Κρατάει χρόνια η ιστορία με την οδό Βασιλίσσης Ολγας
Τα σχέδια, το χρονικό και το όραμα για την πεζοδρόμηση - Ποιες ήταν οι αιτίες των αναβολών από τα τέλη του 1990 - Τα ζητήματα που προβλημάτιζαν από παλιά τους τότε αρμοδίους
- Μπακογιάννη: Η Σακελλαροπούλου θα μπορούσε να προταθεί για την Προεδρία της Δημοκρατίας
- Εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο του Σικάγο έπαιξαν ξύλο με... τις πινακίδες «προσοχή βρεγμένο δάπεδο»
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
- Τα ζώδια σήμερα: Το μάτι μου με κοίταγε
Πρέπει ή όχι να πεζοδρομηθεί η οδός Βασιλίσσης Ολγας;
Το ερώτημα που έχει βρεθεί στο επίκεντρο της επικαιρότητας, καθώς αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ του απερχόμενου δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, και του νεοεκλεγέντος, Χάρη Δούκα, δεν είναι καινούργιο.
Έκανε την εμφάνισή του στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Μπήκε στο «ψυγείο» εν όψει Ολυμπιακών Αγώνων. «Ξεπάγωσε» το 2010, για να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες λόγω των μνημονιακών υποχρεώσεων.
Είχε υπολογιστεί και στο παρελθόν ότι θα εντοπιστούν σε βάθος λιγότερο των 20 εκ. ρωμαϊκές αρχαιότητες, γεγονός που αποδείχθηκε από τις τρέχουσες ανασκαφικές εργασίες
Και τώρα ξεκινά ένας νέος κύκλος συζητήσεων επί του θέματος, και μάλιστα πιο έντονων από ποτέ, καθώς για πρώτη φορά βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίησή του.
Η πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου δρόμου θεωρείται σημαντική διότι θα ενώσει το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο µε το Ολυµπιείο, δηµιουργώντας ένα πάρκο 500 στρεµµάτων.
Ταυτοχρόνως θα συνδέσει το Καλλιµάρµαρο µε τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου ολοκληρώνοντας τον αρχαιολογικό περίπατο συνολικού µήκους 4 χλµ. με αφετηρία το Καλλιµάρµαρο και τελικό προορισμό την περιοχή στο Γκάζι, ενώνοντας τους έξι σηµαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της πόλης: Ολυµπιείο, Ακρόπολη, λόφος Φιλοπάππου, Αρχαία και Ρωµαϊκή Αγορά και Κεραµεικός.
Το σχέδιο για την ανάπλαση της Βασιλίσσης Ολγας προβλεπόταν στην κοινή υπουργική απόφαση (Οικονομίας και Οικονομικών, ΥΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού) που όριζε το ιδρυτικό καταστατικό της Ανώνυμης Εταιρείας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθηνών, η οποία δημοσιεύθηκε το 1997.
Οι μελέτες εγκρίθηκαν το 2001 από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και επρόκειτο να υλοποιηθούν εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων, όπως το μεγαλύτερο μέρος των έργων που εντάσσονταν στον Μεγάλο Αρχαιολογικό Περίπατο.
Η ανάπλαση ωστόσο δεν υλοποιήθηκε, με τις απόψεις να διίστανται σχετικά με την αιτία μη υλοποίησής του. Η μία εκδοχή θέλει την αναβολή να οφείλεται σε λόγους ασφαλείας που επεβλήθησαν από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.
Η δεύτερη, που δεν επιβεβαιώνει την πρώτη, υποστηρίζει πως το έργο δεν προχώρησε λόγω έλλειψης χρόνου, καθώς αναµενόταν να εντοπιστούν σε βάθος λιγότερο των 20 εκ. ρωμαϊκές αρχαιότητες, γεγονός που αποδείχθηκε από τις τρέχουσες ανασκαφικές εργασίες οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των εργασιών ανάπλασης που ξεκίνησαν από τη νυν δημαρχιακή αρχή.
Ο προϋπολογισμός
Η ανάπλαση της Βασιλίσσης Ολγας σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας επανήλθε στο προσκήνιο το 2010. Ο προϋπολογισµός του έργου τότε ήταν 4 εκατ. ευρώ, χρήµατα που είχαν εξασφαλιστεί από το Περιφερειακό Επιχειρηµατικό Πρόγραµµα Αττικής.
Η μελέτη επικαιροποιήθηκε καθώς είχε περάσει μία δεκαετία από εκείνη που είχε αρχικά κατατεθεί το 2001, από το αρχιτεκτονικό γραφείο των Γιώργου και Νιόβης Προβελέγγιου. Ενα από τα ζητήματα που προβλημάτιζε ήδη από τότε τους αρμοδίους σχετικά με το αν πρέπει ή όχι να λειτουργήσει η Βασιλίσσης Ολγας ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας είναι κατά πόσο ο αποκλεισμός της διέλευσης αυτοκινήτων σε σταθερή βάση θα επιβαρύνει την κίνηση στους γύρω δρόμους.
Η μελέτη που είχε δοθεί στη δημοσιότητα το 2010 με την υπογραφή του συγκοινωνιολόγου Νίκου Βόσκογλου υπολόγιζε ότι η µέση ταχύτητα στην Αρδηττού σε ώρες αιχµής, που ήταν 19 χλµ. την ώρα, αναμενόταν να πέσει στα 9 χλµ.
Ένα δεύτερο πρόβλημα σχετιζόταν με τα τουριστικά λεωφορεία που στάθμευαν κατά μήκος της επίμαχης οδού. Ωστόσο και τότε τα έργα έμειναν στα χαρτιά, καθώς η ΕΑΧΑ έκλεισε στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων.
Για τρίτη φορά το θέμα της ανάπλασης της Βασιλίσσης Ολγας ως δρόμου ήπιας κυκλοφορίας επανήλθε το 2020 από τον νυν δήμαρχο, Κώστα Μπακογιάννη, επικαιροποιώντας τη μελέτη Προβελέγγιου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις