Merck Mercuriadis: Οι μέτοχοι τού δείχνουν την πόρτα της εξόδου από την Hipgnosis
Την λύση του συμβολαίου του με την εταιρεία που εκείνος συνδημιούργησε το 2018, την Hipgnosis, αποφάσισαν οι μέτοχοι – Στο προσκήνιο, σύγκρουση συμφερόντων και ατασθαλίες
- Ηνωμένο Βασίλειο: Ο δολοφόνος και βιαστής της Louisa Dunne συνελήφθη 57 χρόνια μετά
- Πότε θα καταβληθεί το έκτακτο επίδομα Χριστουγέννων και τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι
- «Σερ: Aπομνημονεύματα»: Οι αυτοκτονικές τάσεις, η παρανοϊκή ζήλια και ο χωρισμός με τον Σόνι Μπόνο
- Κάθε 30 λεπτά ένα παιδί πεθαίνει στη Γάζα - Πόσοι Αχμέτ και πόσες Λιγιάν σκοτώθηκαν από ισραηλινές επιθέσεις
Μετά την απόλυση του μισού διοικητικού συμβουλίου την περασμένη εβδομάδα σε ένδειξη διαμαρτυρίας για μια αποτυχημένη συμφωνία 440 εκατομμυρίων δολαρίων, ήρθε τώρα η σειρά του συνιδρυτή και CEO της Hipgnosis να τεθεί υπό την κρίση των μετόχων του μουσικού επενδυτικού fund.
Οι επενδυτές, σύμφωνα με τους Times επιδιώκουν τη λύση του συμβολαίου του Ελληνοκαναδού με τον πλέον συμφέρον -γι’ αυτούς και την εταιρείας- τρόπο, χωρίς να ενεργοποιηθούν ρήτρες ύψους 24 εκατομμυρίων λιρών.
Ο Ελληνοκαναδός με το νέο μοντέλο διαχείρισης της μουσικής
To 2020 φαινόταν ότι θα ήταν η χρονιά του Ελληνοκαναδού Merck Mercuriadis, του ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου του Hipgnosis Songs Fund, ο οποίος επένδυσε ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε τραγουδοποιούς, καλλιτέχνες και παραγωγούς για να αποκτήσει τα πνευματικά δικαιώματα των μεγαλύτερων επιτυχιών των charts των τελευταίων 50 ετών.
Έχοντας ένα ισχυρό βιογραφικό 40 χρόνων στη μουσική βιομηχανία, ο Mercuriadis προκειμένου να δημιουργήσει ένα νέο οικονομικό μοντέλο διαμοιρασμού της μουσικής και των δικαιωμάτων προς το συμφέρον και των καλλιτεχνών, είχε καταφέρει να αγοράσει καταλόγους από καλλιτέχνες όπως οι Jack Antonoff, Tom DeLonge και Richie Sambora – όπως και ολόκληρη την Big Deal Music με έδρα το Λος Άντζελες – και να ενισχύσει την αξία των παλιών επιτυχιών στην υπόλοιπη βιομηχανία.
Πριν ξεκινήσει την Hipgnosis με τον Nile Rodgers το 2018, ο Mercuriadis διαχειρίστηκε τους Guns N’ Roses, τον Elton John και την Beyoncé. Αυτός και ο Rodgers πέτυχαν να αποκτήσουν πρώτοι τα πνευματικά δικαιώματα από τους παραγωγικούς τραγουδοποιούς Dream και Poo Bear, δίνοντας έτσι στην Hipgnosis τα δικαιώματα στα «What Do You Mean» και «Baby» του Justin Bieber, μαζί με το «Umbrella» της Rihanna και το «Single Ladies» της Beyoncé.Επί μία διετία, η εταιρεία βρισκόταν σε ένα ξέφρενο επενδυτικό σαφάρι, που χρηματοδοτήθηκε από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένου του ομίλου Επενδύσεων της Εκκλησίας της Αγγλίας μαζί με τη Newton Investment Management.
Η Hipgnosis εισήχθη στο χρηματιστήριο το καλοκαίρι του 2018 και συγκέντρωσε περισσότερα από 800 εκατομμύρια δολάρια μέσω της IPO της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Και ενώ υπήρχαν μεγάλα κεφάλαια που δεν δίσταζαν να μπουν στην εταιρεία του, ο ίδιος παρουσιαζόταν ως συνήγορος στους καλλιτέχνες και τους τραγουδοποιούς – όχι ως απρόσωπος μεσίτης της Wall Street που το μόνο που θέλει είναι να «αρπάξει» τη μουσική τους.
«Αγοράζουμε απευθείας μόνο από τραγουδοποιούς γιατί επιδιώκουμε να ενδυναμώσουμε την κοινότητά τους. Οι τρεις μεγάλες εταιρείες ηχογραφημένης μουσικής χρησιμοποιούν τη μόχλευση που διαθέτουν για να κατέχουν τις εταιρείες τραγουδιών για να διασφαλίσουν ότι αυτές οι εταιρείες δεν υποστηρίζουν τους τραγουδοποιούς και προωθούν την οικονομική βελτίωση που έχουμε δει με το streaming, ώστε αυτοί και όχι ο καλλιτέχνης, να πάρουν τη μερίδα του λέοντος. Εμείς θα το αλλάξουμε αυτό», τόνιζε σε συνέντευξή του στο θρυλικό Rolling Stones.
Τι πήγε στραβά
Σήμερα όμως η κατάσταση φαίνεται πως έχει αλλάξει. Οι μετοχές της Hipgnosis έχουν πέσει 44% από τότε που σημείωσαν υψηλό ρεκόρ στα τέλη του 2021. Επειδή το εισηγμένο αμοιβαίο κεφάλαιο διαπραγματεύεται κάτω από την αποτίμηση του καταλόγου τραγουδιών που έχει παρουσιάσει η HSF στους επενδυτές, δεν μπορεί να συγκεντρώσει περισσότερα χρήματα για να προσθέσει στον κατάλογό του, ο οποίος περιλαμβάνει τραγούδια από τον Neil Young και την Blondie, χωρίς να μειώνονται οι υφιστάμενοι μέτοχοι.
Σύμφωνα με τους Times, η απογοήτευση των επενδυτών έφτασε στα ύψη την περασμένη εβδομάδα όταν η Hipgnosis ανακοίνωσε ότι κέρδισε λιγότερα χρήματα από τον κατάλογο τραγουδιών της στις ΗΠΑ από ό,τι αναμενόταν και έτσι δεν μπορούσε να πληρώσει ενδιάμεσο μέρισμα. Η πληρωμή του μερίσματος θα είχε θέσει σε κίνδυνο την ικανότητά του να τηρήσει τις συμφωνίες του χρέους.
Γενναία έξοδος
Μετά την παύση του μισού διοικητικού συμβουλίου, οι μέτοχοι εξετάζουν εάν θα μπορούσαν να λύσουν το συμβόλαιο του Merck Mercuriadis με πολύ χαμηλότερο κόστος από τα συμβατικά του δικαιώματα. Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας του με το εισηγμένο fund, το οποίο έχει δικαιώματα σε 65.413 τραγούδια, συμπεριλαμβανομένων έργων των Blondie, Shakira και των Red Hot Chili Peppers, ο Mercuriadis έχει δύο επιλγές αποζημίωσης.
Αρχικά, με προειδοποίηση 12 μηνών υπολογιζόμενη ως ποσοστό της μέσης κεφαλαιοποίησης της εταιρείας, σε κυλιόμενη κλίμακα 1% για τα πρώτα 250 εκατομμύρια λίρες, 0,9% έως 500 εκατομμύρια λίρες και 0,8% στη συνέχεια, που ισοδυναμεί με περίπου 8 εκατ. λίρες στην αγοραία αξία της Hipgnosis (σχεδόν 900 εκατ. λίρες).
Δεύτερον, μια εφάπαξ πληρωμή χρησιμοποιώντας έναν παρόμοιο τύπο που βασίζεται στη λειτουργική καθαρή αξία ενεργητικού του ομίλου ύψους 2,32 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή περίπου 1,9 δισεκατομμυρίων λιρών. Αυτό θα του έδινε επιπλέον 16 εκατομμύρια λίρες.
Οι μέτοχοι πιστεύουν ότι, καθώς ο Mercuriadis δεν μπόρεσε να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις πιέσεις που υπήρχαν το τελευταίο διάστημα, ένα νέο διοικητικό συμβούλιο θα πρέπει να είναι σε θέση να μειώσει το κόστος οποιασδήποτε τέτοιας εφάπαξ πληρωμής.
Σύγκρουση συμφερόντων
Εξάλλου, η συμφωνία για την πώληση 29 καταλόγων με έκπτωση στην καθαρή αξία ενεργητικού άνω του 25% στο έτερο επενδυτικό fund Blackstone, με το οποίο συνεργάζεται επισήμως ο Mercuriadis από το 2021, αποτελούσε για όλους μια ισχυρή «σύγκρουση συμφερόντων». Την περασμένη εβδομάδα, το 84% των επενδυτών καταψήφισαν τη συμφωνία για την πώληση των καταλόγων, απέκλεισαν τρεις διευθυντές, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου Andrew Sutch, και ψήφισαν κατά 83% κατά της «συνέχισης» του ταμείου, μια απόφαση που δίνει στο ΔΣ έξι μήνες για να καταλήξει σε μια νέα στρατηγική.
Ο Sachin Saggar, αναλυτής της Stifel, επισήμανε ότι μετά από ένα «κύμα αρνητικών ειδήσεων», περίμενε να δοθεί μια «προληπτική ειδοποίηση λύσης της συνεργασίας» στον Mercuriadis. «Ωστόσο, η φύση και οι λογοι τερματισμού της συνεργασίας είναι που έχουν αξία», εξήγησε ο Saggar. «Φανταζόμαστε ότι το νέο διοικητικό συμβούλιο θα μπορούσε να διερευνήσει τυχόν αμέλεια».
Οι Times εκτιμούν ότι οι μέτοχοι επιθυμούν να διορίσουν τον Robert Naylor, τον απερχόμενο πρόεδρο της Round Hill Music, ενός μικρότερου αντιπάλου, στο διοικητικό συμβούλιο, με αυτόν ενδεχομένως να αναλάβει παρόμοιο ρόλο στη Hipgnosis.
Μετά τις αποφάσεις των μετόχων, ο Mercuriadis σχολίασε: «Οι συνομιλίες μας με τους μετόχους αποκάλυψαν μια συναίνεση και ότι είναι ενθουσιώδεις για την ποιότητα του εμβληματικού χαρτοφυλακίου τραγουδιών της εταιρείας. Ωστόσο είναι επίσης σαφές ότι ζητούν αλλαγή και σεβόμαστε αυτό το feedback». Τι και εάν όπως τραγουδά ο Bruce Springsteen «There’s a darkness on the edge of town (Υπάρχει ένα σκοτάδι στην άκρη της πόλης)» – η μουσική δεν σταματά ποτέ.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις