Σε τροχιά συνεχούς ανάπτυξης τα Super Market Μασούτης
«Η δύναμή μας είναι οι άνθρωποί μας»: μία σύγχρονη ελληνική εταιρεία που επενδύει σταθερά στο ανθρώπινο δυναμικό, την τεχνολογία και την καινοτομία.
- Βενσάλ Κασέλ, ετών 58: Η Μπελούτσι, ο Άντριου Τέιτ & άλλες ιστορίες για αυτόν που έφερε το Μίσος στην οθόνη
- Γιατί η Γερμανία δεν θα συνελάμβανε τον Νετανιάχου
- Χιλιάδες πολίτες διαδήλωσαν στη Βαρκελώνη, ζητώντας να μειωθούν τα ενοίκια
- Η Tesla η πιο θανατηφόρα μάρκα αυτοκινήτου σε περίπτωση ατυχήματος
Η ισχυρότερη και παραδοσιακά πρωταγωνίστρια εταιρεία στον κλάδο τροφίμων, εδώ και πολλά χρόνια στη Βόρεια Ελλάδα, είναι η Μασούτης. Με τη συνεχή της ανάπτυξη είναι έντονη πλέον η παρουσία της σε όλη την Ελλάδα, με 390 καταστήματα να βρίσκονται από τον Έβρο μέχρι την Κέρκυρα και την Κρήτη, στοχεύοντας σε μία πρώτη θέση πανελλαδικά.
Η Μασούτης συν τοις άλλοις είναι μία αμιγώς ελληνική οικογενειακή επιχείρηση στον χώρο του λιανεμπορίου, με στόχους και όραμα που γίνονται πραγματικότητα και αυτό όχι τυχαία. Η επιχείρηση αναπτύσσεται επενδύοντας στους ανθρώπους της, στην εξασφάλιση μοναδικών υπηρεσιών και ανταγωνιστικών τιμών για τους καταναλωτές, με γνώμονα πάντα αυτή η ανάπτυξη να ωφελήσει επιπλέον την κοινωνία και τον άνθρωπο εν γένει.
Στο κομμάτι της στρατηγικής της συναντάμε ως πρώτο ζητούμενο μία υγιή οικονομική ανάπτυξη, η οποία επιπλέον συντελείται με διεύρυνση του δικτύου της εντός χώρας με νέα σημεία πώλησης, επέκταση σε νέες αγορές και μέσα από ευκαιρίες εξαγορών, εάν προκύψουν. Σε αυτό το ταξίδι συνοδοιπόροι είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι, για τους οποίους φροντίζει να παρέχει ένα πολύ όμορφο περιβάλλον στα καταστήματά της, τόσο για κάποιον που εργάζεσαι όσο και για κάποιον που ψωνίζει.
Με τη συνεχή διεύρυνση του δικτύου της γίνεται εμφανές ότι η εταιρεία αφενός δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας υποστηρίζοντας με κάθε τρόπο την ελληνική οικονομία, αφετέρου δράττει την ευκαιρία να στηρίξει τοπικούς παραγωγούς και μικρές τοπικές μονάδες.
Στους βασικούς πυλώνες στρατηγικής της εταιρείας βλέπουμε ότι πέραν της συνεχούς ανάπτυξης, είναι και επενδύσεις που αφορούν σε τεχνολογία και υποδομές βάσει των απαιτήσεων της κάθε εποχής αλλά και της καινοτομίας που βρίσκεται πάντα ψηλά στον σχεδιασμό της.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Grand Μασούτης Θέρμης, όπου με την ανακαίνισή του το 2014 δημιούργησε μία νέα εμπειρία αγορών για τον καταναλωτή που την προσφέρουν πλέον όλα τα νέα και ανακαινισμένα καταστήματα Μασούτης. Ο καταναλωτής μπαίνοντας στο κατάστημα βρίσκει πρώτα από όλα τα είδη καθημερινής ανάγκης, τα φρέσκα προϊόντα και τις προσφορές. Η λογική για την εταιρεία είναι ανταγωνιστικές τιμές σε ένα πολυτελές περιβάλλον, το οποίο διαθέτει σύγχρονο και λιγότερο ενεργοβόρο εξοπλισμό που σέβεται το περιβάλλον.
Όλα αυτά βέβαια γίνονται πράξη από την ομάδα του ανθρώπινου δυναμικού της Μασούτης που βρίσκεται στο κέντρο της εταιρικής της κουλτούρας. «Η δύναμή μας είναι οι άνθρωποί μας» λένε στην εταιρεία η οποία έχει διακριθεί επί 11 συνεχόμενα χρόνια στη λίστα Best Workplaces, ανάμεσα στις 10 κορυφαίες εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα και σε υψηλή κατάταξη και στα Best Workplaces Europe ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη.
Σημειώνεται ότι τον Ιούνιο του 2022 η εταιρεία έλαβε το Βραβείο Αύξησης της Απασχόλησης του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Β.Ε.Α.) καθότι η συνεχής ανάπτυξη οδήγησε και στη σταθερή αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού της, όπερ σημαίνει δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Ταυτόχρονα, με καθημερινές δράσεις, προσφέρει στον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί η δράση «Μαζί, όπου υπάρχει ανάγκη» που πραγματοποιείται για 6η συνεχόμενη χρονιά σε συνεργασία με την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών μέσω της ΜΚΟ «Αποστολή» και των κατά τόπου ιερών Μητροπόλεων. Προσφέρει κάθε μήνα 1.040 δέματα τροφίμων σε οικογένειες που έχουν ανάγκη. Η χρηματοδότηση του προγράμματος γίνεται εξ ολοκλήρου από την Διαμαντής Μασούτης Α.Ε.
Όσον αφορά στην εκπαίδευση του προσωπικού της, η Μασούτης πραγματοποιεί σταθερά και σε ετήσια βάση εκπαιδευτικά προγράμματα, που από το 2010 έχουν ωφελήσει πάνω από 33 χιλιάδες εργαζόμενους. Πρόκειται για μία επένδυση που μόνο αυτά τα 13 χρόνια έχει φτάσει κοντά στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, με τον αριθμό προγραμμάτων στις αρχές του 2023 να φτάνει κοντά τα 2.200! Η θεματολογία των εκπαιδεύσεων ποικίλει ανάλογα και με τη θέση εργασίας, για αυτό και θα συναντήσεις από Πωλήσεις και Εξυπηρέτηση Πελατών μέχρι Ηγεσία, Α’ Βοήθειες και Πληροφορική.
Για αυτά τα εκπαιδευτικά προγράμματα έχουν διαμορφωθεί 6 σύγχρονες πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες εκπαίδευσης στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας, καθώς και στην Αθήνα και την Κέρκυρα. Επιπλέον, πραγματοποιούνται και προγράμματα εξ αποστάσεως με την εταιρεία να έχει εξασφαλίσει την υποστήριξη της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής για την παρακολούθησή τους.
Επιπροσθέτως, οι εργαζόμενοι πέραν του MasPortal, μια πλατφόρμα εσωτερικής επικοινωνίας και πληροφόρησης (Intranet) έχουν την δυνατότητα να διαχειρίζονται μόνοι τους διάφορα θέματα Ανθρώπινου Δυναμικού μέσω της web πλατφόρμας HR_ESS (Employee Self Service) εξασφαλίζοντας άμεση πληροφόρηση και γρήγορη εξυπηρέτηση με την αυτοματοποίηση διαδικασιών.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, η αφοσίωση των εργαζομένων αποτυπώνεται και στα νούμερα. Περισσότεροι από τους μισούς εργάζονται για πάνω από 10 χρόνια, ενώ ένα περίπου 20% έχει ξεπεράσει τα 20 χρόνια.
Η εταιρεία επενδύει πέραν του προσωπικού σε υποδομές και τεχνολογία. Μόνο το κέντρο αποθήκευσης και διανομής που διαθέτει, είναι ένα από τα μεγαλύτερα στα Βαλκάνια, με υψηλής ποιότητας υπηρεσίες αποθήκευσης, διανομής και διασφάλισης ποιότητας. Οι κτηριακές εγκαταστάσεις φτάνουν τις 62 χιλιάδες τ.μ., με προσωπικό 660 άτομα και ιδιόκτητο στόλο 70 φορτηγών ψυγείων.
Παραμένοντας στην τεχνολογία και την καινοτομία, η εταιρεία Μασούτης δημιούργησε το πρώτο στην Ελλάδα και στον κόσμο super market για άτομα με οπτική αναπηρία. Tους προσφέρει περιπατητική και προϊοντική προσβασιμότητα (μέσω οδηγού όδευσης στο πάτωμα, οπτικοακουστικού χάρτη, χρήση γραφής μπράιγ και στιλό φωνητικής ανάγνωσης κα.). Βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη στην περιοχή Σχολής Τυφλών και είναι ένα πολυβραβευμένο έργο της εταιρείας.
Κάτι ακόμα καινοτόμο που εφαρμόζεται πιλοτικά σε κάποια καταστήματα είναι η υπηρεσία «Self – shopping» με την οποία ο καταναλωτής κάνει μόνος του το check out χωρίς να περνάει καθόλου από το ταμείο. Δεν ξεχνάμε βέβαια και την επιλογή του e-shop (https://eshop.masoutis.gr/), το ηλεκτρονικό κατάστημα που έχει εξελιχθεί σε ψηφιακό mall με δυνατότητα επιλογής και άλλων ειδών εκτός από τα προϊόντα σούπερ μάρκετ. Επιπλέον, υπάρχει και η εφαρμογή «Scan & Shop» για οnline αγορές με σκανάρισμα Barcode ή Qrcode, με δωρεάν διανομή αυθημερόν στο σπίτι για αγορές αξίας 40€ και άνω, μια υπηρεσία διαθέσιμη σε 50 πόλεις της Ελλάδας.
Όσον αφορά στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που βρίσκουμε στα σούπερ μάρκετ Μασούτης, πρόκειται για προϊόντα που στο μεγαλύτερο ποσοστό τους παράγονται στην Ελλάδα από τοπικούς παραγωγούς, σε όλες τις κατηγορίες, εξαιρετικής ποιότητας με πιστοποιήσεις και ταυτόχρονα σε πολύ οικονομικές τιμές. Από το δίκτυο καταστημάτων της εταιρείας διακινούνται σήμερα 2.000 κωδικοί προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με τις επωνυμίες: «Mr. Grαnd», «Μασούτης από τον τόπο μας», «Bio Επιλογές Μασούτη» και «First Class».
Εν κατακλείδι, γίνεται σαφές ότι η εταιρεία Μασούτης έχει μία ανθρωποκεντρική προσέγγιση στο επιχειρείν, είτε πρόκειται για το ανθρώπινο δυναμικό της, είτε για τον καταναλωτή. Ο στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη με στρατηγικές κινήσεις διεύρυνσης του δικτύου της, που θα ωφελήσει με διάφορους τρόπους και την τοπική κοινωνία, θέτοντας συνέχεια τη Μασούτης πιο ψηλά στον ανταγωνισμό του λιανεμπορίου πανελλαδικής εμβέλειας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις