ΕΦΚΑ: Τηλέφωνο σε όσους πλησιάζουν τη σύνταξη για να ετοιμάσουν χαρτιά
Ενοποίηση 88 διαφορετικών μητρώων για ταχύτερη έκδοση, νέες ψηφιακές υπηρεσίες, online ασφαλιστικός βίος, αμοιβές, ωράριο, σχέσεις εργασίας
Τέσσερα ηλεκτρονικά «όπλα» για την ταχύτερη έκδοση των συντάξεων θέτει σε εφαρμογή ο ΕΦΚΑ.
Παράλληλα, τηλεφωνικές κλήσεις σε 1.000 δημοσίους υπαλλήλους για να καταθέσουν δικαιολογητικά πριν από την αίτηση συνταξιοδότησής τους αναμένεται να πραγματοποιήσουν οι υπάλληλοι του ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης με την έλευση του 2024.
Σε πιλοτική βάση, χίλιοι ασφαλισμένοι θα ενημερωθούν για να προετοιμαστούν για τα απαραίτητα δικαιολογητικά – Σταδιακά όλοι θα ενημερώνονται μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων
Στόχος της διοίκησης του Ταμείου είναι η πιλοτική εφαρμογή σχεδίου προειδοποίησης των συνταξιούχων για τη συγκέντρωση των απαιτούμενων εγγράφων έξι μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης, προκειμένου να μην καθυστερήσει ο υπολογισμός της.
Το σχέδιο του ΕΦΚΑ προβλέπει ότι η επιτάχυνση της έκδοσης των συντάξεων θα επιτευχθεί με την ολοκλήρωση του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ), που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα αποτελέσει το κανάλι διαλειτουργικότητας με τα πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων, τις υφιστάμενες εφαρμογές και τα μητρώα της δημόσιας διοίκησης.
Επίσης θα προχωρήσει η «ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής ιστορίας του e-ΕΦΚΑ» που θα μεταμορφώσει όλο το χαρτώο αρχείο όλων των ταμείων που εντάχθηκαν «βίαια» το 2016 κάτω από την «ομπρέλα» του ΕΦΚΑ, προστατεύοντας κατά κύριο λόγο όλη αυτή την πληροφορία και κάνοντας πιο εύκολη την πρόσβαση στην ενημέρωση από τα συστήματα του e-ΕΦΚΑ, καθώς και την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης του συστήματος απονομής σύνταξης στους δικαιούχους του e-ΕΦΚΑ.
Τέσσερις δράσεις
Ειδικότερα οι τέσσερις δράσεις που περιλαμβάνει ο προγραμματισμός του ΕΦΚΑ για τη μετάβαση του ΕΦΚΑ στη νέα ψηφιακή εποχή και την ταχύτερη έκδοση των συντάξεων είναι οι εξής:
- Ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου όλων των πολιτών, με την ένταξη στο ηλεκτρονικό σύστημα των ενσήμων και πριν από το 2002. Τα ένσημα των ασφαλισμένων πριν από το 2002 είναι στην πλειοψηφία τους χειρόγραφα, κάτι που δημιουργεί σημαντικές καθυστερήσεις, κυρίως σε ταμεία όπως ο ΟΓΑ και το ΝΑΤ. Η διαδικασία ψηφιοποίησης έχει άμεση σχέση με την επιτάχυνση της απονομής των συντάξεων. Ο σκόπελος της καθυστέρησης της απονομής των συντάξεων ξεπεράστηκε από τη fast track διαδικασία, αρχικά για τις κύριες και τώρα πια και για τις επικουρικές συντάξεις. Οι συντάξεις πλέον απονέμονται με βάση τον όποιο ψηφιοποιημένο χρόνο ασφάλισης. Ο υπόλοιπος χρόνος που μπορεί να έχει διανυθεί αλλά να βρίσκεται σε χειρόγραφα αρχεία θα προστεθεί όταν ψηφιοποιηθούν και αυτά. Ως συνέπεια, βέβαια, αυτή η διαδικασία οδηγεί για κάποιο χρονικό διάστημα σε μικρότερες συντάξεις από τις προσδοκώμενες.
- Ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του e-ΕΦΚΑ σε ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, που θα επικοινωνεί και με τα συστήματα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών υποθέσεων.
- Διασύνδεση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ με τον e-ΕΦΚΑ Πρόγραμμα ΑΡΙΑΔΝΗ. Με τον τρόπο αυτόν οι ελεγκτές του e-ΕΦΚΑ θα μπορούν σε πραγματικό χρόνο να γνωρίζουν το ωράριο, την αμοιβή, τη μερική ή την πλήρη απασχόληση κάθε εργαζομένου.
- Η δημιουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος στον ΕΦΚΑ που θα δώσει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους να έχουν το σύνολο των υπηρεσιών των ασφαλισμένων σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, να γίνεται η εκκαθάριση των οικονομικών άμεσα. Να πληρώνει κάποιος μια οφειλή και να λαμβάνει την ίδια στιγμή ασφαλιστική ενημερότητα. Ή να καταβάλλει κάποιο ποσό και να το βλέπει κατευθείαν. Ταυτόχρονα θα προωθηθούν νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες με βάση τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των συναλλασσομένων. Ηδη ο ΕΦΚΑ έχει θέσει σε εφαρμογή περισσότερες από 80 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, μέσω των οποίων έχουν πραγματοποιηθεί τουλάχιστον 230 εκατομμύρια συναλλαγές.
Την ίδια ώρα, όπως ανακοινώθηκε από τον διοικητή του ΕΦΚΑ Αλ. Βαρβέρη, στις αρχές του 2024, σε πιλοτική βάση, χίλιοι ασφαλισμένοι θα ενημερωθούν τηλεφωνικά από τον ΕΦΚΑ έξι μήνες πριν από την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης, για τη δυνατότητα συνταξιοδότησής τους και για τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομίσουν.
Στόχος μας είναι η αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησης των πολιτών με κάθε διαθέσιμο κανάλι επικοινωνίας, προκειμένου ο Φορέας μας να επιτελεί τον κοινωνικό ρόλο του και να λειτουργεί με συνέπεια, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα».
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα ακολουθήσουν οι επόμενοι 1.000 δημόσιοι υπάλληλοι.
Με την ολοκλήρωση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του ΕΦΚΑ η διαδικασία αυτή θα αφορά όλους τους ασφαλισμένους που πλησιάζουν στη σύνταξη προκειμένου η σύνταξη να βγαίνει άμεσα.
Σταδιακά οι ασφαλισμένοι θα ενημερώνονται μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων ή μέσω ειδοποιήσεων στο κινητό.
- Βασίλης Καρράς: Τι αποκαλύπτει ο βιογράφος του τραγουδιστή έναν χρόνο από τον θάνατο του
- Τα είχα χαμένα! Ο Ρέιφ Φάινς για τη συνεργασία του με τη Τζένιφερ Λόπεζ
- Κουκουβάγια «προσγειώθηκε» στην κορυφή χριστουγεννιάτικου δέντρου – Μπήκε από την καμινάδα
- Επίδομα θέρμανσης: Αύριο η καταβολή της πρώτης δόσης
- LIVE: Πανσερραϊκός – Παναιτωλικός
- Νέα Υόρκη: Η καρδιά της πόλης «χτυπά» στο 2025 – Έτοιμη να υποδεχτεί τη νέα χρονιά