Spritz: Το «κοκτέιλ της στιγμής» που σκαρφάλωσε στο top 10 των μπαρ στις ΗΠΑ
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να πίνουν κοκτέιλ με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
Tο Martini και οι μαργαρίτες μπορεί να εξακολουθούν να είναι τα πιο δημοφιλή ποτά, αλλά το spritz φαίνεται πως αγγίζει την κορυφή.
Το spritz, ένα δροσιστικό κοκτέιλ που αποτελείται από Prosecco, σόδα και ένα (συνήθως ιταλικό) λικέρ όπως το Campari ή το Aperol, έχει γίνει τόσο δημοφιλές φέτος που μπήκε στη λίστα των 10 κορυφαίων κοκτέιλ με τις περισσότερες παραγγελίες στα μπαρ των ΗΠΑ, σύμφωνα με στην ερευνητική εταιρεία CGA από την NIQ.
Είναι η πρώτη φορά που το spritz εμφανίζεται στη λίστα, και σε αυτό έχει παίξει εν μέρει ρόλο το γεγονός ότι πλέον δεν θεωρείται καλοκαιρινό ποτό και είναι εύκολο ο κάθε μπάρμαν να το προσαρμόσει στο γούστο του πελάτη του.
Το ποτό που επιτρέπει στους μπάρμαν να πειραματίζονται δημιουργώντας νέες προτάσεις
Οι μπάρμαν πειραματίζονται τόσο πολύ με το spritz, ανταλλάσσοντας διαφορετικά λικέρ ή χυμούς στη θέση του Campari ή του Aperol, που γίνεται το «κοκτέιλ για τη στιγμή» και διευρύνεται η ζήτησή του όλο το χρόνο, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση της υπηρεσίας ανάλυσης μπαρ Union.
«Σε όλους τους υπολογισμούς, το spritz είχε μια συντριπτική χρονιά, παρουσιάζοντας ισχυρή ανάπτυξη κάθε μήνα, η οποία κορυφώθηκε στα μέσα του καλοκαιριού», σημειώνει η Union.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι πωλήσεις spritz άρχισαν να αυξάνονται σε πωλήσεις φέτος ένα μήνα νωρίτερα – τον Απρίλιο – από το συνηθισμένο. Ακόμη και τον Ιανουάριο, τον πιο χαμηλό μήνα του spritz, οι πωλήσεις ήταν «υπερδιπλάσιες» σε σύγκριση με τον προηγούμενο Ιανουάριο.
Η πολύχρωμη γοητεία του spritz είναι ότι ταιριάζει επίσης «με πολλές άλλες τάσεις των καταναλωτών», δήλωσε στο CNN ο περιφερειακός διευθυντής της CGA του NIQ, Matthew Crompton, επισημαίνοντας ότι τα κοκτέιλ είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, πίνονται εύκολα σε μία συνεδρίαση και είναι διασκεδαστικό να επιδεικνύονται στο TikTok και στο Instagram.
Τα κοκτέιλ και τα μοκτέιλ με ή χωρίς αλκοόλ έχουν αυξηθεί σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια, καθώς οι πότες προσπαθούν να ρυθμίσουν την κατανάλωση αλκοόλ. Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 15% πέρυσι σύμφωνα με έκθεση της IWSR Drinks Market Analysis.
Και υπάρχει και μια σύνδεση με την ηθοποιό Jennifer Coolidge: Το spritz έχει δει τις πωλήσεις του να αυξάνονται μετά τις συνεχείς εμφανίσεις του στο “The White Lotus” του HBO που του δίνουν “πολιτιστική αξιοπιστία”, σημειώνει η έκθεση της Union.
Αύξηση κερδών για την Gruppo Campari
Η Gruppo Campari, η οποία παράγει επίσης το Aperol, αποκάλυψε σε πρόσφατη έκθεση κερδών ότι οι πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 9,1% για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, με τα δύο ιταλικά λικέρ να συνεχίζουν να είναι οι κορυφαίες σε πωλήσεις μάρκες αλκοόλ.
Εκτός από το ότι οι άνθρωποι που πίνουν όλο και περισσότερο κοκτέιλ με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, το στέλεχος της Campari Andrea Sengara πιστώνει επίσης την άνοδο της ιταλικής κουλτούρας και την απόλαυση ενός «aperitivo» που συμβάλει στο γεγονός ότι το brand είχε επιτυχία στις ΗΠΑ.
«Οι Αμερικανοί καταναλωτές, όπως και άλλοι παγκοσμίως, συνειδητοποιούν περισσότερο και ελκύονται από το τελετουργικό aperitivo, το οποίο αντιπροσωπεύει το να αφιερώνουμε λίγο χρόνο για να χααλαρώνουμε και να απολαμβάνουμε χρόνο με φίλους», είπε ο Sengara στο CNN. «Παρατηρήσαμε επίσης ότι οι ουρανίσκοι των καταναλωτών έχουν αρχίσει να εξελίσσονται και να μετατοπίζονται από την προτίμηση για γλυκές γεύσεις σε μια αυξανόμενη εκτίμηση για τις πικρές γεύσεις».
Θεωρεί επίσης τις αυξημένες διαφημίσεις και χορηγίες, μεταξύ άλλων στο μουσικό φεστιβάλ Coachella στην Καλιφόρνια και στο τουρνουά τένις US Open, ως συνεισφορά στην ευαισθητοποίηση για την ιταλική μάρκα.
Αυτό ενίσχυσε τις πωλήσεις: οι αποστολές Aperol στις ΗΠΑ αυξήθηκαν από μόλις 9.000 κουτιά το 2010 σε 390.000 κουτιά πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που παρείχε η εταιρεία. Η Campari απέστειλε 227.000 κουτιά το 2022, υπερδιπλάσιος όγκος σε σχέση με το 2015.
Το Campari και το Aperol είναι οι ηγέτες της αγοράς, αλλά αυτό δεν φόβισε το Amante 1530, ένα νέο ιταλικό λικέρ που έχει το μουσικό θρύλο Sting στην ιδρυτική του ομάδα, και κυκλοφόρησε πρόσφατα.
Ο όμιλος Campari «οδήγησε μια πραγματικά σκληρή και στοχευμένη εκστρατεία μάρκετινγκ που επικεντρώθηκε στο να κάνει το spritz πανταχού παρόν», δήλωσε στο CNN η συνιδρυτής και διευθύνουσα σύμβουλος της Amante 1530, Ana Rosenstein. «Αυτό ήταν ένας τεράστιος παράγοντας για να αναγνωρίσουμε ότι αυτή η κατηγορία, αυτή η πίτα, θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερη».
Σε σύγκριση με το Campari και το Aperol, το Amante 1530 έχει χαμηλότερο αλκοόλ κατ’ όγκο, λιγότερη ζάχαρη και πιο λεπτό φινίρισμα που είναι «εναλλακτική λύση για τον καταναλωτή», είπε. Το ποτό είναι προς το παρόν διαθέσιμο σε επιλεγμένα εστιατόρια και καταστήματα λιανικής της Νέας Υόρκης για 34,99 δολάρια για ένα μπουκάλι 700 ml, περίπου στην ίδια τιμή με το Campari.
Πηγή: ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις