Πιστοποίηση «αντοχής» για την μπαταρία του VW ID.3
Η γερμανική ADAC υπέβαλε το ID.3 και την μπαταρία σε δοκιμή 100.000 χλμ. με θετικά όσο και θεαματικά αποτελέσματα για την αντοχή της στην φθορά του χρόνου και της χρήσης
- Τα νέα έξι κρίσιμα ερωτήματα του θρίλερ της Αμαλιάδας και οι άγνωστες έρευνες της ΕΛ.ΑΣ.
- Έρχεται πολικός αεροχείμαρρος στην Ευρώπη – Ο καιρός στην Ελλάδα μέχρι το Σάββατο
- 6-6-6: Η απλή μέθοδος που σε κρατάει σε φόρμα
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
Το ερώτημα για την αντοχή των μπαταριών στον χρόνο και στην χρήση με δεδομένο και ότι πρόκειται για το ακριβότερο εξάρτημα ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι κάτι που ενδεχομένως ταλανίζει όσους σκέφτονται να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο του είδους καθώς ακόμα και αν η ηλεκτρική τεχνολογία είναι σχεδόν εξίσου παλιά με την αυτοκίνηση, ουσιαστικά το ηλεκτρικό «κύμα» που διανύουμε αποτελεί την πρώτη φορά που «εφαρμόζεται» σε τέτοια κλίμακα και υπόκειται στις καταπονήσεις της καθημερινής χρήσης.
Ευοίωνη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως προς την συγκεκριμένη παράμετρο η δοκιμή της γερμανικής ADAC στο VW ID.3 το οποίο υπέβαλε σε μακρά δοκιμασία διάρκειας δυόμιση ετών και 100.000 χλμ. με στόχο να αξιολογήσει την φθορά της μπαταρίας με την χρήση.
Για την ακρίβεια οι μηχανικοί του κέντρου δοκιμών γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου στο Landsberg am Lech κάλυψαν την παραπάνω απόσταση με ένα ID.3 Pro S το οποίο εφοδιάζεται με την μπαταρία των 77 KWh. Με την ολοκλήρωση των δοκιμών, σύμφωνα με τα ευρήματά τους, η μπαταρία είχε διατηρήσει το 93% της απόδοσής της χωρίς να παρουσιάζει κανενός είδους τεχνική ανωμαλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εργοστασιακή εγγύηση της VW προβλέπει τη διατήρηση της απόδοσης της μπαταρίας στο 70% για διάστημα οκτώ ετών ή 160.000 χλμ.
Αυτό που ίσως είναι ακόμα σημαντικότερο είναι ότι ο στόχος της ADAC ήταν τα 100.000 χλμ. να διανυθούν σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα ενώ, όπως σημειώνεται οι μηχανικοί δεν ανέλαβαν κανένα προφυλακτικό μέτρο σε σχέση με την μπαταρία, πραγματοποιώντας αρκετά συχνά την επαναφόρτιση σε υπερταχυφορτιστές DC και χωρίς να τηρούν το άτυπο «όριο» φόρτισης του 80% -την επαναφόρτιζαν έως το 100% , πρακτικές που είναι καλύτερο να αποφεύγονται για την καλύτερη διατήρηση της μπαταρίας.
Ο λόγος που οι μηχανικοί της ADAC προτίμησαν την πλήρη επαναφόρτιση έως το 100% ήταν για να αξιολογήσουν επίσης την αυτονομία του ID.3 στην συγκεκριμένη διαμόρφωση, σε πραγματικές συνθήκες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ADAC αυτή διαμορφώνεται σε 400 χλμ.
Ανάμεσα στις διαδρομές που επέβαλαν η διαδικασία δοκιμών, οι μηχανικοί της γερμανικής λέσχης εξέταζαν ενδελεχώς το ID.3 με βάση οκτώ βασικές παραμέτρους και περίπου 300 σημεία ελέγχου, από την ψηφιακή τεχνολογία ως θέματα ασφάλειας και οδικής συμπεριφοράς έως την ευκολία στη λειτουργία και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Μία από τις συστάσεις της ADAC προς τους ιδιοκτήτες του ID.3 είναι η αξιοποίηση των αυτόματων και μη updates καθώς όπως σημειώνει μια από τις σχετικές αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια των δοκιμών του ID.3 αύξησε την ισχύ της φόρτισής του σε 170 kW.
Επιπλέον, όπως σημειώνει η γερμανική λέσχη, οι αναβαθμίσεις εκτός από την διόρθωση τυχόν σφαλμάτων στο λογισμικό είχαν θετική επίδραση στην κατανάλωση και στην προσφερόμενη αυτονομία. Για την ακρίβεια, μία από τις αναβαθμίσεις, κατά την ADAC βελτίωσε σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας στις μικρές αποστάσεις αλλά και όταν η θερμοκρασία βρίσκεται μεταξύ 0-5 βαθμών Κελσίου.
Επίσης η ADAC επαίνεσε το σύστημα ευφυούς πλοήγησης (Εlectric Vehicle Route Planner) του ID.3 καθώς όπως σημειώνει στην περίπτωση μιας μακρινής διαδρομής το σύστημα φροντίζει να προγραμματίσει τις στάσεις φόρτισης με τον αποδοτικότερο δυνατό τρόπο, ώστε ο οδηγός να φτάσει στον προορισμό του το ταχύτερο δυνατό, συνυπολογίζοντας παραμέτρους όπως οι συνθήκες κυκλοφορίας και οι καιρικές συνθήκες. Όλοι οι υπολογισμοί του συστήματος είναι δυναμικοί ενώ προκειμένου να προταθεί η ενδεδειγμένη διαδρομή λαμβάνονται υπόψη και το που υπάρχουν υψηλότερης ισχύος φορτιστές.
Πάντως η ADAC δεν εντόπισε μόνο πλεονεκτήματα στο ID.3 καθώς σύμφωνα με την αξιολόγησή της, υπάρχουν κάποια προβλήματα σε σχέση με τον προγραμματισμό του λογισμικού, το infotainment είναι αργό ενώ απουσιάζει και το σύστημα προθέρμανσης της μπαταρίας, αν και το συγκεκριμένο αποτελεί μέρος των μέλλοντικών αναβαθμίσεων. Παράλληλα η γερμανική λέσχη επιβεβαίωσε την δυσκολία στην χρήση των χειριστηρίων αφής στο τιμόνι και το εξίσου δύσχρηστο σύστημα χειρισμού του κλιματισμού αν και αυτό είναι κάτι που έχει ήδη λάβει υπόψη η VW αλλάζοντας αμφότερα τα στοιχεία στα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις