Γιατί πρέπει να δώσεις μεγάλη προσοχή όταν επιλέγεις ένα domain name για την επιχείρησή σου
Σε μία ψηφιακή εποχή σαν τη δική μας, η σωστή εταιρική παρουσία απαιτεί να δώσουμε την ανάλογή προσοχή στο domain name και αυτό θα γίνει εύκολα με τη βοήθεια των ειδικών από το Papaki.
Ζούμε τη μεγάλη εποχή της κυριαρχίας του ψηφιακού κόσμου, όπου δεν μπορεί πλέον κανένας να φανταστεί κάποιον να δραστηριοποιείται χωρίς διαδικτυακή παρουσία, χωρίς τα ¨www¨ και το διάσημο ¨@¨ (παπάκι) για την απαραίτητη επικοινωνία. Είτε φτιάχνεις χειροποίητα αντικείμενα, είτε έχεις πολυεθνική εταιρεία, το ίντερνετ είναι απαραίτητο εργαλείο για να «υπάρχεις».
Ειδικότερα, στο σύγχρονο επιχειρείν, μία ιστοσελίδα είναι ένα είδος ταυτότητας που θα δώσει σε όποιον την επισκεφτεί όλες αυτές τις απαραίτητες πληροφορίες για σένα: ποιος είσαι, τι κάνεις, τι θέλεις να επικοινωνήσεις στον κόσμο, ποια προϊόντα ή υπηρεσίες προσφέρεις, ποια είναι η αισθητική σου. Για αυτό είναι μέγιστης σημασίας να δοθεί η απαραίτητη προσοχή όταν δημιουργείται η ψηφιακή μας παρουσία. Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με το πρώτο πράγμα που πρέπει να δώσουμε μεγάλη σημασία, το domain name, ήτοι τι πρέπει να γράψει κάποιος για να μας εντοπίσει.
Τα «πρέπει» και «δεν πρέπει»
Αυτό που θα πρέπει σίγουρα να έχει η ιστοσελίδα μας είναι ένα εύκολο όνομα για να θυμάται ο χρήστης, κάτι που θα είναι έξυπνο και σίγουρα σχετικό με το αντικείμενο. Ένα όνομα που δεν θα χρειάζεται να στο γράψει κάποιος για να το θυμηθείς ή κάνεις λάθος κατά την αναζήτησή του.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την περίπτωση ενός eshop, ενός δηλαδή ψηφιακού καταστήματος. Οι ειδικοί επί του θέματος από το papaki.com, μας δίνουν όλες τις απαραίτητες συμβουλές για όλα αυτά που καλό είναι να προτιμήσουμε αλλά και να αποφύγουμε κατά τη διαδικασία.
Οπότε, ξεκινάμε με το γεγονός ότι καλό είναι το όνομα να «φωτογραφίζει» την επιχείρηση και το αντικείμενο αυτής. Αν η επωνυμία δεν παραπέμπει απαραίτητα σε αυτό που κάνουμε, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως τίτλο αυτό που κάνουμε. Δηλαδή; Αν πουλάμε κορνίζες και το όνομα της επιχείρησης είναι Irida Arts, τότε θα μπορούσε η ιστοσελίδα να λέγεται kornizes.gr πέρα από irida-arts.gr.
Επίσης, αν μας ενδιαφέρει η βελτιστοποίηση SEO θα επιλέξουμε να συμπεριλάβουμε στο domain και κάποιες (λίγες) λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν την επιχείρηση. Το ίδιο σημαντικό είναι και η κατάληξη στο domain που μπορεί να κάνει τη διαφορά στην αναζήτηση και να δώσει προστιθέμενη αξία στο brand μας. Αν για παράδειγμα επιλέξουμε ως κατάληξη το «.store» γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι πρόκειται για μαγαζί.
Το όνομα της ιστοσελίδας μας δεν πρέπει να μπερδεύει, αντιθέτως θα πρέπει να συνδέεται με εμάς για αυτό και η επιλογή του δεν πρέπει να γίνει πρόχειρα. Μην ξεχνάμε ότι ένα domain name είναι μέρος της ταυτότητας της επιχείρησης άρα του branding και της γενικότερης επικοινωνίας μας. Σε αυτό το σημείο γίνεται κατανοητό ότι η γραφή του θα πρέπει να είναι εξίσου απλή και εύκολη στη μετάδοση από στόμα σε στόμα. Όταν επιλέγουμε ένα όνομα, μπορούμε να το τεστάρουμε επιχειρώντας να το γνωστοποιήσουμε σε κάποιον προφορικά. Εάν ξεκινήσουν οι ερωτήσεις πώς γράφεται το ένα και πώς το άλλο, κάτι δεν έχουμε κάνει σωστά… Για αυτό επιλέγουμε ένα σύντομο στις λέξεις, χαρακτηριστικό του αντικειμένου της επιχείρησης και απλό στη γραφή domain name.
Tip: κατά κανόνα τα domains δεν πρέπει να περνούν τους 18 χαρακτήρες.
Η απαραίτητη ψηφιακή οχύρωση
Αφού λοιπόν έχουμε επιλέξει το σωστό όνομα, ποιο είναι το επόμενο βήμα; Η ψηφιακή μας οχύρωση! Τι σημαίνει αυτό; Το « .GR» που συνηθίζεται στη χώρα μας δεν είναι από μόνο του αρκετό. Οι ειδικοί από το papaki.com μας επισείουν την προσοχή για κάτι που πολλοί αγνοούν.
Ένα παράδειγμα θα σας φωτίσει την όποια απορία: έχουμε μία επιχείρηση και αντίστοιχα μία ιστοσελίδα με το όνομα Gefsis.gr. Αν δεν το έχουμε φροντίσει εμείς, τότε μπορεί ο οποιοσδήποτε να κατοχυρώσει το Gefsis.com ή Gefsis.store ή ακόμα και τα Geusis.gr, Geusis.com.gr και να μπερδέψει τους υποψήφιους πελάτες μας ή ακόμα χειρότερα να μας τους πάρει. Για αυτό θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι όταν θα κατοχυρώσουμε ένα domain θα πρέπει να κατοχυρώσουμε όλα τα υπόλοιπα πιθανά domain names (που θυμίζουν ή μπορεί να μπερδευτούν με την επίσημη μας ονομασία) ώστε να ανακατευθύνουμε (redirect) στην επίσημη σελίδα μας τον εκάστοτε χρήστη που θα επισκεφτεί ένα από τα διαφορετικά domains. Αυτό ισχύει και για τα extensions (.gr, .com, .site, κ.λπ.).
Το τελευταίο βήμα
Και μετά την κατοχύρωση, τι; Μετά έρχεται η ώρα κατασκευής της ιστοσελίδας που μπορεί να γίνει είτε πηγαίνοντας σε έναν επαγγελματία του χώρου, είτε μπορούμε μόνοι μας με το εργαλείο Website Builder του Papaki ή αν υπάρχουν τεχνικές γνώσεις αγοράζοντας ένα Web Hosting από το Papaki.
Και αν όλα αυτά σας φαίνονται κάπως πολλά, μην ανησυχείτε.
Για αυτό υπάρχουν οι ειδικοί από το papaki.com που υπεύθυνα, ως ο Νο1 καταχωρητής domain names στην Ελλάδα από το 2004 και πιστοποιημένος από την ICANN, θα σας λύσει τα χέρια για οτιδήποτε χρειαστείτε για την ψηφιακή σας παρουσία. Το Papaki είναι άλλωστε ο κορυφαίος digital enabler στην Ελλάδα και βραβευμένος για την Εξυπηρέτηση Πελατών, όπως επίσης για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του.
Για αυτό πριν και όταν θα καταλήξετε κάπου, κάντε το σε συνεργασία με τον ηγέτη του χώρου που θα φροντίσει όλα ψηφιακά να πάνε όπως πρέπει για την επιχείρησή σας.
- Ιορδανία: Πυροβολισμοί στην πρεσβεία του Ισραήλ στην πρωτεύουσα Αμμάν
- Ισραήλ: Ο πρωθυπουργός Νετανιάχου υποβαθμίζει την έρευνα σχετικά με τη διαρροή διαβαθμισμένων εγγράφων
- Ισπανία: Διαδήλωση εκπαιδευτικών και γονέων στη Βαλένθια για τα κλειστά σχολεία
- Η Coca-Cola εξοπλίζει τον στόλο οχημάτων της με EV
- Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
- Βρετανία: Με απολύσεις και αυξήσεις τιμών αντιδρούν οι λιανέμποροι στον προϋπολογισμό Στάρμερ