Unilever: Το βροχερό καλοκαίρι έπληξε τις πωλήσεις παγωτού στην Ευρώπη
Οι πωλήσεις παγωτού μειώθηκαν απότομα αυτό το καλοκαίρι εν μέρει λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, λέει ο κατασκευαστής των Ben & Jerry’s και Magnum, Unilever
- Δημήτρης Κόκοτας: Είμαστε αισιόδοξοι λέει η σύζυγός του
- Νετανιάχου: Δεν δέχεται τερματισμό του πολέμου με τη Χαμάς στην εξουσία – Άφησε «παράθυρο» για μερική συμφωνία
- Τεχνητή νοημοσύνη και ωδή στο γυμνό: Αυτές ήταν οι πιο τολμηρές φωτογραφίες την χρονιά του 2024
- Πρόστιμα και επιπλέον φόροι για όσους δεν κλείσουν εκκρεμότητες μέχρι το τέλος του χρόνου
Απότομα φαίνεται πως μειώθηκαν οι πωλήσεις παγωτού αυτό το καλοκαίρι εν μέρει λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κατασκευαστής των Ben & Jerry’s και Magnum, Unilever.
Ο πολυεθνικός κολοσσός καταναλωτικών αγαθών, στον οποίο ανήκουν και άλλα brands οικιακής κατανάλωσης, όπως το σαπούνι Dove και η Hellmann’s, επισήμανε ότι η τάση των πελατών της να αγοράζουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, έπληξε επίσης τις πωλήσεις της.
Με βάση τον όγκο, οι πωλήσεις των παγωτών της Unilever μειώθηκαν κατά 10% το καλοκαίρι, κυρίως λόγω της κακοκαιρίας στην Ευρώπη και της επιλογής φθηνότερων προϊόντων από τους καταναλωτές.
Αλλά αυτό αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών κατά περισσότερο από 8%, πράγμα που σημαίνει ότι τα έσοδα σε αυτό το τμήμα της επιχείρησης μειώθηκαν μόνο κατά περίπου 3%.
Σε άλλα σημεία η κρίση του κόστους ζωής φάνηκε να έχει πλήξει τον όμιλο, με τις πωλήσεις ειδών όπως οι κύβοι ζωμού Knorr να μειώνονται, καθώς οι πελάτες στράφηκαν σε φθηνότερες μάρκες.
Ωστόσο, οι μάρκες ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, όπως η Dove και η Vaseline, αντιστάθηκαν στην τάση, με τις πωλήσεις να αυξάνονται σημαντικά.
Αυξήσεις τιμών
Όπως και άλλες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, η Unilever αντιμετώπισε επικρίσεις καθώς αύξησε τις τιμές τα τελευταία χρόνια και απολάμβανε υψηλότερα κέρδη.
Τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο, οι τιμές σε όλη την επιχείρηση αυξήθηκαν κατά 5,8%, ενώ ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6%, πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές πλήρωσαν περισσότερα χρήματα για λιγότερα προϊόντα.
Ωστόσο, η Unilever απέρριψε τις επικρίσεις, λέγοντας νωρίτερα φέτος ότι αντιμετώπισε υψηλότερο κόστος εισροών και ότι δεν «κερδοσκοπούσε με κανένα τρόπο».
Σχέδιο ανατροπής
Τα έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 5,2% τους τρεις μήνες έως τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, ο επικεφαλής της εταιρείας Hein Schumacher παραδέχτηκε ότι θα μπορούσε να τα είχε πάει καλύτερα και παρουσίασε ένα σχέδιο για την επιτάχυνση της ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία «θα ενισχύσει την καινοτομία και τις επενδύσεις στις 30 μεγαλύτερες μάρκες της, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 70% του κύκλου εργασιών της».
Το σχέδιο θα περιλαμβάνει την ανάδειξη της «ανωτερότητας» των εμπορικών σημάτων της σε σύγκριση με φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις και την επικέντρωση στις δεσμεύσεις βιωσιμότητας.
Ο Schumacher αντικατέστησε τον Ιούνιο τον Alan Jope -Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever από τον Ιανουάριο του 2019 έως τον Ιούνιο του 2023, διαδεχόμενος τον Paul Polman-, ο οποίος είχε μια δύσκολη τελευταία χρονιά στη Unilever μετά την αποτυχημένη προσπάθεια να αγοράσει την επιχείρηση καταναλωτικής υγειονομικής περίθαλψης της GSK και την είσοδο του δισεκατομμυριούχου ακτιβιστή επενδυτή Nelson Peltz στο διοικητικό συμβούλιο.
Την ίδια στιγμή, ο κλάδος των καταναλωτικών αγαθών παλεύει περισσότερο από δύο χρόνια με την εκτίναξη του κόστους, καθώς τα πάντα, από το ηλιέλαιο και τη ναυτιλία μέχρι τη συσκευασία και την ηλεκτρική ενέργεια, έγιναν ακριβότερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις