Ευρωπαϊκά λιμάνια: Μόνο ο Πειραιάς κατέγραψε αύξηση στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Αυξήθηκε στο εννεάμηνο η συνολική διακίνηση και στους τρεις προβλήτες
- Τι είναι το shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης και τι είναι το ταβάνι του χρέους;
- Όταν ο Μακρόν αποκαλούσε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο «το κλουβί με τις τρελές»
- Έκλεβαν πολυτελή οχήματα SUV και τα πωλούσαν στο εξωτερικό – Το αιματηρό επεισόδιο με τον αρχηγό της σπείρας
- Πώς η υπόθεση Πελικό έδωσε άλλες διαστάσεις στη σεξουαλική βία
Τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, εκτός του Πειραιά, συνεχίζουν να καταγράφουν αρνητική ρότα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο τρέχον εννεάμηνο καθώς το θαλάσσιο εμπόριο δεν έχει ανακάμψει, ενώ εξακολουθεί να υφίσταται το «κενό» που δημιούργησε η απόσυρση των ρωσικών φορτίων.
Τα λιμάνια του Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο, και της Αμβέρσας, το δεύτερο μεγαλύτερο της Ευρώπης, ανακοίνωσαν μειωμένους όγκους διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου κατά 7,2% και 6,8% teu, αντίστοιχα, σε σύγκριση με πέρυσι. Επίσης και το λιμάνι της Βαλένθια, ευθέως ανταγωνιστικό του Πειραιά, κατέγραψε μείωση 9,96% στα 3.578.381 teu έναντι 3.974.100 teu το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Μόνο ο Πειραιάς με μία συνολική διακίνηση και στους τρεις προβλήτες 3.842.545 teu έναντι 3.776.942 teu το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2022 κατέγραψε άνοδο 1,73% και ως εκ τούτου εδραιώνει τη θέση του ως το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι της ΕΕ στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, με τη Βαλένθια να καταλαμβάνει την πέμπτη θέση.
Τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης αντιμετωπίζουν έλλειψη φορτίου, μετά την απόσυρση του ρωσικού όγκου εμπορευματοκιβωτίων, η οποία έχει προκαλέσει έντονο έλλειμμα, αναφέρουν οι αναλυτές. Αν και στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου οι πτωτικές τάσεις συγκρατήθηκαν, ο πληθωρισμός, η περιορισμένη οικονομική ανάπτυξη αλλά και η μετατόπιση των καταναλωτικών δαπανών από τα προϊόντα στις υπηρεσίες στη μετά πανδημίας εποχή επηρέασαν το εμπόριο, σημειώνει το λιμάνι του Ρότερνταμ.
Επίσης η διοίκηση του λιμανιού της Αμβέρσας εκτιμά ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα εξακολουθήσει να επηρεάζεται το τέταρτο τρίμηνο από ακυρωμένα ταξίδια από την Απω Ανατολή.
Αγνωστα ακόμη είναι τα αποτελέσματα του λιμανιού του Αμβούργου, του τρίτου μεγαλύτερου στην Ευρώπη, το οποίο ωστόσο έχει καταγράψει στο εξάμηνο σημαντική πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 14,6%.
Μεταφόρτωση
Οπως προαναφέρθηκε, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους τρεις προβλήτες του Πειραιά σημείωσε άνοδο 1,73%. Μεγαλύτερη ήταν η άνοδος στους δύο προβλήτες που ελέγχει η ΣΕΠ και η οποία ήταν στα επίπεδα του 5,2%.
Αντιθέτως, ο προβλήτας Ι που τον διαχειρίζεται απευθείας ο ΟΛΠ κατέγραψε σημαντική μείωση κατά 20,4% στα 399.845 εμπορευματοκιβώτια. Οπως αναφέρει η διοίκηση του ΟΛΠ δημοσιεύοντας χθες τα αποτελέσματα εννεαμήνου της εταιρείας, «η εν λόγω μείωση προέρχεται από τη μείωση της διακίνησης φορτίου μεταφόρτωσης -29,8% (από 386.945 σε 271.787 teu), ενώ αντισταθμίζεται μερικώς από τη μικρή αύξηση του εγχώριου φορτίου κατά 11,3% (από 115.097 σε 128.059 teu).
Αυτή η τάση των εγχώριων φορτίων, σε συνεργασία με το νέο δρομολόγιο φόρτωσης αυτοκινήτων και το έργο υπηρεσιών για τις μεταφορές αυτοκινήτων από την Κίνα προς την Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και την Εγγύς Ανατολή που ξεκίνησε το 2023, είναι οι λόγοι πίσω από τις συνολικές βελτιώσεις στην επιχειρηματική μονάδα του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς) έχει ξεκινήσει μια νέα υπηρεσία μεταφοράς αυτοκινήτων από κοινού με την COSCO SHIPPING SPECIALIZED CARRIERS CO., LTD, που αφορά τη μεταφορά σε ειδικά κοντέινερ, χωρητικότητας τριών οχημάτων, που ονομάζεται Flat Rack.
Η στρατηγική θέση του λιμένα ανάμεσα στις τρεις ηπείρους και συνεπώς ανάμεσα σε πολλαπλές αγορές, οι ολοκληρωμένες παρεχόμενες υπηρεσίες και κυρίως η υψηλή ποιότητα υπηρεσιών των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και η παρουσία του ομίλου COSCO SHIPPING, ήταν οι κύριοι παράγοντες που συνέβαλαν καθοριστικά ώστε να επιλεγεί το λιμάνι του Πειραιά ως βασικός διαμετακομιστικός κόμβος σε αυτό το μεγάλο επιχειρηματικό πρότζεκτ.
Έσοδα και κέρδη
Πάντως η πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δεν εμπόδισε την ΟΛΠ ΑΕ να ανακοινώσει σημαντικά αυξημένα έσοδα και κέρδη για το εννεάμηνο του 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα έφτασαν τα 164,7 εκατ. ευρώ έναντι 145,7 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν (+13%) και τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 39,9% στα 65,8 εκατ. ευρώ έναντι 47,1 εκατ. ευρώ πέρυσι το ίδιο διάστημα.
Το μεγαλύτερο μερίδιο των κερδών (52,2 εκατ. ευρώ) αποτελούν τα έσοδα από την παραχώρηση των δύο προβλητών της ΣΕΠ, ενώ αυξημένα κέρδη στα 10,2 εκατ. ευρώ (έναντι 5,6 εκατ. ευρώ πέρυσι) έχει και ο τομέας κρουαζιέρας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις