ΕΛΤΑ: Με drones και ψηφιακούς ταχυδρόμους στη νέα εποχή
Σε πλήρη εξέλιξη το νέο επιχειρησιακό πλάνο των ΕΛΤΑ – Αλλαγές στα δίκτυα διανομής και διαλογής, αξιοποίηση ακινήτων και ψηφιακός μετασχηματισμός – Έκλεισαν 143 καταστήματα
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), με έτος ίδρυσης το 1828, είναι η μακροβιότερη εταιρεία στην Ελλάδα που συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι και σήμερα.
Η διοίκηση του Υπερταμείου, όπου ανήκει κατά 100% η εταιρεία, μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναδιοργάνωσης και ολιστικής επαναπροσέγγισης της εξυπηρέτησης των πελατών, στοχεύει να ξεκλειδώσει περαιτέρω την αξία των ΕΛΤΑ και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.
Μπορεί μια εταιρεία που για χρόνια έμπαινε μέσα περίπου 7 εκατ. ευρώ τον μήνα να περάσει τον κάβο με όρους νέας οικονομίας;
Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Σκλήκα, τον νέο CEO των ΕΛΤΑ, «μετατρέποντας το πρόβλημα σε ευκαιρία» όχι απλά μπορεί να εξυγιανθεί η εταιρεία, αλλά ήδη εφέτος «τρέχει» με βάση τις προβλέψεις σε επίπεδο αριθμητικών στοιχείων, ενώ σε επίπεδο λειτουργίας κινείται ακόμη καλύτερα έχοντας ανακτήσει αρκετούς πελάτες. Την ίδια στιγμή, το φιλόδοξο σχέδιο μετασχηματισμού υλοποιείται με ταχύτερους ρυθμούς συγκριτικά με τον αρχικό σχεδιασμό. Μάλιστα όπως άφησε να εννοηθεί το εξαιρετικά έμπειρο στέλεχος με μακρά πορεία σε πολυεθνικές εταιρείες τροφίμων, το 2024 οι ζημιές των ΕΛΤΑ θα μηδενιστούν.
«Δεν κλείνουν καταστήματα, συγχωνεύονται»
Στο πλαίσιο του μετασχηματισμού τους τα ΕΛΤΑ έχουν προχωρήσει και στην αναδιοργάνωση του δικτύου τους. Ήδη, 143 καταστήματα «μη κερδοφόρα και υποστελεχωμένα» έκλεισαν, ή «συγχωνεύτηκαν», όπως είπε ο επικεφαλής, σύμφωνα με τα πρότυπα διεθνών ταχυδρομικών φορέων, με τα ΕΛΤΑ να αριθμούν πλέον 1.000 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη την Ελλάδα.
«Στον σχεδιασμό του πλάνου αναδιοργάνωσης του δικτύου μας λάβαμε υπόψη μας τις ανάγκες της περιφέρειας και φροντίσαμε να ενισχύσουμε την υπηρεσία αγροτικής διανομής, με σκοπό την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών μας σε κάθε γωνιά της χώρας.
Παράλληλα, ενισχύσαμε τους ταχυδρόμους της γειτονιάς με ψηφιακά εργαλεία, ώστε, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, να μπορούν να εισπράττουν αντικαταβολές με κάρτα, να διανέμουν συντάξεις και να εξοφλούν εκ μέρους των πελατών οποιοδήποτε λογαριασμό. Να φέρνουν, με λίγα λόγια, μία σειρά από σύγχρονες υπηρεσίες στην πόρτα των πελατών, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους», εξήγησε ο κ. Σκλήκας.
Εκτός από την αναδιοργάνωση του δικτύου η εξοικονόμηση κόστους για την εταιρεία περιελάμβανε και την ολοκλήρωση μιας ευρείας εθελουσίας εξόδου 2.000 εργαζομένων, ενώ ακολούθησε η διακοπή της ζημιογόνας δραστηριότητας στην εμπορία ρεύματος.
Μετά την εθελουσία, που κόστισε 140 εκατ. ευρώ, το προσωπικό της εταιρείας φθάνει τα 5.500 άτομα, αριθμός που περιλαμβάνει και τους εργολαβικούς και εποχικούς υπαλλήλους.
Πάντως όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, αυτή την περίοδο η εταιρεία, η οποία σε επίπεδο στελεχών αντί για «πυραμίδα» είναι «τηγανίτα», σύμφωνα με τον κο Σκλήκα, έχει προκηρύξει διαγωνισμό για την πλήρωση τεσσάρων γενικών διευθύνσεων και ήδη αξιολογούνται οι ενδιαφερόμενοι.
Διευρυμένο ωράριο και ενίσχυση του δικτύου
Σχετικά με την παροχή υπηρεσιών προς τους πελάτες της, η εταιρεία αναβάθμισε τη λειτουργία 6 κεντρικών καταστημάτων σε Γλυφάδα, Κηφισιά, Περιστέρι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα με την εφαρμογή διευρυμένου ωραρίου και την κάλυψη κενών στη στελέχωση, ενώ μέσα στον Νοέμβριο σχεδιάζεται η ενίσχυση άλλων 8 καταστημάτων στην περιφέρεια (Λάρισα, Τρίκαλα, Καλαμάτα, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο και Χανιά Κρήτης, Ιωάννινα και Καβάλα).
«Σε επόμενη φάση, εντός του 2024 η εταιρεία θα επεκτείνει την παρουσία της πέραν του φυσικού δικτύου, δημιουργώντας νέα σημεία εξυπηρέτησης βάσει των αναγκών κάθε περιοχής, με καταστήματα franchise και εναλλακτικά δίκτυα last mile, PUDOs και shop in shop σε συνεργασία με χώρους καταστημάτων, καθώς και περισσότερα σημεία παραλαβής αντικειμένων ΕΛΤΑ PostBox», επεσήμανε ο κος Σκλήκας.
Αποτίμηση της περιουσίας
Ταυτόχρονα, στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού η εταιρεία σκοπεύει να αξιοποιήσει τα περιουσιακά τη στοιχεία, όπως την ακίνητη περιουσία της, για την οποία θα γίνει αποτίμηση σε σημερινές αξίες. Με βάση τις τιμές 20 χρόνια πριν, η αξία των ακινήτων των ΕΛΤΑ υπολογίζεται σε 200 εκατ. ευρώ.
Δημιουργία δύο κεντρικών κόμβων διαλογής
Με κεντρικό μήνυμα «Είμαστε Παντού, Καλύτερα», τα ΕΛΤΑ, σύμφωνα με τη διοίκηση, υιοθετούν καινοτομίες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται η ανασύσταση του δικτύου διαβιβάσεων, διαλογής και διανομής, με στόχο τη δημιουργία δυο ισχυρών κεντρικών κόμβων διαλογής στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη καθώς και τοπικών σημείων διαμετακόμισης που καλύπτουν όλη τη χώρα.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη μεταφερθεί η διαλογή Κρήτης και άλλων νησιών από το Διαμετακομιστικό Κέντρο Πειραιά στο Κέντρο Διαλογής της Αττικής, όπου ενισχύθηκε η επένδυση σε ρομποτικά συστήματα διαλογής.
Διανομές με drones
Στο πέρασμα στη νέα εποχή με βάση το νέο επιχειρηματικό πλάνο, που τέθηκε σε εφαρμογή τον Ιούλιο του 2023 με ορίζοντα ολοκλήρωσης στο τέλος του 2024, τα ΕΛΤΑ προχώρησαν σε στρατηγική συμμαχία με την πρώτη αεροπορική εταιρεία cargo drone παγκοσμίως, την βουλγαρική εταιρεία Dronamics.
«Με Dronamics εξετάζουμε από κοινού τη δυνατότητα αξιοποίησης cargo drone (απομακρυσμένα χειριζόμενων μικρών αεροπλάνων) για μεταφορά αλληλογραφίας και δεμάτων βάρους έως 350 κιλά, σε περιοχές απομακρυσμένες και μη επαρκώς εξυπηρετούμενες από συμβατικές αεροπορικές μεταφορές» ανέφερε ο κ. Σκλήκας.
Πηγή: ΟΤ
- Φωτιά τώρα στην Αλίαρτο -Στη μάχη και εναέρια μέσα
- ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός 7-20: Περίπατος για τους «ερυθρόλευκους»
- Ζιζέλ Πελικό: «Αποφασισμένη να αλλάξει την κοινωνία» – Κοντά στην ολοκλήρωση η εκδίκαση της υπόθεσης
- Αλέξης Χαρίτσης: Η Νέα Αριστερά ήρθε για να μείνει
- Λένα Δροσάκη – Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Η πρώτη κοινή τηλεοπτική τους εμφάνιση μετά το διαζύγιο
- Η πιο κοντή γυναίκα στον κόσμο μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει – Είναι μόλις 62,8 εκ.