Diageo: «Ζημιές» απο τη μείωση των πωλήσεων ουίσκι στη Λατινική Αμερική
Πτώση – έκπληξη για στις πωλήσεις των premium ουίσκι του ομίλου
- «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατόρθωμα» - Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο προειδοποίησε για τις πωλήσεις των high-end – δημοφιλών ουίσκι της στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική, σημειώνουν οι Times.
Η Diageo, με έδρα το Λονδίνο, είπε ότι οι καταναλωτές σε αυτήν την περιοχή έχουν σταματήσει να ξοδεύουν σε αλκοολούχα ποτά ενόψει της επιδείνωσης των «μακροοικονομικών πιέσεων».
Η προειδοποίηση για τα κέρδη οδήγησε τις μετοχές σε πτώση έως και 15% στις πρωινές συναλλαγές, τη χειρότερη ενδοημερήσια πτώση τους από το 2009, «σβήνοντας» περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια λίρες από την αποτίμηση της Diageo στην αγορά.
Οι πωλήσεις της Diageo στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική μεταξύ Ιουλίου και Δεκεμβρίου, το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού της έτους, θα ήταν περίπου 2 τοις εκατό υψηλότερες από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι
Οι πωλήσεις των premium ουίσκι του ομίλου, όπως το Johnnie Walker, έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα. Αντίθετα, οι καταναλωτές ουίσκι επιλέγουν τα φθηνότερα μπουκάλια του, όπως το Old Parr και το Black & White. Η προσδοκία ήταν ότι οι πωλήσεις της Diageo στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική μεταξύ Ιουλίου και Δεκεμβρίου, το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού της έτους, θα ήταν περίπου 2 τοις εκατό υψηλότερες από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι πωλήσεις των premium ουίσκι του ομίλου, όπως το Johnnie Walker, έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα. Αντίθετα, οι καταναλωτές ουίσκι επιλέγουν φθηνότερες ετικέτες του, όπως το Old Parr και το Black & White.
Η προσδοκία ήταν ότι οι πωλήσεις της Diageo στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική μεταξύ Ιουλίου και Δεκεμβρίου, το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού της έτους, θα ήταν περίπου 2 τοις εκατό υψηλότερες από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ο όμιλος δήλωσε σήμερα το πρωί ότι οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια της περιόδου είναι πλέον πιθανό να μειωθούν «κατά περισσότερο από 20 τοις εκατό σε σχέση με πέρυσι . Ως αποτέλεσμα, τα λειτουργικά κέρδη πρώτου εξαμήνου θα είναι χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η Diageo, που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των Grand Metropolitan και Guinness το 1997, είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο σκωτσέζικου και καναδικού ουίσκι, βότκας, τζιν, ρούμι και τεκίλας. Διαθέτει μάρκες όπως το τζιν Tanqueray, η βότκα Smirnoff και το λικέρ κρέμα Baileys.
Για μεγάλο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, ο όμιλος διοικούνταν από τον Ιβάν Μενέζες, ο οποίος πέθανε ξαφνικά τον Ιούνιο σε ηλικία 63 ετών, λίγες εβδομάδες πριν συνταξιοδοτηθεί. Ως διάδοχός του επιλέχθηκε ο Debra Crew, ο πρώην επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής της Diageo.
Η πτώση στη Λατινική Αμερική
Η Diageo είχε ήδη τονίσει ότι, μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA στα τέλη του περασμένου έτους, τα επίπεδα αποθέματός της τον Ιούνιο ήταν υψηλότερα από ό,τι θα ήθελε στη Λατινική Αμερική, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 11 % των πωλήσεών της.
«Δυστυχώς, οι μακροοικονομικές πιέσεις έχουν επιδεινωθεί και αυτό έχει προκαλέσει χαμηλότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη μείωση των συναλλαγών των καταναλωτών από ό,τι περίμενε η ομάδα», εξήγησε ο 52χρονος Crew. «Αυτό έχει επιβραδύνει την ικανότητα της περιοχής να επεξεργαστεί αυτό το απόθεμα».
Το πιο δημοφιλές αλκοολούχο ποτό της Diageo στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική είναι το σκωτσέζικο ουίσκι, για το οποίο οι καταναλωτές ξοδεύουν , πλέον, λιγότερα υπό το φως των αντίξοων οικονομικών ανέμων.
Εκτός από την προειδοποίηση για τις βραχυπρόθεσμες επιδόσεις της, η Diageo προειδοποίησε επίσης ότι η μακροπρόθεσμη αύξηση των κερδών της θα είναι χαμηλότερη από τις προηγούμενες οδηγίες, καθώς «συνεχίζουμε να επενδύουμε πίσω από τα προϊόντα μας».
Ο Τζέιμς Έντουαρντς Τζόουνς, αναλυτής καταναλωτών στην RBC, δήλωσε: «Η ανησυχία μας είναι ότι η Diageo αντιμετωπίζει μια εκτεταμένη μείωση της κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών υψηλής ποιότητας που προκαλείται από μακροοικονομικές πιέσεις σε όλο τον κόσμο, με άγνωστη ημερομηνία λήξης».
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις