Νέο ρεκόρ δημοπρασίας για την Ferrari με την 250 GTO
«Κλέβοντας» τον τίτλο από τον… εαυτό της η Ferrari 250 GTO γίνεται το δεύτερο ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει δημοπρατηθεί ποτέ, αυξάνοντας το σχετικό ρεκόρ για το Maranello
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
- Μέχρι πότε η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας – Δεν θα δοθεί παράταση, τι ισχύει για τα πρόστιμα
Αν και η τελική τιμή στην οποία δημοπρατήθηκε από τον οίκο RM Sotheby’s στη Νέα Υόρκη, διαμορφώθηκε σε 47 εκατομμύρια δολάρια ή 51,7 εκατομμύρια δολάρια συμπεριλαμβανομένων τελών και φόρων, μπορεί να μην υπερέβη την αρχική πρόβλεψη των 60 εκατομμύριων δολαρίων, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η 250 GTO του 1962 είναι η ακριβότερη Ferrari που έχει δημοπρατηθεί ποτέ. Ένα άπό τα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι ότι το συγκεκριμένο αντίτυπο έκλεψε τον συγκεκριμένο τίτλο από τον εαυτό του καθώς η προηγούμενη κάτοχος του συγκεκριμένου ρεκόρ ήταν επίσης μια 250 GTO.
Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο υπήρξε μια ιδιαιτερότητα καθώς η επίμαχη 250 GTO εκτός του ότι αποτελεί μια από τις μόλις τέσσερις GTO που έφεραν την υπογραφή του Scaglietti ήταν και η μοναδική της σειράς της και του είδους της που γνώρισε την αγωνιστική δράση στα χέρια της εργοστασιακής ομάδας της Scuderia.
Να σημειωθεί ότι σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο κατάφερε να αναδειχθεί και ως η πρώτη στην κατηγορία της στον αγώνα 1.000 χλμ. του Nurburgring εν έτει 1962. Η συγκεκριμένη 250 GTO συμμετείχε επίσης την ίδια χρονιά και στον 24ωρο αγώνα του Le Mans τον οποίο όμως απέτυχε να ολοκληρώσει λόγω προβλημάτων υπερθέρμανσης του κινητήρα.
Η παραπάνω «ατυχία» είχε άμεση επίπτωση και στα χαρακτηριστικά της καθώς αν και αρχικά η 250 GTO εφοδιαζόταν με V12 κινητήρα χωρητικότητας 4,0 λίτρων με ισχύ 400 ίππων, ούσα η μοναδική του είδους της που είχε αυτό προνόμιο, μετά το Le Mans «δυστυχώς» αυτός αντικαταστάθηκε από την τρίλιτρη μονάδα που εφοδίαζε και τις υπόλοιπες GTO. Με την συγκεκριμένη διαμόρφωση παραδόθηκε στη συνέχεια και συγκεκριμένα το 1963, στον επόμενο ιδιοκτήτη της ο οποίος την αξιοποίησε επίσης σε αγώνες.
Το 1985 ξαναλλάζει χέρια περνώντας στην ιδιοκτησία του μέχρι χθες ιδιοκτήτη της, αμερικανού συλλέκτη Jim Jaeger ο οποίος με δεδομένη και την πάροδο του χρόνου, την χρησιμοποιούσε μόνο σε αγώνες ιστορικών ή σε διοργανώσεις «επίδειξης» όπως τα Concours d’ Elegance με την 250 GTO να έχει αποσπάσει μάλιστα τον τίτλο του «Best of Show» στο Amelia Island Concours d’ Elegance το 2011. Κατά τις συνήθειές του και όπως επιβάλλεται από τη διαδικασία ο οίκος Sotheby’s τηρεί μυστικότητα σε σχέση με το όνομα του νέου ιδιοκτήτη της τον οποίο θα μάθουμε ενδεχομένως αν αποφασίσει να την επαναφέρει στο προσκήνιο των δημοπρασιών.
Για την ιστορία, το ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία είναι η Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe η οποία άλλαξε χέρια το 2022 σε κλειστή δημοπρασία, για 135 εκατομμύρια ευρώ ή, για λόγους σύγκρισης, για 114 εκ. δολάρια με την σημερινή ισοτιμία.
Αυτό καθιστά την συγκεκριμένη Ferrari 250 GTO το δεύτερο ακριβότερο αυτοκίνητο που δημοπρατήθηκε ποτέ. Να σημειωθεί ότι το προηγούμενο αντίστοιχο ρεκόρ κατείχε μέχρι… χθες, επίσης μια 250 GTO του 1962, σχεδιασμένη από τον οίκο Scaglietti, η οποία πωλήθηκε από τον οίκο RM Sotheby’s το 2018 στο πλαίσιο της διοργάνωσης Monterey για περίπου 46,2 εκατομμύρια δολάρια. Επιπροσθέτως, για όσους αναρωτιούνται για τον αριθμό των 250 GTO, το Maranello κατασκεύασε μόλις 36 αντίτυπα των οποίων μόλις οι τέσσερις έφεραν την σφραγίδα του Scaglietti.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις