Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ΗΠΑ: Χαμός σε πτήση – Πιλότος εκτός υπηρεσίας διέκοψε την τροφοδοσία καυσίμων στους κινητήρες

ΗΠΑ: Χαμός σε πτήση – Πιλότος εκτός υπηρεσίας διέκοψε την τροφοδοσία καυσίμων στους κινητήρες

Ο πιλότος εκτός υπηρεσίας ενώ βρισκόταν σε πτυσσόμενο κάθισμα στο πιλοτήριο μιας πτήσης προσπάθησε να κόψει τη ροή καυσίμων στους κινητήρες με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να εκτραπεί της πορείας του.

Πανικός επικράτησε σε μία πτήση στις ΗΠΑ, καθώς ένας πιλότος εκτός υπηρεσίας αντιμετωπίζει περισσότερες από 80 κατηγορίες απόπειρας ανθρωποκτονίας αφού διέκοψε την τροφοδοσία καυσίμων στους κινητήρες.

Όπως αναφέρουν οι New York Times, ο πιλότος εκτός υπηρεσίας ενώ βρισκόταν σε πτυσσόμενο κάθισμα στο πιλοτήριο μιας πτήσης της Alaska Airlines την Κυριακή (22/10) κατηγορήθηκε για περισσότερες από 80 κατηγορίες απόπειρας ανθρωποκτονίας, αφού προσπάθησε να κόψει τη ροή καυσίμων στους κινητήρες, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να εκτραπεί προς το Πόρτλαντ, Όρεγκον, όπως ανακοίνωσαν οι αρχές.

Σύμφωνα με ανακοίνωσή που εξέδωσε η Alaska Airlines τη Δευτέρα (23/10), η πτήση 2059, την οποία εκτελούσε η Horizon Airlines, περιφερειακή θυγατρική της Alaska Airlines, αναχώρησε από το Έβερετ της Ουάσινγκτον γύρω στις 17:23 μ.μ. και κατευθυνόταν προς το Σαν Φρανσίσκο, όταν αναφέρθηκε «μια αξιόλογη απειλή ασφαλείας που σχετίζεται με έναν πιλότο της Alaska Airlines εκτός υπηρεσίας, ο οποίος ταξίδευε στο πτυσσόμενο κάθισμα στον θάλαμο διακυβέρνησης».

Εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας δήλωσε ότι ο εκτός υπηρεσίας πιλότος προσπάθησε να ενεργοποιήσει το σύστημα πυρόσβεσης του αεροπλάνου, το οποίο περιλαμβάνει χειρολαβές που όταν τραβηχτούν, κλείνουν τις βαλβίδες των φτερών, διακόπτοντας την τροφοδοσία των καυσίμων στους κινητήρες.

«Μόλις τους τραβήξεις, κάποια υπολείμματα καυσίμου παραμένουν στη γραμμή. Η γρήγορη αντίδραση του πληρώματός μας να επαναφέρει τις χειρολαβές αποκατέστησε τη ροή καυσίμου και απέτρεψε την έλλειψη καυσίμου», συμπλήρωσε η Alaska Airlines.

«Έχουμε έναν τύπο που προσπάθησε να κλείσει τους κινητήρες»

Σύμφωνα με μια ηχητική καταγραφή που αναρτήθηκε στο LiveATC.net, το οποίο μοιράζεται ζωντανές και αρχειοθετημένες καταγραφές των ραδιοφωνικών μεταδόσεων του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, ένας από τους πιλότους του αεροπλάνου είπε σε έναν ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας ότι «έχουμε έναν τύπο που προσπάθησε να κλείσει τους κινητήρες. Αυτή τη στιγμή είναι στο πίσω μέρος και δεν ακούγεται να προκαλεί προβλήματα».

«Νομίζω ότι είναι υποτονικός», πρόσθεσε ο πιλότος.

Το αστυνομικό τμήμα του αερολιμένα του Πόρτλαντ ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι το πλήρωμα της πτήσης «κατάφερε να ακινητοποιήσει το άτομο και η πτήση προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Πόρτλαντ λίγο πριν από τις 18:30 μ.μ.».

Ο άνδρας τέθηκε υπό κράτηση χωρίς να σημειωθούν επεισόδια, ενώ το τμήμα τον αναγνώρισε τον άνδρα ως τον Τζόζεφ Ντ. Έμερσον.

«Έπρεπε να τον βγάλουμε αμέσως από το αεροπλάνο»

Σύμφωνα με το γραφείο του σερίφη της κομητείας Multnomah, ο Έμερσον που είναι 44 ετών, φυλακίστηκε το πρωί της Δευτέρας και κατηγορείται για κακούργημα με περισσότερες από 80 κατηγορίες απόπειρας δολοφονίας, για πλημμέλημα με περισσότερες από 80 κατηγορίες απερίσκεπτης έκθεσης σε κίνδυνο και μία κατηγορία κακουργήματος έκθεσης σε κίνδυνο αεροσκάφους.

Στην πτήση επέβαιναν τέσσερα μέλη του πληρώματος και 80 επιβάτες, σύμφωνα με την Alaska Airlines.

Μία επιβάτης, η Όμπρι Γκαβέλο, δήλωσε στο ABC News ότι αφού ο άνδρας αποβιβάστηκε από το αεροπλάνο, «η αεροσυνοδός επανήλθε στο μεγάφωνο και είπε, απλά και καθαρά: ‘Έπαθε νευρικό κλονισμό. Έπρεπε να τον βγάλουμε αμέσως από το αεροπλάνο’».

Έλαβε το πιστοποιητικό πιλότου αερομεταφορών, που του επιτρέπει να υπηρετεί ως κυβερνήτης σε εμπορικές πτήσεις στις 10 Ιουλίου

Αεροσκάφος

Σύμφωνα με τα δικαστικά αρχεία ο Έμερσον, από το Pleasant Hill της Καλιφόρνια, θα απολογούνταν την Τρίτη, ενώ δεν έγινε άμεσα σαφές αν είχε δικηγόρο. Μηνύματα που εστάλησαν σε έναν αριθμό τηλεφώνου που αναγράφεται στο όνομά του δεν απαντήθηκαν αμέσως τη Δευτέρα, όταν όπως αναφέρουν τα αρχεία του γραφείου του σερίφη βρισκόταν ακόμη στη φυλακή.

Ο Μάικλ Τζέρνιγκαν, ο οποίος ήταν κυβερνήτης εμπορικών αερογραμμών για περισσότερες από δύο δεκαετίες πριν συνταξιοδοτηθεί από την Alaska Airlines πέρυσι, δήλωσε ότι ήταν κοινή πρακτική για τους πιλότους εκτός υπηρεσίας να κάνουν δοκιμή στο κάθισμα του πιλοτηρίου όταν μετακινούνται από και προς τη δουλειά.

«Το επεισόδιο ήταν πολύ, πολύ παράξενο»

Είπε ότι «δεν ανησυχούσε ποτέ για όλα αυτά». «Οι πιλότοι συμπεριφέρονται καλά – έχουν επενδύσει πολλά χρήματα και χρόνο στο σκάφος τους», προσέθεσε Τζέρνιγκαν.

Όπως είπε ο ίδιος ως επιβάτης σε πτυσσόμενο κάθισμα, θα παρέμενε ήσυχος όταν το αεροπλάνο ήταν κάτω από τα 10.000 πόδια. Όταν άρχιζε να ταξιδεύει σε μεγαλύτερα ύψη συχνά συνομιλούσε με τους πιλότους, πολλούς από τους οποίους γνώρισε καλά με την πάροδο των ετών.

Είπε ότι θα μπορούσε να κάνει μόνο εικασίες σχετικά με το τι θα μπορούσε να ωθήσει έναν πιλότο εκτός υπηρεσίας να προσπαθήσει να διακόψει μια πτήση. Το επεισόδιο, είπε, ήταν «πολύ, πολύ παράξενο».

Η Ένωση Πιλότων Αερομεταφορών, ένα συνδικάτο που εκπροσωπεί τους πιλότους εμπορικών αερογραμμών, επαίνεσε «τη γρήγορη και επαγγελματική αντίδραση των δύο πιλότων και ολόκληρου του πληρώματος πτήσης για την εξασφάλιση της ασφάλειας στον θάλαμο διακυβέρνησης και την ασφαλή προσγείωση του αεροσκάφους».

«Η ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων μας είναι ο θεμέλιος λίθος όλων όσων κάνουμε, και συνεργαζόμαστε πλήρως με τις αρχές καθώς διερευνούν το περιστατικό αυτό», ανέφερε η ένωση σε ανακοίνωσή της.

Το συνδικάτο ανέφερε ότι οι πιλότοι των αεροπορικών εταιρειών στη Βόρεια Αμερική εργάζονται σε «έναν από τους πιο αυστηρά ελεγχόμενους και εξεταζόμενους κλάδους, και αυτό συμβαίνει για καλό λόγο».

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα εξετάσει «τυχόν ζητήματα ασφάλειας για το μέλλον»

Οι πιλότοι στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανέφερε ακόμα το συνδικάτο, αξιολογούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους μέσω εκπαίδευσης, ιατρικών εξετάσεων και άλλων προγραμμάτων και υπόκεινται σε τυχαίους ελέγχους πτήσεων από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Το F.B.I. στο Πόρτλαντ ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί στην πτήση και ότι η υπηρεσία, η οποία διεξάγει έρευνα, «μπορεί να διαβεβαιώσει το επιβατικό κοινό ότι δεν υπάρχει συνεχής απειλή».

Τα αρχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρουν ότι ο Έμερσον έλαβε το πιστοποιητικό πιλότου αερομεταφορών, που του επιτρέπει να υπηρετεί ως κυβερνήτης σε εμπορικές πτήσεις στις 10 Ιουλίου.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανέφερε ακόμα ότι συνεργάζεται με τους ερευνητές και παρέπεμψε τις ερωτήσεις στις τοπικές αρχές.

Ο υπουργός Μεταφορών, Πιτ Μπάτιγκιγκ, ο ανέφερε σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι είναι ευγνώμων στο πλήρωμα της πτήσης και στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που «ανέλαβαν να οδηγήσουν το αεροπλάνο με ασφάλεια στο Πόρτλαντ».

Ακόμα ανέφερε ότι η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα εξετάσει «τυχόν ζητήματα ασφάλειας που θα προκύψουν από τις έρευνες ώστε να μην συμβούν στο μέλλον».

Must in

Με την Πεκς στο ΣΕΦ για το… θαύμα ο Ολυμπιακός

Μετά την ήττα (85-63) στην πρώτη «μάχη» των «32», στην έδρα της ουγγρικής ομάδας, ο Ολυμπιακός έχει δύσκολο έργο στη ρεβάνς του ΣΕΦ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο