Σούπερ μάρκετ: Ξεκινούν τη Δευτέρα οι έλεγχοι για τα καρτελάκια μόνιμης μείωσης τιμής
Συνεχίζεται παράλληλα ο έλεγχος για αθέμιτη κερδοφορία σε άλλες έξι πολυεθνικές και δεκατέσσερις ελληνικές εταιρείες
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Από τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου ξεκινούν έλεγχοι της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι εταιρείες έχουν τοποθετήσει τα καρτελάκια «μόνιμης μείωσης τιμής», όπως οφείλουν.
Εν τω μεταξύ, συνεχίζεται ο έλεγχος σε άλλες έξι πολυεθνικές εταιρείες ενώ ελέγχονται και 10-14 ελληνικές εταιρείες, βάσει του νόμου για αθέμιτη κερδοφορία.
Προωθείται παράλληλα μια προσθήκη στην εφαρμογή e-katanalotis, ώστε να μπορεί ο πολίτης να στέλνει άμεσα καταγγελίες στο υπουργείο από το κινητό του
Υπενθυμίζεται ότι τα προϊόντα που έχουν δηλωθεί στο υπουργείο Ανάπτυξης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για τη «μόνιμη μείωση τιμής», έφτασαν συνολικά τα 629, έως χθες το βράδυ της Δευτέρας.
Τέλος, το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζει μια προσθήκη στην εφαρμογή e-katanalotis, ώστε να μπορεί ο πολίτης να στέλνει επιτόπου από το κινητό του μία καταγγελία στο υπουργείο -με φωτογραφία ή κείμενο-, ώστε οι αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρούν στη σχετική διερεύνηση του θέματος.
Τα προϊόντα με μόνιμη μείωση τιμής
Οι καταναλωτές βρίσκουν σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ την ειδική σήμανση για τα προϊόντα που θα έχουν για έξι μήνες έκπτωση ενώ, σύμφωνα με τα διαθέσιμα μέχρι τώρα στοιχεία, 300 κωδικοί συμμετέχουν στη νέα πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής», με μειώσεις που ξεκινούν από 5% και φτάνουν έως και 23%.
Τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί μέχρι τώρα για το 2023 ανέρχονται σε 5,5 εκατ. ευρώ
Πρόκειται, κυρίως, για τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας κ.ά. Ειδικότερα, φρέσκο γάλα, το σύνολο των χλωρινών, μαρμελάδες, ζάχαρη, δημητριακά, γιαούρτι, αλλαντικά, ρύζι.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα έως τις 23 Οκτωβρίου στοιχεία, οι εταιρείες που συμμετέχουν στο μέτρο είναι οι ακόλουθες: Όλυμπος (19 κωδικοί), Γιώτης (23 κωδικοί), Μύλοι Λούλη (12 κωδικοί), Τρίκκη (6 κωδικοί), Numil Hellas (17 κωδικοί), Παλίρροια (12 κωδικοί), Χαλβατζής Μακεδονική (2 κωδικοί), Βιολάντα (8 κωδικοί), Καραμολέγκος (2 κωδικοί), Multi Foam (4 κωδικοί), Euricom (2 κωδικοί), Procter & Gamble (71 κωδικοί), Melinda (2 κωδικοί), Arla (7 κωδικοί), Μανδρέκας (2 κωδικοί), Flos (4 κωδικοί), Δέλτα (20 κωδικοί).
Όπως έχει δηλώσει ο υπουργός ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, γίνεται έλεγχος στις πολυεθνικές επιχειρήσεις για τα περιθώρια κέρδους τους, ενώ διεξάγεται και μελέτη για να διαπιστωθεί σε ποια προϊόντα, που πωλούνται στην ελληνική αγορά, υπάρχει μεγάλη διαφορά στο ράφι σε σχέση με τις άλλες χώρες της ΕΕ.
Σημειώνεται ότι τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί μέχρι τώρα για το 2023 ανέρχονται σε 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ το υπουργείο Ανάπτυξης διενεργεί ελέγχους σε πάνω από 5.000 κωδικούς προϊόντων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις