Ιταλία: Πρόστιμα μαμούθ σε ενεργειακές εταιρείες για «επιθετική τιμολόγηση»
Οι εταιρείες κατηγορούνται ότι αύξησαν μονομερώς τα τιμολόγια.
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Συνολικό πρόστιμο άνω των 15,6 εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η αντιμονοπωλιακή αρχή της Ιταλίας (AGCM) σε έξι παρόχους ενέργειας της χώρας, για αύξηση των χρεώσεων κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης των μονομερών αυξήσεων στις τιμές.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η AGCM, η τιμολόγηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ Αυγούστου 2022 και Ιουνίου 2023, διάστημα κατά το οποίο η κυβέρνηση είχε απαγορεύσει τις μονομερείς αυξήσεις τιμών για τις προμήθειες φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας.
Το μέγιστο πρόστιμο
Το μέγιστο πρόστιμο ύψους 10 εκατ. ευρώ καλείται να πληρώσει η Enel, ενώ η Eni καταδικάστηκε να πληρώσει 5 εκατομμύρια ευρώ για αύξηση των τιμών σε περισσότερους από 4 εκατομμύρια πελάτες χωρίς καμία προειδοποίηση.
Η Enel είπε ότι ενήργησε σε πλήρη συμμόρφωση «περιοριζόμενη απλώς στην ανανέωση των οικονομικών όρων που λήγουν, χωρίς να προχωρήσει σε οποιαδήποτε μονομερή τροποποίηση της σύμβασης». Η εταιρεία πρόσθεσε σε ανακοίνωσή της ότι διατηρεί το δικαίωμα να λάβει οποιοδήποτε μέτρο για να αποδείξει ότι είχε ενεργήσει σωστά.
Μικρότερα ποσά
Στις περιφερειακές επιχειρήσεις κοινής ωφελείας Acea και Dolomiti Energia επιβλήθηκαν πρόστιμα 560.000 ευρώ και 50.000 ευρώ αντίστοιχα για ανεπαρκή προειδοποίηση στους πελάτες για αυξήσεις τιμών.
Στην ιταλική μονάδα της Iberdrola επιβλήθηκε πρόστιμο 25.000 ευρώ επειδή απείλησε να αποκόψει πελάτες εκτός και αν αποδεχτούν μια νέα σύμβαση υπό «χειρότερες οικονομικές συνθήκες», δήλωσε η AGCM.
Η Edison καλείται να πληρώσει το ελάχιστο ποσό των 5.000 ευρώ επειδή, ενώ αύξησε τις τιμές όταν δεν έπρεπε, αργότερα αποζημίωσε τους πελάτες και η συμπεριφορά της επηρέασε έναν «οριακό» αριθμό ατόμων.
Σε ανακοίνωσή της Edison αναφέρει ότι χαιρετίζει την αντιμονοπωλιακή απόφαση, η οποία «απέκλεισε το μεγαλύτερο μέρος της συμπεριφοράς που αμφισβητήθηκε αρχικά και αναγνώρισε την καλή συμπεριφορά της εταιρείας».
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις