Πόλεμο στις «μαϊμούδες» κηρύσσουν Amazon, Microsoft και Prada
Οι τρεις κολοσσοί ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να διαχειριστούν τα πλαστά προϊόντα, αλλά και τα ψεύτικα help centers σε Κίνα και Ινδία
- Ποιος είναι ο ισχυρός άνδρας στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ που ετοιμάζει ο Τραμπ
- Άτυπη συνάντηση Μητσοτάκη, Ερντογάν, Χριστοδουλίδη και Ράμα στη Βουδαπέστη
- Επαναστατικός 3D βιοεκτυπωτής εκτυπώνει ανθρώπινους ιστούς «κατ’εικόνα και καθ’ομοίωσιν»
- «Όχι» Φαραντούρη σε πρόταση Φάμελλου για συνάντηση των 4 υποψηφίων πλην Κασσελάκη
Ο αγώνας της Amazon κατά των πλαστών προϊόντων και υπηρεσιών κυρίως σε Ινδία και Κίνα συνεχίζεται, με τη βοήθεια κολοσσών όπως ο όμιλος Prada και η Microsoft, που έχουν επίσης πληγεί κατά το παρελθόν από τη συγκεκριμένη παραοικονομία.
Βασικό της όπλο στην καταπολέμηση των προϊόντων «μαϊμού» είναι το νεοπαγές Amazon Transparency αλλά και το CCU που έχει να επιδείξε μέχρι στιγμές πολλές, μικρές νίκες.
Ο κολοσσός της λιανικής εφαρμόζει αυστηρά την πολιτική του κατά της παραχάραξης , σύφμωνα με την οποία τα προϊόντα που προσφέρονται προς πώληση στο Amazon πρέπει να είναι αυθεντικά. Η πώληση παραποιημένων προϊόντων απαγορεύεται αυστηρά και η μη τήρηση αυτής της πολιτικής μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια των προνομίων πώλησης, την παρακράτηση κεφαλαίων και τη διάθεση του αποθέματος που έχει η Amazon στην κατοχή της.
Τα εφόδια
O e-retailer εγκαινίασε πρόσφατα το Amazon Transparency, μια διαδικασία σειριοποίησης των προϊόντων του που έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει την πώληση απομιμήσεων στον ιστότοπό του. Η νέα υπηρεσία είναι διαλειτουργική με τα συστήματα σειριοποίησης προϊόντων των δικών του εμπορικών σημάτων, ενώ στρατολογεί σημαντικούς παίκτες της βιομηχανίας της τεχνολογίας και του λιανικού εμπορίου για την καταπολέμηση των πλαστών πωλήσεων στον ιστότοπό του.
Ομοίως, το CCU, η Μονάδα Αντιμετώπισης Ηλεκτρονικών Εγκλημάτων της Amazon, συνεργάζεται με brands, αρχές επιβολής του νόμου και πελάτες σε όλο τον κόσμο για να σταματήσει κάθε διακίνηση αγαθών και να τους παραπέμψει στη δικαιοσύνη.
Συνεργασία με Prada Group
Ο Όμιλος Prada και άλλα επώνυμα luxury brands συνεργάστηκαν με το CCU για να παράσχουν πληροφορίες και αποδεικτικά στοιχεία στις κινεζικές αρχές, κάτι που οδήγησε στην παραδοχή της ενοχής ενός παραχαράκτη για εγκλήματα που σχετίζονται με την πώληση πλαστών προϊόντων πολυτελείας.
Η συγκεκριμένη υπηρεσία ασφαλείας της Amazon εντόπισε την απόπειρα παραποίησης του κατηγορούμενου το 2021 και μετά από εσωτερικές έρευνες, τον οδήγησε στην αρμόδια περιφερειακή κινεζική υπηρεσία και στο γραφείο δημόσιας ασφάλειας (PSB).
Ο κατηγορούμενος έχει καταδικαστεί σε τρία χρόνια φυλάκιση, θα πληρώσει πρόστιμο 25.000 δολαρίων και θα χάσει όλα τα έσοδα που αποκτήθηκαν από την πώληση απομιμήσεων προϊόντων. Το παράνομο απόθεμα απομιμήσεων του ατόμου θα κατασχεθεί και θα καταστραφεί.
«Η δήλωση ενοχής είναι μια σημαντική νίκη για το CCU της Amazon, αλλά το πιο σημαντικό είναι μια νίκη για όλους εκείνους που συμμερίζονται τη δέσμευσή μας για την αντιμετώπιση του ζητήματος της παραχάραξης σε ολόκληρη τη βιομηχανία», δήλωσε ο Kebharu Smith, διευθυντής του συγκεκριμένου τμήματος της Amazon. «Αυτό το επιτυχημένο αποτέλεσμα δεν θα ήταν δυνατό χωρίς τη συνεργασία με τις κρατικές αρχές αλλά και με πολυτελείς παίκτες όπως ο όμιλος Prada. Είμαστε ευγνώμονες για την υποστήριξή τους και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να δίνουμε τον αγώνα ενάντια στους παραχαράκτες».
«Είμαστε σταθερά δεσμευμένοι στην εξάλειψη της πώλησης απομιμήσεων προϊόντων για να προστατεύσουμε την επωνυμία μας και να διασφαλίσουμε ότι τα προϊόντα μας ανταποκρίνονται στο επίπεδο ποιότητας, δεξιοτεχνίας και φροντίδας που περιμένουν οι άνθρωποι από εμάς», τόνισε και η Francesca Secondari, γενική σύμβουλος του Prada Group και επικεφαλής νομικός διευθυντής. «Μέσω της συνεργασίας με την Amazon, σημειώνουμε μεγάλη πρόοδο στον αγώνα ενάντια σε όσους προσπαθούν να παραβιάσουν το νόμο και να επηρεάσουν αρνητικά τους πελάτες μας».
Η περίπτωση της Microsoft
Κατά τον ιδιο τρόπο, η Amazon, η Microsoft και το Central Bureau Investigation (CBI), η ομοσπονδιακή υπηρεσία επιβολής της νομοθεσίας στην Ινδία, διεξήγαγαν πρόσφατα πολλαπλές εγκληματικές επιδρομές σε διάφορες πόλεις σε όλη χώρα κατά παράνομων τηλεφωνικών κέντρων που δημιουργήθηκαν για να υποδυθούν την υποστήριξη πελατών της Microsoft και της Amazon.
Τα παράνομα τηλεφωνικά κέντρα επηρέασαν περισσότερους από 2.000 πελάτες της Amazon και της Microsoft που εδρεύουν κυρίως στις ΗΠΑ, αλλά και στην Αυστραλία, τον Καναδά, τη Γερμανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αυτή η επιχείρηση υποστηρίχθηκε από μια κοινή παραπομπή εγκληματικών πράξεων που έγινε από την Amazon και τη Microsoft μέσω κοινών συμφωνιών δίωξης στις ΗΠΑ και την Ινδία, καθώς οι ίδιοι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στόχευαν πελάτες και των δύο εταιρειών.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με τη Microsoft και πιστεύουμε ότι οι συνεργασίες που μπορούν να υλοποιηθούν είναι κρίσιμες για την προστασία των καταναλωτών από απάτες πλαστοπροσωπίας», επισήμανε η Kathy Sheehan, αντιπρόεδρος και γενική σύμβουλος επιχειρηματικής συμπεριφοράς και δεοντολογίας της Amazon. «Η Amazon θα παραμείνει σε εγρήγορση και επίμονη στις προσπάθειές μας να μείνουμε ένα βήμα μπροστά από τους απατεώνες, αλλά δεν μπορούμε να κερδίσουμε αυτόν τον αγώνα μόνοι μας. Ενθαρρύνουμε και άλλους στον κλάδο να ενωθούν μαζί μας ως ενιαίο μέτωπο ενάντια στην εγκληματική αυτή δραστηριότητα».
Το 2022, η Μονάδα Αντιμετώπισης Εγκλημάτων της Amazon μήνυσε ή παρέπεμψε για έρευνα πάνω από 1.300 εγκληματίες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την ΕΕ. και την Κίνα. Η εταιρεία συνέχισε να συνεργάζεται με επωνυμίες και τις αρχές επιβολής του νόμου για να σταματήσει την πορεία των προϊόντνς «μαϊμού», ενώ εργάστηκε για τον εντοπισμό, την κατάσχεση και την απόρριψη πάνω από 6 εκατομμύρια απομιμήσεις προϊόντων, που θα μεταπωληθούν οπουδήποτε στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ακόμη ένα βήμα
Τον Απρίλιο του 2023, μάλιστα, η Amazon παρουσίασε το Anti-Counterfeiting Exchange (ACX), μια βιομηχανική συνεργασία που επιτρέπει στους συμμετέχοντες λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με επιβεβαιωμένους παραχαράκτες που προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα για να προσπαθήσουν να πουλήσουν πλαστά προϊόντα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις