Ακρίβεια: Γιατί έρχεται πτώση των τιμών στα τρόφιμα
Για αποκλιμάκωση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ τους επόμενους μήνες μιλούν παράγοντες της αγοράς
- Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ 19χρονος που εμπλέκεται στη δολοφονία του 5χρονου στο Μαρκόπουλο
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Έκλεβε τα παπούτσια των παιδιών στο νηπιαγωγείο και πιάστηκε στα πράσα (βίντεο)
- Έβαλαν κουτάβια σε τσουβάλια, τα έδεσαν και τα πέταξαν στον Αλφειό
Την εκτίμηση ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα θα αρχίσει να υποχωρεί τους επόμενους μήνες εξέφρασαν ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ), Απόστολος Πεταλάς και ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας στο πλαίσιο συζήτησης στον Κύκλο Ιδεών.
Όπως είπαν, ήδη μετά από μια μακρά περίοδο συνεχόμενης ανόδου, παρατηρείται σταθεροποίηση των τιμών τους τελευταίους 3 με 4 μήνες, κάτι που υποστήριξαν πως αποτυπώνεται και στους δείκτες (εάν η σύγκριση γίνει μήνα με τον μήνα).
«Η πυκνή ομίχλη είναι πίσω μας και όχι μπροστά μας», επεσήμανε ο κ. Πεταλάς, τονίζοντας παράλληλα πως υπάρχει μεγάλη του αναμενόμενου συμμετοχή των επιχειρήσεων στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για την μόνιμη μείωση τιμών.
Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, οι επιχειρήσεις του κλάδου προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα προχωρώντας σε γενναίες προσφορές (8 στα 10 προϊόντα είναι σε κάποια προσφορά), παρότι είναι μια κίνηση που επιβαρύνει δυσανάλογα τους ισολογισμούς τους.
«Ο καταναλωτής έχει εκπαιδευτεί να κυνηγάει τις προσφορές και μην κοιτάει την τελική τιμή», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η κερδοσκοπία
Όσον αφορά στα φαινόμενα κερδοσκοπίας και κατά πόσο πυροδοτούν την ακρίβεια, ο πρόεδρος της ΕΣΕ αν και δεν απέκλεισε εντελώς την πιθανότητα να υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις υπογράμμισε ωστόσο πως σε γενικές γραμμές όταν κάποιος αυξάνει τις τιμές, βλέπει τις πωλήσεις του να υποχωρούν. Και αυτό όπως είπε συμβαίνει κατά κόρον τα τελευταία δύο χρόνια, όπου η κατανάλωση σε όγκο συρρικνώνεται χρόνο με τον χρόνο λόγω της συρρίκνωσης του εισοδήματος.
«Η πυκνή ομίχλη είναι πίσω μας και όχι μπροστά μας» σημειώνουν παράγοντες της αγοράς και εμφανίζονται αισιόδοξοι ότι θα ξεκινήσει η πτώση των τιμών
«Δεν νομίζω ότι υπάρχει επιχειρηματίας που αισθάνεται ασφαλής όταν αυξάνει τις τιμές ότι θα διατηρήσει και τον όγκο πωλήσεων, όταν βεβαίως λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Και σίγουρα ο ανταγωνισμός λειτουργεί στα σούπερ μάρκετ», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Τσόλκας, ο οποίος τόνισε πως στα τρόφιμα λειτουργεί ο ανταγωνισμός. «Ο καταναλωτής επιλέγει το φθηνότερο προϊόν, άρα η ουσία για να πέσουν οι τιμές είναι η ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού»
Το καλάθι του νοικοκυριού
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται για την ανακούφιση των νοικοκυριών από την ακρίβεια, και ειδικότερα στο «Καλάθι του νοικοκυριού» ένα μέτρο, το οποίο επιστρατεύθηκε περίπου τέτοια εποχή πέρυσι ως αντίδοτο στην αλματώδη άνοδο των τιμών.
Ο κ. Πεταλάς υποστήριξε πως οι αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται με όρους αποτελεσματικότητας και όχι επικοινωνίας, και με χρονικό ορίζοντα διετίας και τριετίας ενώ δήλωσε αντίθετος με την παράταση ενεργειών, όπως το Καλάθι του νοικοκυριού διότι χάνει το νόημά της. «Κάθε παράταση ενός μέτρου στρεβλώνει το πρόβλημα, αντί να το λύνει»…
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις