Το 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τίμησε τον μοναδικό Νίκο Περάκη
Τον Νίκο Περάκη μία από τις πιο τολμηρές φωνές του εγχώριου κινηματογράφου τίμησε με τον Χρυσό Αλέξανδρο για το σύνολο της προσφοράς του στον κινηματογράφο, το 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε μια ξεχωριστή βραδιά την Τρίτη 7 Νοεμβρίου.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
Μαζί με τον Νίκο Περάκη στη σκηνή του Ολύμπιον, βρέθηκε ο βραβευμένος με Όσκαρ, Γερμανός δημιουργός Φόλκερ Σλέντορφ που θυμήθηκε στιγμές από την επί σειρά ετών συνεργασία τους.
Την εποχή που ο Έλληνας σκηνοθέτης εργαζόταν ως σκηνογράφος και οι δυο τους συνεργάστηκαν στο βραβευμένο με Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας και Χρυσό Φοίνικα «Ταμπούρλο» που προβλήθηκε νωρίτερα χθες στην αίθουσα Παύλος Ζάννας.
Άγνωστες στιγμές της συνεργασίας τους
Ο Γερμανός καλλιτέχνης αναφέρθηκε στην πρώτη συνεργασία του με τον Νίκο Περάκη στα γυρίσματα της ταινίας «Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ», που έκανε μαζί με τη σύντροφό του Μαργκαρέτε φον Τρότα το 1972.
«Επειδή όμως καθυστερούσαμε να βρούμε την πρωταγωνίστρια, μας είπε “ξέρετε, πρέπει να φύγω, πρέπει να γυρίσω την πρώτη μου μεγάλου μήκους στην Ελλάδα» ανέφερε ο Φόλκερ Σλέντορφ, λέγοντας πως έως τότε δεν είχε ιδέα κανένας από την ομάδα ότι όραμα του Περάκη ήταν να γίνει σκηνοθέτης.
«Βέβαια τα σκηνικά που είχε αφήσει πριν φύγει, ήταν μία πραγματική αποκάλυψη. Η δράση της ταινίας λάμβανε κυρίως χώρα σε ένα αστυνομικό τμήμα, που όλοι ξέρουμε πως είναι ό,τι πιο βαρετό σε σκηνικό. Αλλά ο Νίκος είχε την ιδέα να κάνει κάποιους τοίχους μετακινούμενους, κυλιόμενους. Οπότε θα άνοιγαν σιγά σιγά κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της ταινίας ώστε να συμπεριλαμβάνουν το υπόλοιπο καστ και να ανοίξουν το σκηνικό” εξήγησε, λέγοντας ότι την ίδια τεχνική ακολούθησαν εκ των υστέρων πολλοί δημιουργοί, όπως ο Κεν Άνταμ στην ταινία «S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, και αποτελεί μία καινοτομία για την οποία δεν έχει αποδοθεί το credit που θα άξιζε ο Νίκος Περάκης.
Τι είπε ο Νίκος Περάκης για τη βράβευση του
«Χαίρομαι πολύ για την τιμή που μου κάνετε και κυρίως για το ότι έγινε όσο είμαι ακόμα ζωντανό» είπε ο Έλληνας σκηνοθέτης ενώ το κοινό τον χειροκροτούσε όρθιο. Στη συνέχεια ευχαρίστησε πολλά από τα αγαπημένα του πρόσωπα και τους συνεργάτες του, που βρίσκονταν στην αίθουσα, αλλά και τους θεατές που τον τίμησαν.
Αστειεύτηκε δε, με το χαρακτηριστικό του χιούμορ, λέγοντας πως λίγο νωρίτερα της μέρας ενώ περπατούσε στην παραλία της Θεσσαλονίκης όταν είδε ένα τεράστιο πλοίο, ένα “θηρίο” και σκόνταψε χάνοντας την ισορροπία του, γεγονός που θα μπορούσε να τον κάνει να μην είναι απόψε στην εκδήλωση.
Οι εμβληματικές ταινίες
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης μιλώντας για το έργο του Έλληνα σκηνοθέτη τόνισε ότι ο Νίκος Περάκης είναι ο άνθρωπος που άλλαξε τη σύγχρονη ελληνική κωμωδία. Από τη δεκαετία του ’80 με εμβληματικές ταινίες, όπως το “‘Αρπα Colla”, η “Λούφα και παραλλαγή” και αυτή που θα δούμε στη συνέχεια, σχολιάζει τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με έναν ανελέητο τρόπο”, τόνισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης.
Το Φεστιβάλ τιμά φέτος τον σκηνοθέτη με ένα αφιέρωμα που περιλαμβάνει πέντε ταινίες που αναδεικνύουν το σπουδαίο του έργο τόσο ως σκηνοθέτη όσο και ως production designer.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις