Amazon: Κατηγορούμενη στις ΗΠΑ για αλγοριθμική αισχροκέρδεια
Η εταιρεία κατηγορείται ότι παρέσυρε τους ανταγωνιστές της σε αυξήσεις τιμών για να εξασφαλίζει επιπλέον έσοδα.
Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon επινόησε έναν μυστικό αλγόριθμο που της επέτρεπε να παρεμβαίνει στον ανταγωνισμό και να αυξάνει τις τιμές προϊόντων στις ΗΠΑ, τακτική που της απέφερε επιπλέον έσοδα άνω του ενός δισ. δολαρίων, υποστηρίζει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC).
Έγγραφα που περιγράφουν το παιχνίδι με τις τιμές κατατέθηκαν στο δικαστήριο μετά την αγωγή που υπέβαλε πέρυσι η FTC κατηγορώντας την εταιρεία για εξαπάτηση των καταναλωτών.
Μόνο τον Απρίλιο του 2018 η Amazon φέρεται να ανέβασε τις τιμές για περισσότερα από 8 εκατομμύρια προϊόντα
Ο αλγόριθμος σχεδιάστηκε να προβλέπει αν άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα θα ακολουθούσαν το παράδειγμα της Amazon αν η εταιρεία αύξανε τις τιμές συγκεκριμένων προϊόντων. Παρέσυρε έτσι όλη την αγορά και αποκόμιζε επιπλέον κέρδη από τις αυξημένες τιμές.
Πρόγραμμα Νέσι
Το δικτυακό κατάστημα που προσφέρει πάνω από ένα δισεκατομμύριο προϊόντα «δημιούργησε μυστικό αλγόριθμο με την κωδική ονομασία ‘Πρόγραμμα Νέσι’ για την αναγνώριση προϊόντων για τα οποία προβλέπει ότι άλλα οnline καταστήματα θα ακολουθήσουν τις αυξήσεις τιμών της Amazon» γράφει η FTC σύμφωνα με το Reuters.
«Η Amazon χρησιμοποίησε το Πρόγραμμα Νέσι για να αφαιρέσει περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο δολάρια απευθείας από τις τσέπες των Αμερικανών».
Εκπρόσωπος της Amazon απάντησε ότι η FTC «παρουσιάζει εντελώς εσφαλμένα» τον αλγόριθμο» και ότι η εταιρεία σταμάτησε πριν από χρόνια να τον χρησιμοποιεί.
«Το Νέσι χρησιμοποιούταν σε μια προσπάθεια να εμποδίσουμε την αντιστοίχιση τιμών από το να οδηγήσει σε ασυνήθιστες εκβάσεις όπου οι τιμές έπεφταν σε μη βιώσιμα επίπεδα» είπε.
Σύμφωνα με την FTC, η Amazon ξεκίνησε να δοκιμάζει το εργαλείο το 2010 για να εξακριβώσει αν άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα παρακολουθούσαν τις τιμές της, και στη συνέχεια να αυξάνει τιμές για προϊόντα στα οποία οι ανταγωνιστές ακολουθούσαν το παράδειγμά της.
Η εταιρεία φέρεται να διέκοπτε τη χρήση του αλγορίθμου σε περιόδους εκπτώσεων και στη διάρκεια των γιορτών, όταν η προσοχή των μέσων ενημέρωσης και των καταναλωτών ήταν αυξημένη.
«Όταν η προσοχή του κοινού στρεφόταν αλλού, η Amazon ενεργοποιούσε και πάλι το Πρόγραμμα Νέσι και το έτρεχε πιο ευρέως για να αντισταθμίσει την παύση» αναφέρεται στα έγγραφα.
Μόνο τον Απρίλιο του 2018 η Amazon φέρεται να έβαλε στην τσέπη επιπλέον κέρδος 194 εκατ. δολαρίων ανεβάζοντας τις τιμές σε περισσότερα από 8 εκατομμύρια προϊόντα.
Ακόμα, η FTC κατηγορεί την Amazon ότι προσπάθησε να αποκρύψει στοιχεία από τις αρχές χρησιμοποιώντας τη εφαρμογή κρυπτογραφημένης επικοινωνίας Signal και καταστρέφοντας έγγραφα.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, τέλος, υποστηρίζει ότι είναι παράνομη η πρακτική της Amazon να υποχρεώνει τους εμπόρους που χρησιμοποιούν την υπηρεσία Amazon Prime να χρησιμοποιούν δικές της αποθήκες και υπηρεσίες διανομής.
- Νέες ταινίες: Από το παλιό καλό λαϊκό ελληνικό σινεμά έως την οργή για τα δικαιώματα των γυναικών στο Ιράν
- Ο «δανεικός» Λεβαδειακός και ο παίκτης που χάνει δύο ματς με… τρεις κίτρινες κάρτες!
- Ζιζέλ Πελικό: Ένοχος ο Ντομινίκ Πελικό για τον βιασμό της γυναίκας του
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων στα Χανιά»
- Θαλασσινά: Γιατί τρύπησε το δίχτυ στην κατανάλωση – Πόσα ξοδεύουμε το χρόνο
- Κώστας Τσιάρας: Τρία βήματα για την εξυγίανση του ΟΠΕΚΕΠΕ