Meta: Μπλόκο στις διαφημίσεις ΑΙ για ευαίσθητα κοινωνικά θέματα
Η εταιρεία αναγνωρίζει ότι συνθετικές εικόνες και βίντεο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αθέμιτες παρεμβάσεις.
Τα εργαλεία της Meta Platforms για τη δημιουργία διαφημίσεων με γενετική τεχνητή νοημοσύνη δεν θα χρησιμοποιούνται για καταχωρίσεις που αφορούν τις εκλογές, την υγεία, την απασχόληση και άλλα ευαίσθητα θέματα, ανακοίνωσε η εταιρεία εν μέσω πιέσεων για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.
Μέχρι σήμερα, τα διαφημιστικά στάνταρτ της εταιρείας του Facebook και του Instagram απαγόρευαν τις διαφημίσεις με περιεχόμενο που έχει διαψευστεί από τις υπηρεσίες επαλήθευσης ισχυρισμών, δεν επέβαλλαν όμως κανόνες για τη χρήση ΑΙ.
Στη σύνοδο για τους κινδύνους ΑΙ που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Λονδίνο, ο πρόεδρος Παγκόσμιων Υποθέσεων της Meta Νικ Κλεγκ, πρώην αναπληρωτής πρωθυπουργός της Βρετανίας, προειδοποίησε ότι οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να προετοιμαστούν για απόπειρες παρέμβασης στις εκλογές με παραπλανητικές αναρτήσεις που παράγονται με ΑΙ.
«Καθώς συνεχίζουμε τις δοκιμές εργαλείων Γενετικής ΑΙ για τη δημιουργία διαφημίσεων στο Ds Manager, οι διαφημιστές που τρέχουν καμπάνιες οι οποίες πληρούν τα κριτήρια διαφημίσεων για Στέγαση, Απασχόληση, Πιστωτικά ή Κοινωνικά Θέματα, Εκλογές ή Πολιτική, ή σχετίζονται με θέματα Υγείας, Φαρμακευτικής ή Οικονομικών Υπηρεσιών δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τις λειτουργίες Γενετικής ΑΙ» ανακοίνωσε η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ.
«Πιστεύουμε ότι αυτή η προσέγγιση θα μας επιτρέψει να κατανοήσουμε καλύτερα τους δυνητικούς κινδύνους και να αναπτύξουμε τις κατάλληλες ασφαλιστικές δικλείδες για τη χρήση Γενετικής ΑΙ σε διαφημίσεις που αφορούν δυνητικά ευαίσθητα θέματα σε βιομηχανίες που υπόκεινται σε ρυθμιστικό πλαίσιο».
Ο όρος Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη αφορά συστήματα που μαθαίνουν από παραδείγματα για να παραγάγουν κείμενο, εικόνες ή άλλο περιεχόμενο με βάση τις οδηγίες που εισαγάγει ο χρήστης.
Η νέα τεχνολογία ενθουσίασε τη Σίλικον Βάλεϊ και το ευρύ κοινό μετά το περυσινό λανσάρισμα του ChatGPT της OpenAI, παράλληλα όμως δημιούργησε ανησυχίες για την κατάχρηση τέτοιων εργαλείων.
Μέτρα και από τη Google
Η ανακοίνωση της Meta –της δεύτερης μεγαλύτερης πλατφόρμας για ψηφιακές διαφημίσεις μετά τη Google- έρχεται λίγους μήνες αφότου η εταιρεία άρχισε να προσφέρει εργαλεία που δημιουργούν παραλλαγές διαφημίσεων, εισάγουν αυτόματα φόντο στις εικόνες ή δημιουργούν εικόνες από το μηδέν.
Παρόμοια εργαλεία παρουσιάστηκαν την περασμένη εβδομάδα και από την Google, η οποία γνωστοποίησε στο Reuters ότι τα εργαλεία της για δημιουργία διαφημίσεων ΑΙ θα μπλοκάρουν λέξεις-κλειδιά με πολιτικό περιεχόμενο.
Ακόμα, η Google σχεδιάζει να ενημερώσει την πολιτική της έτσι ώστε οι διαφημίσεις ΑΙ που αφορούν την εκλογική διαδικασία να φέρουν ειδική σήμανση «συνθετικού περιεχομένου».
Το TikTik και το SnapChat απαγορεύουν πλήρως τις πολιτικές διαφημίσεις, ενώ το X, παλαιότερα γνωστό ως Twitter, δεν έχει λανσάρει εργαλεία διαφημίσεων ΑΙ.
Νωρίτερα η Meta είχε γνωστοποιήσει ότι τα εργαλεία δημιουργίας εικόνων που προσφέρει η εταιρεία του δεν θα παράγουν φωτορεαλιστικές εικόνες δημόσιων προσώπων, ενώ όλες οι συνθετικές εικόνες που παράγονται θα φέρουν ειδικό «υδατογράφημα» για να είναι δυνατός ο εντοπισμός τους.
Η Meta απαγορεύει επίσης κάθε συνθετικό βίντεο με παραπλανητικούς ισχυρισμούς εκτός αν πρόκειται για παρωδία ή σάτιρα.
- Γιατί οι Κούρδοι, οι σύμμαχοι των ΗΠΑ είναι υπό απειλή στη Συρία
- Επίσκεψη Δένδια στην Ντόχα για στρατιωτική συνεργασία και αμυντική βιομηχανία με μηνύματα
- Αγοραπωλησίες ακινήτων – Στο μάτι της Εφορίας οι πληρωμές με μετρητά
- Σχέση: Πέντε σημάδια που δείχνουν ότι είσαι εξαρτημένος
- Απώλειες, πόλεμος και θλίψη: Οι άγνωστες ιστορίες πίσω από τα γνωστότερα χριστουγεννιάτικα τραγούδια
- Κριστιάνο Ρονάλντο, πώς βγάζεις 100.000.000 $ τον χρόνο από τα social media…