Ακρίβεια: Ποιες εταιρείες ρίχνουν 5% τις τιμές προϊόντων τους
Όλες οι εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» – Πόσοι κωδικοί προϊόντων μειώνονται
Τα πρώτα «καρτελάκια» των μειωμένων τιμών, τουλάχιστον κατά 5%, έκαναν την εμφάνισή τους στα μεγάλα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ήδη από το πρωί της Πέμπτης, 19 Οκτωβρίου.
Πλέον με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης 17 εταιρείες τροφίμων αλλά και ειδών για το νοικοκυριό, όπως καθαριστικά και απορρυπαντικά, έχουν αποστείλει τιμοκαταλόγους με χαμηλότερες τιμές που αφορούν 213 κωδικούς προϊόντων, με τους προμηθευτές να έχουν δεσμευτεί πως θα διατηρήσουν τη μείωση για ένα εξάμηνο.
Οι εταιρείες
Αναλυτικά μέχρι τις 23 Οκτωβρίου οι εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία είναι οι: ΟΛΥΜΠΟΣ (19 κωδικούς), ΓΙΩΤΗΣ (23 κωδικοί), Μύλοι Λούλη (12 κωδικοί), ΤΡΙΚΚΗ (6 κωδικοί), Numil Hellas (17 κωδικοί), ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ (12 κωδικοί), ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ (2 κωδικοί), ΒΙΟΛΑΝΤΑ (8 κωδικοί), ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ (2 κωδικοί), MULTI FOAM (4 κωδικοί), EURICOM (2 κωδικοί), ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ (71 κωδικοί), MELINDA (2 κωδικοί), ARLA (7 κωδικοί), ΜΑΝΔΡΕΚΑΣ (2 κωδικοί), FLOS (4 κωδικοί) και ΔΕΛΤΑ (20 κωδικοί).
Είναι σαφές ότι η πλειονότητα των εταιρειών που πρώτες «αγκάλιασαν» το μέτρο είναι ελληνικές, με την ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ όμως να συμμετέχει με τους περισσότερους κωδικούς.
Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε στη νέα πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής», λέγοντας πως «στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τους 500 κωδικούς. Αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Η ελληνική Κυβέρνηση είναι η μοναδική Κυβέρνηση που παίρνει τέτοια πρωτοβουλία, όχι απλά για σταθεροποίηση τιμών, αλλά για μείωση τιμών».
Βέβαια με βάση το σύνολο των ταχυκίνητων κωδικών (FMCGs) που πωλούνται περισσότερο στα σούπερ μάρκετ και οι οποίοι ξεπερνούν τους 4.400, η κυβέρνηση δείχνει να βάζει χαμηλά τον πήχη, καθώς στοχεύει να μειωθούν οι τιμές σε μόλις 11% των προϊόντων. Ωστόσο, τόσο από το υπουργείο Ανάπτυξης όσο και από παράγοντες της αγοράς εκτιμάται ότι σε σύντομο χρόνο το μέτρο μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, καθώς θα ενεργοποιηθεί ο ανταγωνισμός.
Από αρχές Νοεμβρίου
Σε κάθε περίπτωση, το αντίκτυπο της πρωτοβουλίας στους καταναλωτές και πιθανόν στους δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ αναμένεται να αρχίσει να διαφαίνεται από τις αρχές του Νοεμβρίου και έπειτα, όταν δηλαδή θα υπάρξει πλήρης ανάπτυξή του στα ράφια και στα ψυγεία γιατί προς το παρόν οι καταναλωτές δεν βλέπουν «φως».
Παρότι τον Σεπτέμβριο εμφανίστηκαν τα πρώτα ψήγματα αποκλιμάκωσης, με το δείκτη τιμών στην ομάδα διατροφή και μη αλκοολούχα να υποχωρεί στο 9,4% έναντι 10,7% τον Αύγουστο, τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα της NielsenIQ, παρουσιάζουν αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%.
Στο σημείο αυτό υπογραμμίζεται ότι σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.
Πηγή: ΟΤ
- «Θρασύτατο ψεύδος» τα περί ανάληψης 2,5 εκατ. ευρώ πριν τη δέσμευση της περιουσία του, τονίζει ο Κων. Πηλαδάκης
- Μαγδεμβούργο: Ανθρώπινη αλυσίδα κατά του μίσους στη Χριστουγεννιάτικη Αγορά
- Το «έχω βαρεθεί τους άντρες», το προφίλ στο dating app και το OnlyFans: Η Λίλι Άλεν αλλάζει σελίδα
- Μαρόκο: Ευρεία αναθεώρηση του Oικογενειακού Δικαίου
- ΕΣΥ: Μια ιστορία ελπίδας σε μια εποχή ζόφου – Οι ήρωες με τις λευκές και πράσινες μπλούζες
- Ίντερ – Κόμο 2-0: Πήρε το τρίποντο και παραμένει στο κυνήγι της Αταλάντα (vids)