Οπισθεν από την ΕΕ για τους ρύπους των ΙΧ
Το Ευρωκοινοβούλιο αναμένεται να προβεί σε επαναπροσδιορισμό των πολύ αυστηρών κριτηρίων για τις εκπομπές των καινούργιων οχημάτων (Euro 7)
- Τι είναι το shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης και τι είναι το ταβάνι του χρέους;
- Όταν ο Μακρόν αποκαλούσε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο «το κλουβί με τις τρελές»
- Έκλεβαν πολυτελή οχήματα SUV και τα πωλούσαν στο εξωτερικό – Το αιματηρό επεισόδιο με τον αρχηγό της σπείρας
- Πώς η υπόθεση Πελικό έδωσε άλλες διαστάσεις στη σεξουαλική βία
To σίριαλ με τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 7, που είχε προκαλέσει κρύο ιδρώτα στις αυτοκινητοβιομηχανίες – λόγω του υψηλού κόστους προσαρμογής της τεχνολογίας των κινητήρων στα νέα μοντέλα τους, που θα συμπαρέσυρε, μεταξύ άλλων, προς τα πάνω και τις τιμές τους προς τον καταναλωτή –, φαίνεται ότι θα έχει αίσιο τέλος.
Ή τουλάχιστον, δείχνει να έχει βρεθεί μια μεσοβέζικη λύση.
Συγκεκριμένα, το Ευρωκοινοβούλιο, μετά τις πιέσεις που δέχθηκε από τις χώρες της Γηραιάς Ηπείρου και τους ευρωβουλευτές, δέχθηκε να επανεξετάσει τους όρους που «στραγγαλίζουν», όπως διατυμπανίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, τη νέα γενιά μοντέλων και έτσι θα προχωρήσουν σε αναθεώρηση των εκπομπών ρύπων που προβλέπει το Euro 7.
Οπως είχε δηλώσει στο παρελθόν και η γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) Sigrid de Vries: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές προς όφελος του κλίματος, του περιβάλλοντος και της υγείας.
Με απλά λόγια η ΕΕ βάζει νερό στο κρασί της όσον αφορά τους αυστηρούς ρύπους και ετοιμάζεται να προβεί σε μια απλόχερη αναθεώρηση.
Ο αναθεωρημένος κανονισμός θα επικαιροποιήσει τα ισχύοντα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων (όπως οξείδια του αζώτου, σωματίδια, μονοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία), θεσπίζοντας ταυτόχρονα νέα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών από τα ελαστικά και τα φρένα και για την αύξηση της μακροβιότητας των μπαταριών.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αναφέρουν ότι το Euro 7 – που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από το 2025 – είναι πολύ δαπανηρό, τη στιγμή που τα οφέλη για το περιβάλλον θα είναι πενιχρά.
Μεγάλο κόστος, μικρό κέρδος
Οπως είχε δηλώσει στο παρελθόν και η γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) Sigrid de Vries: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές προς όφελος του κλίματος, του περιβάλλοντος και της υγείας.
Ωστόσο, η πρόταση Euro 7 απλά δεν είναι ο σωστός τρόπος για να γίνει αυτό, καθώς θα είχε χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με εξαιρετικά υψηλό κόστος».
Την άποψη αυτή υιοθέτησαν και οι μάνατζερ των μεγαλύτερων εταιρειών στην Ευρώπη – VW, Renault, Stellantis κ.ά. – και πλέον στον ορίζοντα είναι ορατή μια υπαρκτή αναθεώρηση.
Παράλληλα, οι όροι του Euro 7 θα είχαν άμεση επίπτωση στο κόστος κατασκευής τόσο των επιβατικών όσο και των φορτηγών, κόστος που θα μετακυλιόταν στον τελικό αγοραστή.
Υπολογίζεται ότι με τα νέα πρότυπα ο μελλοντικός αγοραστής θα πλήρωνε έως και 2.000-3.000 ευρώ πιο ακριβά το νέο αυτοκίνητό του προδιαγραφών Euro 7!
Η αναπάντεχη κίνηση της ΕΕ δείχνει να έχει ικανοποιήσει προς το παρόν τον ACEA (Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), τονίζοντας ότι στόχος είναι να πρυτανεύσει η λογική και ο ρεαλισμός για να μην πάει χαμένη η μεγάλη πρόοδος που έχει σημειωθεί από τους κατασκευαστές, ιδίως στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Στο στόχαστρο και τα επαγγελματικά
Οι ευρωβουλευτές συμφωνούν με τα επίπεδα που προτείνει η Επιτροπή για τις εκπομπές ρύπων για τα επιβατικά αυτοκίνητα και προτείνουν κανόνες για τον διαχωρισμό των εκπομπών από ελαφρά επαγγελματικά οχήματα σε τρεις κατηγορίες με βάση το βάρος του οχήματος.
Προτείνουν επίσης αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων στα λεωφορεία και τα βαρέα φορτηγά. Σήμερα, σε πολλές χώρες της Ευρώπης, ο μέσος όρος ηλικίας των φορτηγών έχει ξεπεράσει τα 15-20 χρόνια, μεταξύ αυτών και στην Ελλάδα!
Το Euro 7 θα αντικαταστήσει το ισχύον πλαίσιο ρύπων Euro 6, το οποίο διέπει τις εκπομπές βλαβερών για την υγεία ρύπων από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πιθανόν το αναθεωρημένο πλαίσιο για τους ρύπους θα ισχύσει για τα επιβατικά λίγο πριν από το 2026 και έναν χρόνο αργότερα θα ισχύσει για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.
Να σημειωθεί ότι σήμερα η ΕΕ με τους ισχύοντες κανόνες Euro 6 διαθέτει τα πιο ολοκληρωμένα και αυστηρά πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων (όπως NOx και σωματίδια) στον κόσμο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις