Η βενζίνη που απειλεί τα αυτοκίνητα
Η νέα βενζίνη μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση, ωστόσο αποτελεί κίνδυνο για τα οχήματα παλαιάς τεχνολογίας.
- Αίθριος ο καιρός την Πέμπτη, καταιγίδες από την Παρασκευή - Έρχονται «λευκά» Χριστούγεννα
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- Η Νικόλ Κίντμαν απαντά με «αγένεια» στο κόκκινο χαλί της πρεμιέρας του Babygirl και διχάζει
Ένα νέο καύσιμο έχει κάνει την εμφάνισή του τα τελευταία χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο υπόσχεται να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Πρόκειται για τη βενζίνη Ε10, η οποία περιέχει βιοαιθανόλη –ένα οικολογικό καύσιμο- σε ποσοστό έως 10%.
Ειδικότερα, η βιοαιθανόλη προέρχεται από την μεταποίηση καλλιεργιών όπως καλαμπόκι, ζαχαροκάλαμο, φύκια, τα σάκχαρα των οποίων μετατρέπονται σε αλκοόλ (βιοαιθανόλη) που αποτελεί πηγή ενέργειας.
Μπορεί να αποτελεί λύση για το περιβάλλον, ωστόσο μέχρι στιγμής μοιάζει η βενζίνη Ε10 με κίνδυνο για τα παλαιότερα ΙΧ αυτοκίνητα
Όσο περισσότερη βιοαιθανόλη περιέχει ένα καύσιμο, τόσο φιλικότερο είναι για το περιβάλλον, την ώρα που η ΕΕ αναζητά τρόπους για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Οι κίνδυνοι
Η βενζίνη Ε10 μπορεί να είναι εξαιρετικά θετική εξέλιξη για το περιβάλλον, ωστόσο για την Ελλάδα και τις χώρες με γερασμένο στόλο οχημάτων είναι επικίνδυνη.
Και αυτό γιατί συνιστά απειλή για πολλά οχήματα ηλικίας κατασκευής πριν το 2000, δηλαδή άνω των 20 ετών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένοι κατασκευαστές ΙΧ οχημάτων απαγορεύουν τη χρήση της βενζίνης Ε10 σε αυτοκίνητα με έτος κατασκευής πριν το 2011.
Στα αυτοκίνητα που δεν είναι συμβατά με την Ε10, ενδέχεται να προκληθούν ζημιές στα συστήματα καυσίμου, αλλά και να διαβρωθούν τμήματα από αλουμίνιο, ψευδάργυρο, ορείχαλκο, χαλκό και χάλυβα επικαλυμμένου με μόλυβδο ή κασσίτερο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις