης ποιότητας.
Δυσβάσταχτο κόστος ζωής, φωτιές, πλημμύρες. Η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται. Ποιες πρωτοβουλίες υλοποιεί ως υπεύθυνος κοινωνικός εταίρος η Lidl;
Η στήριξη των συνανθρώπων μας είναι αξιακός πυλώνας για τη Lidl Ελλάς. Συμμετέχουμε με υπευθυνότητα και συνέπεια σε κάθε εκστρατεία αρωγής, συμβάλλοντας στην ανακούφιση συνανθρώπων μας που δοκιμάζονται.
Στον Έβρο συνδράμαμε τις πρωτοβουλίες άμεσης στήριξης από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας. Αντίστοιχα, από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε και δίπλα στους κατοίκους της Θεσσαλίας, συνδράμοντας ενεργά στη στήριξη των συνανθρώπων μας που δοκιμάστηκαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Μέχρι στιγμής έχουμε προσφέρει προϊόντα αξίας άνω των 80.000€ προς τους κατά τόπους δήμους, προχωρώντας σε δωρεές φρέσκων και μακράς διάρκειας τροφίμων, καθώς και ειδών πρώτης ανάγκης. Επιπλέον, μαζί με την πολυετή συνεργάτη μας, τη σεφ Γωγώ Δελογιάννη, διοργανώσαμε έκτακτη δράση βοήθειας και αλληλεγγύης στον Παλαμά Καρδίτσας στις 23 και 24 Σεπτεμβρίου 2023. Η σεφ μαζί με εθελοντές της κοινωνικής κουζίνας «Ό Άλλος Άνθρωπος» μαγείρεψαν 3.200 μερίδες φαγητού και παρέδωσαν περισσότερα από 100 πακέτα με είδη πρώτης ανάγκης. Επιπρόσθετα προσφέραμε έκπτωση 20% στο σύνολο της προϊοντικής γκάμας μας στα 17 καταστήματά μας στη Θεσσαλία από τις 12 έως και τις 23 Σεπτέμβριου 2023. Την επόμενη εβδομάδα, από τις 25 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου συνεχίσαμε μας με ειδική έκπτωση 25% στα οπωρολαχανικά, σε όλα τα νωπά κρέατα και τα ψάρια, στα προϊόντα του φούρνου και σε όλα τα εμφιαλωμένα νερά. H κίνηση αυτή ανέρχεται σε πάνω από 1.000.000€ έμμεσης συνεισφοράς προς την τοπική κοινωνία. Φυσικά σταθήκαμε και στο πλευρό των εργαζομένων μας στις πληγείσες περιοχές, εξασφαλίζοντας την ασφαλή μεταφορά τους από και προς την εργασία, αλλά και τη φιλοξενία τους στις περιπτώσεις που επλήγη η κατοικία τους, ενώ προσφέραμε τρόφιμα, νερά και καθαριστικά.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS;
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου