Καρυοφυλλιά Καραμπέτη: «Δεν παντρεύτηκα ποτέ γιατί…»
Η αγαπημένη ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη αφηγείται προσωπικές ιστορίες και αναμνήσεις στην εκπομπή «Πάμε Δανάη».
Μια αποκλειστική, άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη έδωσε στην εκπομπή «Πάμε Δανάη!» η αγαπημένη ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.
«Μεγάλο σχολείο»
Η αγαπημένη ηθοποιός αφηγείται προσωπικές ιστορίες και αναμνήσεις, μιλά για τη βία και τις διακρίσεις εις βάρος των γυναικών, τον γάμο, την οικογένεια, την απιστία αλλά και την παράσταση που πρωταγωνιστεί «Τρεις ψηλές γυναίκες», σε σκηνοθεσία Μπομπ Γουίλσον, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με τις Ρένη Πιττακή και Λουκία Μιχαλοπούλου από 24/11.
«Ο Μπομπ Γουίλσον είναι μεγάλο σχολείο, καλλιτέχνης παγκοσμίου βεληνεκούς που δουλεύει με Μπαρίσνικοφ, Νταφόε, Ιζαμπέλ Υπέρ, Lady Gaga, Μαρίνα Αμπράμοβιτς. Οι ‘Τρεις ψηλές γυναίκες’ αποδεικνύεται ότι είναι η ίδια γυναίκα σε τρία διαφορετικά στάδια της ζωής της. Ο συγγραφέας του έργου, Έντουαρντ Άλμπι, ήταν υιοθετημένος από μια συντηρητική οικογένεια που δεν μπορούσε να δεχτεί την ομοφυλοφιλία του».
«Δεν είχαμε νερό και ηλεκτρικό»
Η δημοφιλής ηθοποιός ξεδιπλώνει τα παιδικά της χρόνια, τη ζωή στο Διδυμότειχο και περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε.
Είχα το προνόμιο να ζήσω σε επαφή με τη φύση, με τις εποχές και με παιχνίδια. Ήμασταν άνθρωποι φτωχοί, χωρίς ανέσεις, ο χειμώνας ήταν δύσκολος, δεν είχαμε τρεχούμενο νερό και ηλεκτρικό, ούτε τηλεόραση.
«Στην μνήμη μου υπάρχει έντονα η παιδική μου ηλικία στη Δόξα Διδυμοτείχου. Είχα το προνόμιο να ζήσω σε επαφή με τη φύση, με τις εποχές και με παιχνίδια. Ήμασταν άνθρωποι φτωχοί, χωρίς ανέσεις, ο χειμώνας ήταν δύσκολος, δεν είχαμε τρεχούμενο νερό και ηλεκτρικό, ούτε τηλεόραση. Στο καφενείο του πατέρα μου, στην πλατεία, ερχόταν συχνά ένας κινητός κινηματογράφος, όσοι δεν είχαν χρήματα για εισιτήριο μάς έδιναν αυγά».
Όσο για τους γονείς της;
«Οι γονείς μου, απλοί άνθρωποι, δεν είχαν τελειώσει το δημοτικό, είχαν μια σοφία ζωής, έμφυτη καλοσύνη και πολύ μεγάλη αγάπη. Όταν ακούω ιστορίες κακοποίησης παιδιών ή γυναικών, θλίβομαι και εξοργίζομαι. Κάποτε μια δημοσιογράφος με ρώτησε ‘δεν έχετε οικογένεια;’. Μα πώς δεν έχω οικογένεια, πώς ήρθα στον κόσμο; Μπορεί να μην έκανα παιδί, αλλά έχω ανίψια».
«Στηρίζουμε τη θέση της γυναίκας»
Η γνωστή πρωταγωνίστρια μιλά για τις διακρίσεις και τη βία κατά των γυναικών.
«Φωνάζω με όλη μου τη δύναμη εναντίον όλων των ακραίων φαινομένων που δυστυχώς συναντάμε και στη δική μας κοινωνία και μάλιστα σε έξαρση. Στηρίζουμε τη θέση της γυναίκας και τα δικαιώματά της, όχι από φανατικό φεμινισμό, αντίθετα μιλάμε για ισότητα και ισοτιμία όλων των ανθρώπων. Είναι ωραία η συζήτηση για την αποδοχή των σωμάτων, να αποδεχόμαστε ο ένας τον άλλον ολοκληρωτικά και με τον τρόπο που ο άλλος θέλει να είναι».
Συναφής με τη βία κατά των γυναικών, είναι η ταινία «Φόνισσα» στην οποία η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη πρωταγωνιστεί.
«Η ταινία ‘Φόνισσα’ της Εύας Νάθενα, εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, βγαίνει στις αίθουσες στις 30 Νοεμβρίου. Η ταινία έχει την εικαστική ματιά της Εύας Νάθενα, που ως γυναίκα ήθελε να μιλήσει εναντίον της κουλτούρας της βίας που υφίστανται οι γυναίκες τα τελευταία χρόνια».
Η ίδια συμπληρώνει για την ταινία:
«Ο θεσμός της προίκας, καταργήθηκε στην Ελλάδα μόλις το 1983, δημιουργούσε καταναγκασμό στις φτωχές οικογένειες όταν η γυναίκα γεννούσε κοριτσάκια. Ήταν ανεπιθύμητα, υπήρχε ένας μυστικός θεσμός, ο πατέρας έδινε την άδεια και ένα πρόσωπο αναλάμβανε την αδιανόητη δουλειά και σκότωνε το παιδί. Η ‘Χαδούλα Φραγκογιαννού’, που υποδύομαι στην ταινία, είναι μαία και ένας άγγελος θανάτου. Το να κληθώ να ερμηνεύσω, ιδιαίτερα τις σκηνές με τους φόνους των παιδιών, δεν ξέρω και τώρα πώς τα καταφέραμε. Όταν τελείωνε το πλάνο, ξεσπούσα σε λυγμούς».
«Υπάρχει διαχωρισμός στις αμοιβές»
«Υπάρχει διαχωρισμός στις αμοιβές», λέει η ίδια μιλώντας για τις οικονομικές απολαβές από την τηλεόραση, τον κινηματογράφο και το θέατρο.
«Υπάρχει διαχωρισμός στις αμοιβές που παίρνουν οι άντρες συνάδελφοί μου σε σχέση με τις δίκες μας. Υπάρχει ακόμη στην Ελλάδα αυτό το φαινόμενο. Είδα ότι εγώ έπαιρνα τόσα και ο τάδε, άντρας συνάδελφός μου, έπαιρνε τα υπερδιπλάσια, τα τριπλάσια από μένα, κάτι που φυσικά μαθαίνεις εκ των υστέρων. Όταν ακούσω την έκφραση ‘καλά, δεν είναι και η Καραμπέτη’, χαμογελώ και χαίρομαι, είναι άκρως τιμητικό, αλλά υπάρχουν εξαιρετικές συνάδελφοί μου».
Για την προσωπική της ζωή
«Είναι πολύ εύκολο να ζει κανείς μαζί μου, ρωτήστε τους συντρόφους και τους φίλους μου. Είμαι βολική ακριβώς επειδή σέβομαι τον άλλον. Συγχωρώ εύκολα, ξέρω ότι ο καθένας ανήκει στον εαυτό του και σε κανέναν άλλον. Όσο κι αν πληγωθώ, θα καταλάβω την προσωπική ανάγκη κι επιθυμία του άλλου. Δεν έχω κανένα δικαίωμα να ζητώ από τον άλλο να μην κάνει κάτι που θέλει να κάνει.
«Εγώ δεν παντρεύτηκα ποτέ γιατί πολλές φορές βλέπω μέσα στις οικογένειες τα μυστικά και τα ψέματα. Ήμουν υπέρ του να είναι κανείς σε μια σχέση όσο κρατάει η αλήθεια και η ένταση του συναισθήματος, παρά να υπόκειμαι σε συμβιβασμούς. Κατανοώ την ανάγκη του ανθρώπου να απιστήσει, είναι μέσα στη φύση του, αλλά φυσικά και με έχει πληγώσει η απιστία, κανένας δεν είναι υπεράνω αυτών των καταστάσεων», συμπλήρωσε.
Όσο για τον σύντροφό της;
«Είμαι εδώ και 15 χρόνια στη ζωή με τον Κρις Ραντάνοφ, αυτό που έχουμε είναι οικογένεια και δέσμευση ζωής. Δεν καταλάβαμε για πότε κύλησαν τα χρόνια».
- Χριστουγεννιάτικα πάρτι: Οδηγός επιβίωσης στις βαρετές συγκεντρώσεις
- Η καλύτερή μου φίλη εδώ και 40 χρόνια έχει μια στρεβλή εντύπωση για μένα – Θα το λύσουμε;
- Economist: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον Τραμπ, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
- Φάρμακα για απώλεια βάρους: Γιατί στέλνουν τους Αμερικανούς στον γιατρό
- Η βασίλισσα Ελισάβετ θα έχει πάντα μια θέση στο σπίτι -και την καρδιά- του Ντέιβιντ Μπέκαμ
- Eπίθεση στο Μαγδεμβούργο: Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες – «Παιδιά κραύγαζαν, φώναζαν τη μαμά τους»