Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Η τηλεθέαση πάνω από την ανθρώπινη αξιοπρέπεια – Τα 10 πιο ακραία ριάλιτι του κόσμου

Η τηλεθέαση πάνω από την ανθρώπινη αξιοπρέπεια – Τα 10 πιο ακραία ριάλιτι του κόσμου

Από το ριάλιτι που χάριζε ορφανά παιδιά σε άτεκνα ζευγάρια, στο παιχνίδι «ποιος θα μείνει ξύπνιος για πάντα».

Στη Φάρμα πεινούν και τσακώνονται, στο Fame Story τραγουδούν και τσακώνονται και στο MasterChef απλά… τσακώνονται.

Τα ριάλιτι σόου έχουν κατακλύσει την ελληνική τηλεόραση -και όχι μόνο- και παρότι αποτελούν τον σάκο του μποξ των απανταχού τηλεκριτικών κερδίζουν την προτίμηση του κοινού, που μετά την πανδημία του κοροναϊού φαίνεται ότι ξεδίνει με τις ίντριγκες και τα πάθη που διαμορφώνουν τις σχέσεις των συμμετεχόντων τους μέχρι το μεγάλο έπαθλο του τελικού.

Κι αν νομίζετε ότι η πείνα, ο εγκλεισμός και οι μετωπικές συγκρούσεις των παραπάνω «παιχνιδιών» είναι ακραίες συνθήκες, δεν έχετε ιδέα τι απίστευτα προγράμματα έχει σκαρφιστεί ο ανθρώπινος νους για την τηλεθέαση και τα χρήματα σε κάθε γωνιά της γης.

Amaan Ramazan

To reality πρόγραμμα, που δώριζε παιδιά στην τηλεόραση! Ο οικοδεσπότης του, Ααμίρ Λιακουάτ Χουσείν, γνωστός για τις μοτοσικλέτες, τα τηλέφωνα, ακόμα και τη γη που προσέφερε στους θεατές του, όταν απαντούσαν σωστά ερωτήσεις για το Ισλάμ, το 2013 στη διάρκεια του Ραμαζανιού, του μήνα της νηστείας, της μεγαλύτερης εορτής των μουσουλμάνων, ξεπέρασε κάθε όριο όταν αποφάσισε να δίνει ως έπαθλο ορφανά παιδιά σε άτεκνα ζευγάρια!

Kid Nation

Είναι πραγματικό μυστήριο τι σκέφτονταν οι δημιουργοί αυτού του σόου, που αποφάσισαν να αφήσουν 40 παιδιά ηλικίας 8 έως 15 ετών να φροντίσουν μόνα τους τον εαυτό τους σε ακραίες καιρικές συνθήκες, ενώ ανταγωνίζονταν για τη θέση του αρχηγού της ομάδας. Οι γονείς τους είχαν υπογράψει ότι οι ιθύνοντες του «Kid Nation» δεν φέρουν καμιά ευθύνη, αν τα παιδιά τους τραυματιστούν ή ακόμα κι αν πεθάνουν.

Adam Zkt. Eva

Το ολλανδικό reality σόου με τίτλο «Αδάμ ψάχνει Εύα» παρακολουθούσε τη συνύπαρξη ενός άνδρα και μιας γυναίκας, που έπρεπε να είναι εντελώς γυμνοί, για να δουν οι τηλεθεατές αν θα υπερίσχυαν ο νόμος της έλξης ή η επιλογή της αντιπάθειας. Η ανατροπή ερχόταν, όταν στο σόου εισέβαλε ένα τρίτο άτομο, διαφορετικού φύλου κάθε φορά, για να φέρει τα πάνω κάτω στο ζευγάρι, σπέρνοντας το ζιζάνιο της ζήλιας.

The Swan

Είναι απορίας άξιο πως το συγκεκριμένο reality προβλήθηκε δυο σεζόν πριν κατεβάσει ρολά. Το σόου παρακολουθούσε 16 «ασχημόπαπα», που υπέβαλλαν τους εαυτούς τους σε ακραίες πλαστικές επεμβάσεις για να γίνουν «κύκνοι», ενώ συζητούσαν τη μειωμένη αυτοεκτίμηση τους μπροστά στην κάμερα. Τα καλλιστεία που γίνονταν στο τελευταίο επεισόδιο κάθε κύκλου ήταν το κερασάκι στην τούρτα του σόου, που προκάλεσε πολλά ψυχολογικά προβλήματα στις συμμετέχουσες του.

Sasuke

Οι φαν του αμερικανικού σόου American Ninja Warrior προφανώς και δεν γνωρίζουν ότι βασίστηκε στο ιαπωνικό reality ανταγωνισμού με τίτλο Sasuke που προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1997. Σε αυτό οι διαγωνιζόμενοι υποβάλλονταν σε ακραία τεστ σωματικής και ψυχολογικής αντοχής μέγιστης διάρκειας 18 ωρών στο διάστημα μιας ημέρας. Εξαιτίας της μεγάλης δυσκολίας των δοκιμασιών, μόνο τρεις από τους συμμετέχοντες κατάφεραν την ολοκλήρωση τους και πήραν το έπαθλο.

Cheaters

Όπως υποδηλώνει και ο τίτλος του σόου σκοπός του ήταν το ξεμπρόστιασμα των «άπιστων» μπροστά στα μάτια όλου του κόσμου. Ένα συνεργείο με κάμερες σε ρόλο ιδιωτικού ντετέκτιβ κατέγραφε την απιστία και στη συνέχεια με τις αποδείξεις αυτές έφερνε… τον ένοχο ενώπιον των ευθυνών του. Η επίθεση με μαχαίρι στον παρουσιαστή Τζόι Γκρέκο το 2003 εκτόξευσε τα νούμερα της τηλεθέασης μέχρι που αποκαλύφθηκε ότι ήταν ένα στημένο κόλπο.

Space Cadets

Το δίχως άλλο, πολλά ριάλιτι σόου ακολουθούν ακραίες τακτικές για να προσελκύσουν τους τηλεθεατές, αλλά η απόφαση της βρετανικής τηλεόρασης να «κατασκευάσει» ένα ρωσικό διαστημικό λεωφορείο με επιβάτες που πίστευαν πραγματικά ότι έχουν ταξιδέψει στο διάστημα δεν έχει προηγούμενο. Το σόου του 2005, που διαφημίστηκε ως ένα κοινωνικό πείραμα για την ανθρώπινη προσαρμοστικότητα, δεν ξετρέλανε τελικά το κοινό, παρά το τεράστιο κόστος του, που έφτασε τα 9εκατ. δολάρια.

Murder in Small Town X

Το reality σόου του 2001 απευθυνόταν σε όσους λατρεύουν τα μυστήρια. Σε αυτό συμμετείχαν 10 άτομα που δέχτηκαν να παίξουν τους κατοίκους μιας πόλης στο αμερικανικό πουθενά, όπου ένας δολοφόνος είχε αποφασίσει να τους ξεπαστρέψει έναν – έναν αργά και βασανιστικά. Ο στόχος ήταν να τον βρουν πρώτοι εκείνοι και να κερδίσουν το μεγάλο έπαθλο. Οι φτωχές… αστυνομικές ικανότητες των συμμετεχόντων έριξαν γρήγορα την αυλαία του σόου.

Shattered

Το 2004 στη βρετανική τηλεόραση 10 νέοι άνθρωποι συγκεντρώθηκαν σε ένα έρημο σπίτι, με σκοπό να μην κοιμηθούν για όσες περισσότερες ώρες μπορούσαν. Κάθε φορά που έκλειναν τα μάτια τους έχαναν τμήμα από τα 100.000 δολάρια που προορίζονταν για το μεγάλο νικητή. Χαρακτηριζόμενο ως επικίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία από τη Βρετανική Ένωση Ψυχοθεραπευτών, το ριάλιτι… αϋπνίας «κοιμήθηκε» δια παντός μετά την προβολή του πρώτου κύκλου.

Born in the Wild

Έγκυες γυναίκες αποφασισμένες να γεννήσουν στη φύση χωρίς καμιά ιατρική βοήθεια ήταν οι συμμετέχουσες σε αυτό το ριάλιτι σόου, που ήθελε να αποθεώσει το θαύμα της γέννησης, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να κατακριθεί για εκμετάλλευση της ανθρώπινης ζωής. Το πρόγραμμα κατηγορήθηκε ότι παρουσίαζε διαστρεβλωμένη την εικόνα της γέννησης ενός βρέφους χωρίς ιατρική βοήθεια, παρασύροντας αφελείς γυναίκες σε ανάλογες ενέργειες με επικίνδυνα αποτελέσματα.

Must in

Με τη Χιρόνα ο Ολυμπιακός στους «32» του Youth League

Την ισπανική Χιρόνα θα αντιμετωπίσει ο Ολυμπιακός Κ19 στην φάση των «32» του Youth League – 11 ή 12 Φεβρουαρίου το ματς των «ερυθρολεύκων», που θα είναι μονό παιχνίδι, εντός έδρας.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο