Αυτόνομα οχήματα: Γιατί τράβηξαν χειρόφρενο τα ρομποτικά ταξί της General Motors
Έρευνα για δυστύχημα με αυτόνομο όχημα που παρέσυρε πεζό.
- «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατόρθωμα» - Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Η εταιρεία αυτόνομων οχημάτων Cruise, μέλος του ομίλου της General Motors, ανακοίνωσε ότι διακόπτει την πιλοτική λειτουργία των ρομποτικών ταξί της, με ή χωρίς οδηγό να επιβλέπει το όχημα, καθώς ερευνά δυστύχημα με αυτόνομο όχημα που παρέσυρε πεζό για αρκετά μέτρα.
«Η παύση αποτελεί ένα περαιτέρω βήμα προκειμένου να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού ενώ διεξαγάγουμε πλήρη επαναξιολόγηση ασφάλειας» ανέφερε η εταιρεία σύμφωνα με το Reuters. «Θα συνεχίσουμε τις δοκιμές των οχημάτων μας σε κλειστά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα».
Η Cruise ανέφερε ακόμα ότι η εταιρεία Exponet στην οποία ανέθεσε τη διερεύνηση του επίμαχου περιστατικού διευρύνει την έρευνα σε θέματα ασφάλειας και τεχνολογίας. Ακόμα, η εταιρεία θα προσλάβει ανεξάρτητο σύμβουλο να εξετάσει θέματα ασφάλειας στη λειτουργία και κουλτούρα της, πέρα του μόνιμου υπεύθυνου ασφάλειας που είχε προηγουμένως υποσχεθεί να διορίσει.
Η Cruise ανταγωνίζεται εταιρείες όπως η Waymo της Google
Στο δυστύχημα της 2ας Οκτωβρίου, το αυτόνομο ταξί της Cruise φρέναρε αλλά δεν σταμάτησε όταν έπεσε σε πεζό που είχε μόλις πριν παρασυρθεί από άλλο όχημα. Το ταξί, στο οποίο δεν υπήρχε οδηγός ασφαλείας, παρέσυρε το θύμα για αρκετά μέτρα πριν σταματήσει.
Η Cruise δοκιμάζει την τεχνολογία σε μια πιλοτική υπηρεσία σαν το Uber αλλά με αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, κυρίως στο Σαν Φρανσίσκο αλλά και σε άλλες πόλεις των ΗΠΑ. Η εταιρεία σταμάτησε τη λειτουργία της υπηρεσίας στο Σαν Φρανσίσκο και στη συνέχεια διέκοψε τις δοκιμές χωρίς οδηγό ασφάλειας, πριν διακόψει όλες τις υπηρεσίες στις ΗΠΑ.
Η Cruise ανταγωνίζεται εταιρείες όπως η Waymo, η οποία ανήκει στον όμιλο Alphabet της Google, για το προβάδισμα στην παραγωγή και διάθεση αυτόνομων οχημάτων.
Η τελειοποίηση της τεχνολογίας θα απαιτήσει χρόνια δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες, όμως κάποιοι πολιτικοί και πολίτες ανησυχούν ότι τα οχήματα αυτά παραμένουν πειραματικά και αποτελούν κίνδυνο για την οδική ασφάλεια.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Μέρι Μπάρα, σημειώνει το Reuters, είχε πει σε επενδυτές ότι μέχρι το 2030 η Cruise θα έχει έσοδα 50 δισ. δολαρίων. Η εταιρεία όμως έχασε πάνω από 700 εκατ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο αυτού του έτους λόγω της επέκτασης σε 15 πόλεις.
Στις 8 Νοεμβρίου, η General Motors ανακάλεσε 950 οχήματα χωρίς οδηγό για ενημέρωση λογισμικού. Δύο ημέρες αργότερα έβαλε στον πάγο την παραγωγή του αυτόνομου βαν Cruise Origin,
Έρευνα για την ασφάλεια των οχημάτων της Cruise διεξάγει Από τον περασμένο μήνα η αμερικανική Εθνική Αρχή Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων.
Τον Οκτώβριο, το υπουργείο Μεταφορών της Καλιφόρνια έδωσε εντολή στην Cruise να αποσύρει από τους δρόμους της πολιτείας τα οχήματά της, τα οποία χαρακτήρισε κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις