Βραζιλία: Μεγάλες καθυστερήσεις στη διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια
Οι έμποροι είναι ήδη προετοιμασμένοι για καθυστερήσεις
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
- Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια για τον σκύλο και τη γάτα μας – Εύγευστες συνταγές
- Ο Τραμπ διορίζει τον παραγωγό του «Apprentice», ως ειδικό απεσταλμένο στη Μεγάλη Βρετανία
Εν μέσω πιέσεων βρίσκονται οι εμπορευματικοί κόμβοι της Βραζιλίας, καθώς μέσω αυτών να διακινηθούν όγκοι ρεκόρ σόγιας, καλαμποκιού και ζάχαρης, σε μια εποχή του έτους που οι βροχές αρχίζουν να αυξάνονται στα λιμάνια στα νότια της χώρας, σύμφωνα με εμπόρους, αναλυτές και στοιχεία από την ναυτιλία.
Οι εξαγωγείς αναφέρουν καθυστερήσεις στις αποστολές καφέ λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων, ενώ οι χρόνοι αναμονής για να φορτώσουν τα πλοία έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πρόσθετα κόστη για τους εμπόρους και καθυστερήσεις για να φτάσουν τα εμπορεύματα στους προορισμούς τους.
Η ξηρασία στον Αμαζόνιο
Από τα λιμάνια της Βραζιλίας διακινούνται όγκοι ρεκόρ φέτος, όμως οι βροχές στο νότο, η μεγαλύτερη παράδοση ζάχαρης που έχει γίνει ποτέ κατά τη λήξη των συμβολαίων του Οκτωβρίου στη Νέα Υόρκη και η εκτροπή φορτίων από τα λιμάνια στα βόρεια της χώρας στο λιμάνι του Σάντος, καθώς η ξηρασία μείωσε τα επίπεδα νερού του ποταμού Αμαζονίου, έχουν επιφέρει προβλήματα.
«Έχουμε πρόβλημα με τη διαθεσιμότητα των εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής ενός μεγάλου εξαγωγέα καφέ υπό τον όρο της ανωνυμίας, προσθέτοντας ότι η κατάσταση επιβράδυνε τις εξαγωγές τον Σεπτέμβριο.
Ο ίδιος συμπληρώνει ότι η αγορά ζάχαρης χρησιμοποιεί πολύ περισσότερα εμπορευματοκιβώτια, κάτι που περιορίζει τη διαθεσιμότητά τους.
Η ακατέργαστη ζάχαρη συνήθως αποστέλλεται με πλοία ξηρού χύδην φορτίου, ενώ για τη ραφιναρισμένη χρησιμοποιούνται εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με την πάροχο ναυτιλιακών δεδομένων Datamar, η χρήση εμπορευματοκιβωτίων για τις εξαγωγές ζάχαρης αυξήθηκε κατά 86% για το έτος έως τον περασμένο Αύγουστο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποιήθηκαν για τον καφέ μειώθηκε κατά 5%.
Για τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων, η αναμονή για τη φόρτωση έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Το ναυτιλιακό πρακτορείο Williams, αναφέρει ότι ο χρόνος αναμονής στο CLI, έναν κύριο τερματικό σταθμό για ζάχαρη στο Σάντος, αυξήθηκε σε 33 ημέρες χθες Τετάρτη από 17 ημέρες τον Σεπτέμβριο.
Από τη μεριά τους, οι αναλυτές της ING επισημαίνουν ότι ορισμένα φορτία ζάχαρης που είχαν προγραμματιστεί να αναχωρήσουν από τη Βραζιλία τον Οκτώβριο θα μετατεθούν πιθανότατα για τον Νοέμβριο.
«Ακούσαμε ότι ορισμένα πλοία καθυστερούν ακόμη και 25 με 27 ημέρες», ανέφερε σε σημείωμά της την Πέμπτη η CovrigAnalytics, σύμβουλος για την αγορά ζάχαρης.
Η σειρά των πλοίων που πρόκειται να φορτώσουν ζάχαρη στη Βραζιλία αυξήθηκε σχεδόν κατά 40% την τελευταία εβδομάδα σε περίπου 4,2 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, 25% περισσότερο από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι. Περίπου 90 πλοία είναι διαθέσιμα στα λιμάνια για να φορτώσουν ζάχαρη.
Οι έμποροι είναι ήδη προετοιμασμένοι για καθυστερήσεις, όπως δήλωσε διευθυντής ενός από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς ζάχαρης στη Βραζιλία. «Αλλά αν αρχίσει να βρέχει πολύ, μπορεί να γίνει πιο περίπλοκο».
Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ελαφρές βροχές τις επόμενες ημέρες στο Σάντος, ενώ από τις 28 Οκτωβρίου αναμένονται ισχυρότερες βροχοπτώσεις.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις