Swarovski Hellas: Γιατί θάμπωσαν τα «διαμάντια για όλους»
Στα 11,9 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2022 αυξημένος κατά 47,02%, αλλά ζημιές στην τελευταία γραμμή του ισολογισμού
Λαμπερές και πληθωριστικές συνεχίζουν να είναι οι επιδόσεις του κλάδου κοσμημάτων και ρολογιών στην εγχώρια αγορά, ακολουθώντας το μοτίβο του 2022. Με τη βοήθεια του τουρισμού, ο τζίρος του κλάδου ξεπέρασε κάθε προσδοκία κατά τη διάρκεια της χρήσης 2022, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, κλείνοντας με άνοδο κοντά στο 27%, σε σχέση με το 2021 και σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2019, δηλαδή προ πανδημίας. Και η φετινή χρονιά εκτιμάται ότι θα είναι εξίσου προσοδοφόρα με το 2022, παρότι ο Ιούλιος δεν πήγε πολύ καλά.
Συγκεκριμένα, το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε ειδικευμένα καταστήματα κατέγραψε μείωση 0,4% με βάση τα δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Σε αυτό το περιβάλλον οι πωλήσεις της Swarovski στην εγχώρια αγορά, τόσο στη λιανική (διαθέτει 5 ιδιόκτητα καταστήματα) όσο και στη χονδρική, αυξήθηκαν σημαντικά το 2022, με τη διοίκηση της εταιρείας να προσδοκά για εφέτος τη διατήρηση των ανοδικών ρυθμών ανάπτυξης όσον αφορά τον τζίρο, καθώς και την επιστροφή σε κερδοφόρα τροχιά στα καθαρά αποτελέσματα.
Ρυθμός ανάπτυξης πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς
Με βάση τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της Σβαρόβσκι Ελλάς Μονοπρόσωπη, η οποία αποτελεί 100% θυγατρική της ελβετικής Swarovski International Holding AG, ο κύκλος εργασιών της περσινής χρονιάς ανήλθε στα 11,9 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 47,02% σε σχέση με το 2021 και κατά 11,2% σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο του 2019.
Η θετική αυτή εξέλιξη αποδίδεται από την εταιρεία στην ομαλοποίηση της λειτουργίας της αγοράς και στην δυναμική επιστροφή του «φυσικού» καταστήματος. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις λιανικής των ιδιόκτητων καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 40,8% συγκριτικά με το 2021 και οι χονδρικές πωλήσεις σε συνεργάτες αυξήθηκαν κατά 49,9%.
Η περσινή επίδοση κινήθηκε πάνω από το μέσο όρο της εγχώριας αγοράς κοσμημάτων και ρολογιών σε ειδικευμένα καταστήματα ο οποίος παρουσίασε αύξηση στον κύκλο εργασιών για το έτος 2022 σε σχέση με το 2021 σε ποσοστό 26,7%. Βέβαια όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας « η διεύρυνση του Δείκτη Κύκλου Εργασιών της ΕΛΣΤΑΤ, στο σύνολο των επιχειρήσεων του τομέα λιανικού εμπορίου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον υψηλό πληθωρισμό, καθώς ο κύκλος εργασιών καταγράφει μια, σε μεγάλο βαθμό, φαινομενική διεύρυνση».
Αύξηση κατέγραψε ο κύκλος εργασιών της Σβαρόβσκι Ελλάς Μονοπρόσωπη
Ζημιές στην τελευταία γραμμή
Παρά την αύξηση του τζίρου, η ελληνική θυγατρική του αυστριακού κολοσσού δεν κατάφερε να έχει κερδοφόρο αποτέλεσμα, μιας και το λειτουργικό κόστος δέχθηκε σημαντικές αυξήσεις.
Αναλυτικά, τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας κατέγραψαν πτώση περί το 46% στις 105 χιλ. ευρώ, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα εμφάνισαν ζημιά της τάξεως των 30 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 110 χιλ. ευρώ το 2021.
Η καθαρή θέση της εταιρείας κυμάνθηκε στα 4,5 εκατ. ευρώ με το σύνολο των υποχρεώσεων, η πλειονότητα των οποίων αφορά σε εμπορικές υποχρεώσεις, να ανέρχονται σε 5,4 εκατ. ευρώ.
Η οικογενειακή κρίση και η πρόσληψη CEO
Από το 1895, η επιδεξιότητα στην κοπή κρυστάλλων του ιδρυτή Daniel Swarovski καθόρισε την πορεία της εταιρείας, που διοικούνταν πάντα από την οικογένεια. Ωστόσο μέσα στο 2022 και μετά από μια οικογενειακή κρίση, σημειώθηκε μια από τις πιο σημαντικότερες οργανωτικές αλλαγές στην ιστορία του λαμπερού ομίλου που αφορούσε στο στυλ ηγεσίας υπό την μορφή CEO, από την μέχρι πρότινος οικογενειακή ιδιοκτησιακή ηγεσία.
Έτσι από φέτος τον Ιούλιο τα ηνία του αυστριακού ομίλου, του οποίου ωστόσο οι εταιρικές λειτουργίες πραγματοποιούνται στην έδρα της στις όχθες της λίμνης Ζυρίχης, έχει αναλάβει ο λιβανέζος Alexis Nasard. Ο νέος επικεφαλής προσδοκά να «γυρίσει» σελίδα στην ιστορία του ισχυρού brand και να επαναφέρει τη λάμψη στα διάσημα κρύσταλλα της Swarovski, που «μετρούν» 127 χρόνια ζωής.
Στο πλαίσιο αυτών των εξελίξεων η ελληνική θυγατρική εστιάζει στην βελτιστοποίηση του πελατολογίου της και στην ανάπτυξη των πωλήσεων, στο μέγιστο δυνατό μέσα και από τον σχεδιασμό της νέας στρατηγικής LuXIgnite που βασίζεται στο προϊόν, έχει επίκεντρο τον πελάτη και έχει σημείο πολιτιστικής αναφοράς, αναδεικνύοντας το brand της Swarovski.
«Τόσο η κερδοφορία των προηγούμενων ετών, όσο και οι τρέχουσες στρατηγικές επενδύσεων, αποδεικνύουν την εμπιστοσύνη της μητρικής εταιρείας σε σχέση με τη συνέχιση της ανάκαμψης της εταιρείας» επισημαίνεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις. Σημειώνεται ότι η νέα στρατηγική κατεύθυνση βοήθησε να ωθήσει τις πωλήσεις του ομίλου στα 1,83 δισ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας μια αύξηση 10% από έτος σε έτος.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις