Το επεισόδιο των Friends που ανέδειξε πραγματικά την ιδιοφυΐα του Μάθιου Πέρι
Μετά τον θάνατο του Μάθιου Πέρι, οι θαυμαστές γιορτάζουν την ερμηνεία του ως Τσάντλερ στα Φιλαράκια. Η κωμική του δεινότητα δεν ήταν ποτέ πιο ξεκάθαρη από ό,τι στο επεισόδιο «The One Where Everybody Finds Out».
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
- Θα «σπάσει» η Ελλάδα το καλούπι του δεξιού λαϊκισμού στην ΕΕ;
- Η υπερθέρμανση του πλανήτη κοστίζει ζωές - Για πρώτη φορά επιστήμονες υπολογίζουν τους θανάτους
- Το ΠΑΣΟΚ πολιορκεί το κέντρο που «χάνει» η ΝΔ και τη βαφτίζει «γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ»
Tο να προσπαθείς να διαλέξεις ένα αγαπημένο επεισόδιο του Τσάντλερ από τα Φιλαράκια είναι σαν να πρέπει να διαλέξεις μεταξύ σοκολάτας και παγωτού: Ένα σχεδόν αδύνατο εγχείρημα.
Στα 236 επεισόδια των Friends, ο Τσάντλερ έχει πολλές στιγμές που προκαλούν γέλιο, από τις οποίες ο καθένας θα έχει τις προσωπικές του αγαπημένες. Υπάρχει η τέταρτη σεζόν, επεισόδιο 15, όπου προσποιείται ότι μετακομίζει στην Υεμένη για να ξεφύγει από την ενοχλητική φίλη του, την Τζάνις, και σε μια υπέροχη στιγμή εξαίρετης φάρσας, τρέχει πίσω από την πύλη του αεροδρομίου, όπου η Τζάνις περιμένει να τον αποχαιρετήσει, προσποιούμενος ότι δεν την βλέπει, προτού βάλει τα γέλια όταν πράγματι αναγκάζεται να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο («Λοιπόν, υποθέτω ότι πάω στην Υεμένη!»).
Ή υπάρχει η πρώτη σεζόν, επεισόδιο επτά, όταν είναι κολλημένος σε έναν προθάλαμο ΑΤΜ με το μοντέλο της Victoria’s Secret, την Jill Goodacre, και ξεκινάει έναν βασανιστικό εσωτερικό μονόλογο («Μια τσίχλα θα βοηθούσε; Σιχαίνομαι τον εαυτό μου»), ενώ παράλληλα εκθέτει την καταλυτική αίσθηση ανεπάρκειας του Τσάντλερ. Αλλά αν υπάρχει μόνο ένα επεισόδιο που συμπυκνώνει το εύρος των χαρισμάτων του Πέρι ως Τσάντλερ, αυτό είναι ίσως το επεισόδιο «Εκείνο όπου όλοι το ανακαλύπτουν».
«Διάβαζα τις λέξεις με απροσδόκητο τρόπο, πετυχαίνοντας τονισμούς που κανείς άλλος δεν είχε πετύχει… Δεν το ήξερα ακόμα, αλλά ο τρόπος που μιλούσα θα διέρρεε στην κουλτούρα τις επόμενες δεκαετίες»
Δείτε το πρώτο μέρος του επεισοδίου, όπου το μυστικό της Μόνικα και του Τσάντλερ γίνεται γνωστό
Ένα ένδοξο παιχνίδι μπλόφας
Έρχεται στα μισά της πέμπτης σεζόν και αποτελεί την κορύφωση της ιστορίας στην οποία ο Τσάντλερ και η Μόνικα έβλεπαν κρυφά ο ένας τον άλλον. Όταν η Φοίβη παρατηρεί τυχαία το ζευγάρι στη δίνη του πάθους, αποφασίζει με τη Ρέιτσελ ότι πρέπει να αποπλανήσει τον Τσάντλερ, σε μια προσπάθεια να τον αναγκάσει να παραδεχτεί ότι βγαίνει με τη Μόνικα.
Στο εναρκτήριο σκετς του επεισοδίου, έχουμε ένα παράδειγμα της μοναδικής εκφοράς του Πέρι που ως γνωστόν άλλαξε τον τρόπο που μιλούσαν οι millennials, όταν η παρέα αναφέρει τον Άσχημο Γυμνό Γείτονα της Μόνικα και της Ρέιτσελ, μιλώντας για τα πάντα εκτεθημένα οπίσθιά του.
«Και τώρα τελειώσαμε με το τηγανητό ρύζι με κοτόπουλο» λέει ο Τσάντλερ, κοιτάζοντας το κουτί του φαγητού του, με την καθοδική κλίση της φράσης του να λειτουργεί όπως πάντα ως αντίστιξη στον ζωηρό και ανοδικό τονισμό των συμπρωταγωνιστών του. Ο Πέρι εξήγησε αργότερα στα απομνημονεύματά του, το 2022, πώς ακόνισε τη θέση του στην κωμωδία μέσω της ξεχωριστής ανάγνωσης των ατάκας του. «Διάβαζα τις λέξεις με απροσδόκητο τρόπο, πετυχαίνοντας τονισμούς που κανείς άλλος δεν είχε πετύχει… Δεν το ήξερα ακόμα, αλλά ο τρόπος που μιλούσα θα διέρρεε στην κουλτούρα τις επόμενες δεκαετίες» έγραψε.
«Προς το παρόν, όμως, απλώς προσπαθούσα να βρω ενδιαφέροντες τρόπους σε ατάκες που ήταν ήδη αστείες, αλλά που πίστευα ότι θα μπορούσα να τις κάνω πραγματικά να χορέψουν».
«Οι αγγελιοφόροι γίνονται οι αγγελιοφόροι!»
Το παιχνίδι αγάπης-μπλόφας που συνεχίζεται είναι μια απολαυστική επίδειξη σλάπστικ, όπου ο Τσάντλερ και η Μόνικα, έχοντας αντιληφθεί ότι η Φοίβη και η Ρέιτσελ έχουν ανακαλύψει τη σχέση τους, αποφασίζουν να τους παίξουν το δικό τους παιχνίδι. «Οι αγγελιοφόροι γίνονται οι αγγελιοφόροι!» αναφωνεί ο Τσάντλερ ενθουσιασμένος.
Η σκηνή αποπλάνησης αποδεικνύει τέλεια την άψογη κωμική δημιουργικότητα και τον άψογο συγχρονισμό του Πέρι. Ο Τσάντλερ πρέπει να περάσει από την απόρριψη στην προσποίηση ότι του αρέσει αρκετά η ιδέα της σχέσης με τη Φοίβη, ενώ ταυτόχρονα να εμποδίζει τα πράγματα να πάνε πολύ μακριά.
Καθώς ο Τσάντλερ προσπαθεί να επιβάλει έναν αέρα αδιάφορης ψυχραιμίας, ο Πέρι παίζει αριστοτεχνικά με τα πολλά στρώματα της γλώσσας του σώματος που απαιτούνται από αυτόν, γεγονός που προσθέτει πραγματικά στο αστείο: Δείτε τον ανάλαφρο βηματισμό του Τσάντλερ στο διαμέρισμά του με τη Φοίβη να ανοίγει το μπουκάλι με το κρασί και στη συνέχεια τη σκηνή του χορού όπου η Φοίβη τα δίνει όλα και ο Τσάντλερ θέλει να γελάσει, πανικοβληθεί κα να σηκωθεί να φύγει αλλά παραμένει εκεί παίζοντάς το ερωτύλος.
Το φιλί που επιχειρούν ο Τσάντλερ και η Φοίβη υπό αμοιβαία πίεση είναι ένα tour de force τόσο από τον Πέρι όσο και από την Κούντροου, οι οποίοι ακουμπούν τα χείλη σαν δύο απωθητικοί μαγνήτες
Δείτε το δεύτερο μέρος του επεισοδίου όπου η Φοίβη και ο Τσάντλερ δίνουν ένα ψευτο-φιλί
Το αγωνιώδες παιχνίδι ρομαντικής δειλίας
Η χαρακτηριστική σιωπηλή κραυγή του που χρησιμοποιεί ο Τσάντλερ σε όλη τη σειρά εμφνίζεται με μεγάλη επιτυχία εδώ- είναι η πραγματική ατάκα όταν η Φοίβη του λέει με κενό βλέμμα: «Ανυπομονώ πραγματικά να έρθουμε εμείς οι δύο σε σεξουαλική επαφή».
Το φιλί που επιχειρούν ο Τσάντλερ και η Φοίβη υπό αμοιβαία πίεση είναι ένα tour de force τόσο από τον Πέρι όσο και από την Κούντροου, οι οποίοι ακουμπούν τα χείλη σαν δύο απωθητικοί μαγνήτες. Αλλά σε αυτό το αγωνιώδες παιχνίδι ρομαντικής δειλίας, η Φοίβη είναι αυτή που κερδίζει, καθώς ο Τσάντλερ σπάει πρώτος.
«Κέρδισες, δεν μπορώ να κάνω σεξ μαζί σου» λέει, «γιατί είμαι ερωτευμένος με τη Μόνικα. ΑΓΑΠΩ. ΤΗΝ. ΑΓΑΠΩ. ΑΓΑΠΩ». Είναι μια μεγάλη στιγμή, γιατί είναι επίσης η πρώτη φορά που το λέει αυτό στη Μόνικα – που είναι κρυμμένη στο μπάνιο.
Ήταν μια ξαφνική στροφή στην ευάλωτη πλευρά του Τσάντλερ, που μέχρι τότε σπάνια εκτίθετο πίσω από όλες τις εξυπνάδες -πράγματι από αυτό το σημείο και μετά, έγινε ο απίθανος ρομαντικός πρωταγωνιστής της σειράς.
*Με στοιχεία από το bbc.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις