Black Friday & Cyber Monday: Συμβουλές για ασφαλείς online αγορές
Όλα όσα χρειάζεται να προσέξουμε, για να προστατευτούμε από τις «παγίδες» των διαδικτυακών αγορών.
- Ουίνστον Τσώρτσιλ: Η iconic φωτογραφία του 1941, η φθηνή κόπια των 5.000 δολαρίων και το σκάνδαλο 83 χρόνια μετά
- Χαραμάδα ελπίδας για την κλιματική κρίση στη σύνοδο της G20
- Παύλος Μαρινάκης: Εκλογές το 2027 – Καμία ανησυχία στην κυβέρνηση για διαρροές στον προϋπολογισμό – Τι είπε για ΠτΔ και για ψήφο εμπιστοσύνης
- Ο Κασσελάκης ανακοίνωσε ψηφοφορία για το όνομα του κόμματός του
Η κοσμοσυρροή που δημιουργείται στα καταστήματα με αφορμή την Black Friday είναι ένας λόγος για να αποφασίσουμε να πραγματοποιήσουμε τις αγορές μας από την άνεση του καναπέ μας. Έτσι και αλλιώς, τα περισσότερα καταστήματα –αν όχι όλα-, μας επιτρέπουν να έχουμε μία εικόνα για το πώς διαμορφώνονται οι τιμές στα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν, ενώ μας δίνουν τη δυνατότητα να ψωνίζουμε, αποφεύγοντας τον έντονο συνωστισμό και τις ατελείωτες ουρές στα ταμεία. Όλα αυτά, αρκεί να έχουμε εξασφαλίσει πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Ναι, τα προνόμια των online αγορών, δηλαδή η ευελιξία και η εξοικονόμηση χρόνου, είναι μερικοί καλοί λόγοι για να πούμε «ναι» σε μία ψηφιακή αγοραστική εμπειρία. Ωστόσο, αυτό προϋποθέτει πως έχουμε εξοικειωθεί με τη διαδικασία, πως μπορούμε να προστατευτούμε από δόλιες πρακτικές που σκοπό έχουν να μας αποσπάσουν χρήματα. Παρακάτω, λοιπόν, έχουμε συγκεντρώσει μία λίστα με συμβουλές, για να γίνουμε λίγο πιο επιφυλακτικοί, καθώς απολαμβάνουμε μία online εμπειρία αγορών με αφορμή τη Black Friday ή και τη Cyber Monday.
Ελέγχουμε την εγκυρότητα ενός online καταστήματος
Όσο δελεαστική και αν μοιάζει μία προσφορά, δεν είναι αρκετά συμφέρουσα αν το κατάστημα που μας την προσφέρει δεν δείχνει αρκετά αξιόπιστο. Αντίθετα, μπορεί να μας βάλει σε μεγάλους μπελάδες. Διαβάζοντας τις αξιολογήσεις που έχει λάβει ένα κατάστημα, βρίσκοντας τα social media ενός e-shop, ελέγχοντας στα στοιχεία επικοινωνίας πως εκτός από ψηφιακή παρουσία έχει και φυσική έδρα, μπορούμε να διαπιστώσουμε αν το online κατάστημα που σκοπεύουμε να εμπιστευτούμε, αξίζει όντως την προτίμησή μας και δεν πρόκειται για περίπτωση scam. Όπως και να έχει, πριν αγοράσουμε κάτι, επιβεβαιώνουμε πως τα στοιχεία επικοινωνίας ισχύουν και πως θα βρούμε κάποιον αρμόδιο να απευθυνθούμε, αν προκύψει κάποιο πρόβλημα με την αγορά μας.
Ψωνίζουμε έχοντας εξασφαλίσει μία ασφαλής σύνδεση
Για να ολοκληρώσουμε μία online αγορά, χρειάζεται να συμπληρώσουμε μία φόρμα με τα προσωπικά στοιχεία μας. Καλό θα ήταν, λοιπόν, πριν προχωρήσουμε σε μία online αγορά να βεβαιωθούμε πως η σύνδεση που χρησιμοποιούμε είναι ασφαλής και πως δεν πρόκειται να υποκλέψει κάποιος τις προσωπικές μας πληροφορίες μέσω αυτής. Ακριβώς για αυτό, προτιμούμε να πραγματοποιούμε τις online αγορές μας ενώ βρισκόμαστε σπίτι ή σε κάποιον άλλο χώρο, στον οποίο μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως δεν έχει κάποιος άλλος πρόσβαση στη σύνδεσή μας. Επίσης, ελέγχουμε πως η διεύθυνση της ιστοσελίδας δεν έχει… ύποπτα τυπογραφικά λάθη και ξεκινάει με το «https://». Εξίσου σημαντικό είναι να έχουμε ενεργοποιημένο κάποιο antivirus πρόγραμμα προστασίας, το οποίο μας προστατεύει από κακόβουλα λογισμικά και ιστοσελίδες «παγίδες».
Δεν παραχωρούμε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα
Αν εξαιρέσουμε την περίπτωση που θέλουμε να κλείσουμε αεροπορικά εισιτήρια, σε καμία άλλη δεν επιτρέπεται να μας ζητηθούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τα οποία δεν χρησιμεύουν στην ολοκλήρωση μίας online αγοράς. O αριθμός της αστυνομικής ταυτότητας, του διπλώματος ή του διαβατηρίου μας , καθώς και το ΑΦΜ μας, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες πληροφορίες, τις οποίες δεν πρέπει να γνωστοποιούμε, πόσω μάλλον σε ένα ψηφιακό περιβάλλον όπου δεν γνωρίζουμε ποιος κρύβεται πίσω από την ιστοσελίδα στην οποία περιηγούμαστε. Επίσης, δεν πραγματοποιούμε εγκατάσταση ενός άγνωστου λογισμικού, για να εξασφαλίσουμε κάποια προσφορά.
Διαβάζουμε προσεκτικά την πολιτική επιστροφών του καταστήματος
Ένα λάθος που κάνουν αρκετοί ενώ πραγματοποιούν online τις αγορές τους, είναι πως δεν διαβάζουν προσεκτικά τις πολιτικές που ισχύουν για τις επιστροφές ή τις αλλαγές των προϊόντων. Αλήθεια, πόσες φορές έτυχε να επενδύσουμε σε ένα προϊόν, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με αυτό που τελικά παραλάβαμε; Για να μην βρεθούμε ξανά στη δυσάρεστη θέση να… ψάχνουμε το δίκιο μας και να μην το βρίσκουμε ή να ζητάμε τα χρήματά μας πίσω, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποιες πολιτικές ακολουθεί ένα κατάστημα, ώστε να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως, όταν αποφασίσουμε να επιστρέψουμε ή να αντικαταστήσουμε ένα προϊόν που τελικά δεν μας εξυπηρετεί.
Κλείνοντας, μην ξεχνάμε πως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να προφυλαχθούμε από τις «παγίδες» των online αγορών, είναι να προτιμούμε μόνο τα μετρητά ως τρόπο πληρωμής, δηλαδή να εξοφλούμε την αγορά μας μέσω αντικαταβολής, όταν θα παραλαμβάνουμε το προϊόν που έχουμε αγοράσει. Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγουμε να διαθέσουμε online τα προσωπικά μας στοιχεία, ενώ έχουμε τη δυνατότητα να ξανά σκεφτούμε πόσο απαραίτητο μας είναι ένα προϊόν, πριν το κάνουμε δικό μας.
Πώς θα αξιοποιήσετε τις προσφορές της Black Friday χωρίς να υπερβείτε το budget σας; Click εδώ!
Black Friday: Ποια είναι τα πιο κοινά λάθη των καταναλωτών; Click εδώ!
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις