Κομισιόν: Ερευνα για τις αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια
Ανατιμήσεις μεταξύ 20% και 30% πραγματοποιήθηκαν το καλοκαίρι του 2023 σε όλη την Ευρώπη, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, δηλαδή πριν από τον Covid
- Η κάρτα που συνήθως οι οδηγοί λησμονούν να ανανεώσουν - Στα 200 ευρώ το πρόστιμο
- Κύκλοι ΣΥΡΙΖΑ για Κασσελάκη: Επιχειρεί με fake news να φτιάξει παράλληλο μηχανισμό εντός και εκτός κόμματος
- «Εβαζε μαξιλάρι στο πρόσωπο της αδελφής της και της έκοβε την ανάσα»
- Πόσο θωρακισμένη είναι η πολύπαθη Μάνδρα μετά από δύο πλημμύρες και δύο πυρκαγιές;
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει βάλει στο μικροσκόπιο αυξήσεις αεροπορικών εισιτηρίων έως και 30% που καταγράφηκαν μέσα στο καλοκαίρι και ζητά εξηγήσεις από τις εταιρείες, σύμφωνα με δημοσίευμα των «Financial Times».
Η βρετανική εφημερίδα επικαλείται την επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ Αντίνα Βαλεάν, σύμφωνα με την οποία αυτό το διάστημα βρίσκονται υπό εξέταση τέτοιες τιμολογιακές πολιτικές.
Οι μέσες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων σε όλη την Ευρώπη ήταν κατά 20% έως 30% υψηλότερες το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019, δηλαδή πριν από τα περιοριστικά μέτρα λόγω Covid, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ που δημοσιεύθηκαν τον Οκτώβριο, όπως αναφέρεται.
Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει την εξουσία να επιβάλλει αλλαγές στους αεροπορικούς ναύλους, αλλά η παρέμβαση της Βαλεάν εντείνει την πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για τις πρόσφατες αυξήσεις των τιμών που προκλήθηκαν μετά τη μεγάλη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια και τις σημαντικές ανατιμήσεις στο κόστος της ενέργειας, σημειώνεται.
Η επίτροπος προσέθεσε ότι η ΕΕ αναζητά εξηγήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με την αύξηση των ναύλων αν και δεν σκοπεύει να παρέμβει για να επηρεάσει τις τιμές στην αγορά.
«Εξακολουθούμε να ερευνούμε (την υπόθεση) γιατί δεν έχουμε μια πλήρη, λεπτομερή εξήγηση για τις αυξήσεις αυτές, καθώς και για το εάν οι ανατιμήσεις στους αεροπορικούς ναύλους αποτελούν μακροπρόθεσμη τάση», είπε.
«Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε ως ρυθμιστής στη μικροδιαχείριση των τιμών ή να επιβάλουμε κάτι τέτοιο, δεν νομίζω ότι αυτό είναι εφικτό ή επιθυμητό», είπε η Βαλεάν στη βρετανική εφημερίδα, προσθέτοντας πως «από την άλλη πλευρά, αυτό για το οποίο ανησυχώ ως εποπτική Αρχή είναι ότι μια υψηλή τιμή αεροπορικών εισιτηρίων θα μπορούσε να γίνει εμπόδιο για τη συνδεσιμότητα περιοχών στην Ευρώπη». «Είμαστε σε μια μόνιμη συνομιλία με τον κλάδο… για να καταλάβουμε ποια είναι η αιτία αυτής της εξέλιξης», σημείωσε.
Η Βαλεάν εξέφρασε επίσης τον φόβο πως οι υψηλότερες τιμές θα συνεχίσουν να καταγράφονται λόγω της ανισορροπίας μεταξύ της ζήτησης για ταξίδια και της περιορισμένης προσφοράς νέων αεροσκαφών.
Aύξηση της ζήτησης
Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν ελεύθερα να καθορίζουν ναύλους σύμφωνα με τους νόμους της ΕΕ. Η αύξηση της ζήτησης για πτήσεις φέτος λόγω του ανοίγματος της οικονομίας μετά την πανδημία – και εν μέσω έλλειψης αεροσκαφών – οδήγησε σε άνοδο τις τιμές των εισιτηρίων.
Πολλές αεροπορικές εταιρείες μείωσαν τον στόλο των αεροσκαφών κατά τη διάρκεια του Covid-19, ενώ στη συνέχεια τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έπληξαν τις παραδόσεις τους σε νέους και παλιούς πελάτες. Επίσης οι πληθωριστικές πιέσεις στα καύσιμα και την εργασία αύξησαν συνολικά το κόστος και στις αερομεταφορές, αναφέρεται.
Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τις αιτίες πάντως, αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων της IAG, της ιδιοκτήτριας της British Airways, της Air France-KLM και της Lufthansa εξακολούθησαν να ανακοινώνουν κέρδη-ρεκόρ το καλοκαίρι, υποβοηθούμενες από την αύξηση των ναύλων και αποκαθιστώντας εν μέρει τη ζημιά στους ισολογισμούς τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει δει να υπερδιπλασιάζονται οι προβλέψεις για κέρδη φέτος, ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία.
Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα υψηλότερο κόστος για την καταπολέμηση της ρύπανσης αφού τα κράτη-μέλη της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν τον περασμένο Δεκέμβριο κανόνες που θα επιταχύνουν τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν πιστώσεων άνθρακα που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων, σημειώνουν οι «Financial Times».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις