Οιαπωνικός όμιλος μείωσε δραστικά τις προβλέψεις του για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έως το τέλος του οικονομικού έτους που ολοκληρώνεται στις 31 Μαρτίου 2024, τοποθετώντας τον πήχη στις 123.000 μονάδες έναντι 202.000 μονάδων που ήταν η αρχική πρόβλεψη. Αυτή η διαφοροποίηση δεν πρόκειται να επηρεάσει τις επιδόσεις του ιαπωνικού ομίλου που περιμένει μεγέθη ρεκόρ σε πωλήσεις και κέρδη για το τρέχον οικονομικό έτος χάρη στην δημοτικότητα των υβριδικής τεχνολογίας όσο και των συμβατικών της μοντέλων.

Η αλλαγή στις προβλέψεις του ιαπωνικού ομίλου θα μπορούσε να θεωρηθεί και έως αναμενόμενη καθώς όμιλοι όπως η GM και η Ford έχουν ανακοινώσει ότι η πρώτη δεν θα παρουσιάζει  στόχους σε ό,τι αφορά την παραγωγή ηλεκτροκίνητων και, η δεύτερη ότι θα καθυστερήσει την επένδυση 12 δισεκατομμυρίων που έχει δρομολογήσει για την εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων ενώ κατά γενική ομολογία οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων έχουν αρχίσει να παρουσιάζουν κάμψη για πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες, δικαιώνοντας εν μέρει την αρχική αντίσταση της Toyota στο είδος η οποία υποστηρίζει ότι η σχετική μετάβαση απαιτεί χρόνο και πολλά μεταβατικά στάδια.

O οικονομικός διευθυντής της Toyota, Yoichi Miyazaki, επικαλέστηκε πάντως για την συγκεκριμένη απόφαση τον εντεινόμενο πόλεμο τιμών που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στα ορμώμενα εκ Κίνας ηλεκτροκίνητα και σε όσους παράγουν αυτοκίνητα σε άλλα σημεία του πλανήτη. Όπως σημείωσε ο ίδιος καθώς οι ανταγωνιστές της Toyota επιλέγουν να μειώσουν τις τιμές ροκανίζοντας τα περιθώρια κέρδους τους, ο ιαπωνικός όμιλος θα επιλέξει να αυξήσει την κερδοφορία του, ενισχύοντας την παρουσία των υβριδικών του μοντέλου.

«Αυτός είναι ένας από τους τρόπους που μπορεί να αποφύγει κανείς τον ανταγωνισμό των τιμών» τόνισε ο Y. Miyazaki χαρακτηρίζοντας την κατάσταση που επικρατεί με τα κινεζικά EV ως «λυσσαλέο» ανταγωνισμό και προσθέτοντας ότι «οι καταναλωτές θεωρούν με αυτόν τον τρόπο ότι έχουμε περισσότερες επιλογές».

Επιπλέον ο ίδιος επαίνεσε τον τρόπο που η Toyota προσέγγισε και προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση με προσεκτικά επιλεγμένες επενδύσεις. «Η αξιολόγησή μας στις επενδύσεις σε ηλεκτροκίνητα και μπαταρίες λαμβάνοντας υπόψη την εκάστοτε ενεργειακή κατάσταση, την υποδομή κάθε χώρας, την διαθέσιμη τεχνολογία αλλά και τις απαιτήσεις των πελατών μας μάς έδωσε τη δυνατότητα να έχουμε ισχυρά οικονομικά θεμέλια πάνω στα οποία θα βασίζουμε τις επενδύσεις μας στο μέλλον».

Πλην των παραπάνω εξαιρετικά σαφών ανακοινώσεων, η Toyota ανακοίνωσε ότι πλέον έχει καταφέρει να εξισώσει τα περιθώρια κέρδους στα συμβατικά και στα υβριδικά της οχήματα τα οποία εκπροσωπούν το 28% των συνολικών πωλήσεων της και αντίστοιχο ποσοστό των συνολικών εσόδων της. Αντιθέτως τα plug-in υβριδικά, τα ηλεκτρικά και τεχνολογίας κυψελών καυσίμου οχήματα εκπροσωπούν ένα πολύ μικρό ποσοστό των πωλήσεων του ιαπωνικού ομίλου.

Mε την παραπάνω βάση η Toyota αναμένει 3,6 πωλήσεις υβριδικής τεχνολογίας οχημάτων για το τρέχον οικονομικό έτος, μια πρόβλεψη ελαφρώς αναθεωρημένη προς τα πάνω καθώς η προηγούμενη ανέφερε 3,5 εκ. Ταυτόχρονα ο στόχος για τα plug-in υβριδικά μοντέλα διαμορφώνεται σε 141.000 μονάδες. Συνολικά ο ιαπωνικός όμιλος περιμένει ότι συνδυαστικά τα παντός είδους εναλλακτικής τεχνολογίας οχήματα για το τρέχον οικονομικό έτος θα εκπροσωπούν το 37% των συνολικών πωλήσεών της φτάνοντας τα 3,9 εκ. μονάδες. Το προηγούμενο οικονομικό έτος το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε σε 30%. Συνολικά ο ιαπωνικός όμιλος για την χρήση του 2023 προσδοκά πωλήσεις ρεκόρ 11,38 εκατομμυρίων οχημάτων ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σε τιμές ρεκόρ αναμένεται να κινηθούν και τα κέρδη του τα οποία εκτιμώνται σε 20,1 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ενδεικτικό της πορείας του ομίλου όσο και της επαλήθευσης των παραπάνω προβλέψεων είναι ότι για το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου Toyota αυξήθηκαν από 3,77 δισεκατομμύρια δολάρια το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σε 9,65 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ τα καθαρά κέρδη του ανήλθαν σε 8,58 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 2,91 δισεκατομμυρίων δολαρίων το γ’ τρίμηνο του 2022.