Κατανάλωση: Στην αλλαγή του κλίματος μέσω διατροφής πιστεύουν οι climatarians
Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές θα άλλαζαν τη διατροφή τους για να επιτύχουν έναν καλύτερο κόσμο
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Όταν ο μισθός δεν φτάνει – Ακρίβεια και φόροι ροκανίζουν το εισόδημα
- Χαραμάδα ελπίδας για την κλιματική κρίση στη σύνοδο της G20
- Ο Κασσελάκης ανακοίνωσε ψηφοφορία για το όνομα του κόμματός του
Με το βλέμμα στραμμένο στη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος, υπάρχει μια μικρή αλλά αναδυόμενη κατηγορία καταναλωτών που βλέπουν το μέλλον να περνάει από το… πιάτο τους.
Οι climatarians υποστηρίζουν με σθένος την «κλιματική διατροφή» που επικεντρώνεται στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και εμφανίζονται πρόθυμοί να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες για να προστατεύσουν τον πλανήτη, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της Tetra Pak.
Η έκθεση Tetra Pak Index 2023 διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές εξετάζουν σήμερα πλέον πιο ενεργά το περιβάλλον καθώς και την ατομική τους υγεία, ως βασικό κριτήριο όταν αγοράζουν τρόφιμα, με το 54% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι θα ήταν πρόθυμοι να αλλάξουν τη διατροφή τους για να συμβάλουν σε έναν καλύτερο κόσμο.
Επιπλέον, περίπου το 70% των ερωτηθέντων τόνισε ότι είναι σημαντικό τα υγιεινά προϊόντα να μην βλάπτουν το περιβάλλον.
Ο Δείκτης Tetra Pak βασίζεται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δέκα χώρες σε όλο τον κόσμο από την IPSOS, η οποία επεξεργάστηκε τα δεδομένα από 5.000 διαδικτυακές συνεντεύξεις σε Βραζιλία, Κίνα, Γερμανία, Ινδία, Κένυα, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.
Αλλαγή δίαιτας
Άλλα ευρήματα από την έκθεση περιλαμβάνουν το 56% των ερωτηθέντων που αναφέρουν την υγεία ως λόγο για την υιοθέτηση μιας ευέλικτης, χορτοφαγικής ή vegan διατροφής, ενώ λίγο πάνω από το ένα τρίτο (36%) αναφέρει το περιβάλλον ως το κύριο κίνητρο πίσω από την αλλαγή της διατροφής τους.
Επιπλέον, το 70% δήλωσε ότι θα θυσίαζε την ευκολία για πιο υγιεινά προϊόντα, ενώ μόλις το 17% εμφανίστηκε πρόθυμο να προχωρήσει σε σε αντικαταστάσεις τροφίμων και ποτών με άλλα που θα ωφελούσαν την υγεία του στο τρέχον οικονομικό κλίμα – ένδειξη της σημασίας που δίνουν οι καταναλωτές στην υγεία τους, ακόμη και σε την κρίση κόστους ζωής.
Λίγο λιγότερο από τα δύο τρίτα (62%) δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι η τεχνολογία μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στην σημιουργία ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος.
Τι είναι ανθεκτικό και βιώσιμο
«Τα ευρήματα του φετινού Δείκτη αντικατοπτρίζουν την κατεύθυνση που έχουμε πάρει τα τελευταία χρόνια, για να απελευθερώσουμε τον άνθρακα από τη βιομηχανία τροφίμων και να κάνουμε τα συστήματα τροφίμων πιο ανθεκτικά και βιώσιμα», σχολίασε ο Adolfo Orive, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tetra Pak.
«Σε πολλά μέρη του κόσμου, οι άνθρωποι βασίζονται σε προϊόντα όπως το γάλα και οι χυμοί για την καθημερινή τους διατροφή, επομένως είναι σημαντικό να βελτιστοποιηθεί η αλυσίδα αξίας τους με καινοτομίες στην προμήθεια, τη συσκευασία, την επεξεργασία και τη διανομή».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις