Δέσμιοι εκδικητικών πρακτικών των εταιρειών διαχείρισης «κόκκινων» δανείων βρίσκονται πολλοί οφειλέτες χωρίς να ξέρουν τι οφείλουν, χωρίς ενημέρωση, χωρίς να μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους και με τους servicers να τους ασκούν ψυχολογικό πόλεμο τηλεφωνικά.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν δανειολήπτες από την τακτική που ακολουθούν funds – servicers

«Για δύο δόσεις καθυστερημένες μου ζητάνε όλο το ποσό, 19.000, και μιλάμε για 23 κλήσεις την ημέρα», λέει στο κεντρικό δελτίου του MEGA ο Θοδωρής Μιχαηλίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ασυδοσία των servicers δεν τελειώνει εκεί, καθώς παίρνουν τηλέφωνα μέχρι και μέλη της οικογένειάς του.

«Παίρνουν και τον πατέρα μου που είναι ηλικιωμένος και τον εκβιάζουν ότι θα του πάρουν το σπίτι, δεν υπολογίζουν και τίποτα, αν είσαι άρρωστος ή δεν είσαι ή είσαι σε προχωρημένη ηλικία».

Οι εταιρείες, που αποφεύγουν συστηματικά να απαντήσουν εγγράφως σε αιτήματα των δανειοληπτών, διαχειρίζονται δάνεια άνω των 89 δισ. ευρώ, ενώ εντός του έτους εκτιμάται ότι 6,6 δισ. ευρώ θα ρυθμιστούν.

Τεράστιο αγκάθι αποτελεί και η έλλειψη ενημέρωσης ταλανίζοντας χιλιάδες δανειολήπτες, όπως καταγγέλλει στο «μεγάλο κανάλι» η Χριστίνα Νέλα.

«Ζήταγαν προκαταβολή 16.000 ευρώ, χωρίς να υπάρχει λόγος, τους λέω έχω ρύθμιση, δεν μου στείλατε ποτέ λογαριασμό, πού θα μπαίνουν τα λεφτά αφού η τράπεζα έκλεισε τον άλλο λογαριασμό», λέει.

Μήνας πλειστηριασμών ο Νοέμβριος

Να σημειωθεί πως μετά από ένα «νεκρό» διάστημα ενεργοποιήθηκαν εκ νέου οι πλειστηριασμοί για χρέη προς το Δημόσιο. Τους επόμενους 10 μήνες σε πλειστηριασμό θα βγουν ακόμα 14.000 ακίνητα λέει ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Prosperty, Αντώνης Μαρκόπουλος. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ίδιου, το ύψος των κόκκινων δανείων φτάνει τα 90 δισ. ευρώ με εμπράγματες εξασφαλίσεις 1 εκατ. ακίνητα, εκ των οποίων το 75% αφορά σε κατοικίες.

Έρχονται αλλαγές αλλά με καθυστέρηση

Με χιλιάδες «κόκκινους» δανειολήπτες να έχουν πέσει θύματα της άγνοιας των δικαιωμάτων τους και με καθυστέρηση μιας τετραετίας και άνω, η κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει τάξη στο χάος με τρεις διατάξεις:

  • Οι servicers θα υποχρεούνται να δημιουργήσουν ψηφιακές πλατφόρμες προκειμένου να γίνεται πλήρη ενημέρωση των οφειλετών όσον αφορά τις δόσεις, τις προμήθειες και τα επιτόκια,
  • Προωθείται η επικοινωνία οφειλετών και servicers χωρίς παρενοχλήσεις,
  • Θα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση από την πλευρά των πιστωτών σε περίπτωση μεταβίβασης των δανείων.

Το νέο πλάνο θα προβλέπει ποινές σε περιπτώσεις που δε θα υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση και περαίωση της οφειλής.

Το δράμα όσων επέλεξαν ρήτρα ελβετικού φράγκου

Με την κατάσταση να δείχνει εκτός ελέγχου και τις εταιρείες να δείχνουν τα δλοντια τους ένα άλλο δράμα με οικονομικές προεκτάσεις βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά τους δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο.

Το Σάββατο, 4 Νοεμβρίου, μεγάλος αριθμός δανειοληπτών εξέφρασε την αγανάκτηση του  ζητώντας για πολλοστή φορά από την κυβέρνηση να δώσει λύση στο πρόβλημα.

Με πρωτοβουλία της ομάδας δανειοληπτών ελβετικού φράγκου «Συσπείρωση και Δράση», έγινε συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο υπουργείο Οικονομικών με πολλούς συμβολισμούς καθώς πολλοί από τους δανειολήπτες φόρεσαν θηλιές στο λαιμό και χειροπέδες στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα ότι τα δάνεια αυτά καταδυναστεύουν τις ζωές τους.

Ταυτόχρονα με την συγκέντρωση των Αθηνών, υπήρξαν ανάλογες συγκεντρώσεις στη Θεσσαλονίκη και στην Κρήτη.

Οι δανειολήπτες με ρήτρα ελβετικού φράγκου δηλώνουν αποφασισμένοι «να συνεχίσουν τον αγώνα τους, μέχρι οι πολιτικοί και οι τράπεζες να αναγνωρίσουν ότι η προώθηση αυτών των τραπεζικών προϊόντων ήταν τεράστιο λάθος εις βάρος των δανειοληπτών και να το διορθώσουν».