Κυρίαρχος η τηλεόραση για την ενημέρωση των πολιτών – Ακολουθεί το διαδίκτυο
Για την έρευνα έγιναν 25.956 διαδικτυακές συνεντεύξεις με πολίτες των 27 κρατών - μελών της Ε.Ε. ηλικίας 15 ετών και άνω (18 και 24 Οκτωβρίου).
- Τεχνητή νοημοσύνη και ωδή στο γυμνό: Αυτές ήταν οι πιο τολμηρές φωτογραφίες την χρονιά του 2024
- Πρόστιμα και επιπλέον φόροι για όσους δεν κλείσουν εκκρεμότητες μέχρι το τέλος του χρόνου
- Μαζική επίθεση με drones σε ρωσική πόλη 1.000 χλμ από τα σύνορα - Απομακρύνθηκαν κάτοικοι
- Χιόνια σε ορεινές περιοχές της Θεσσαλονίκης - Πού απαιτούνται αντιολισθητικές αλυσίδες
Νικήτρια με διαφορά αναδεικνύεται η τηλεόραση στον τομέα της ενημέρωσης των πολιτών. Σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο που δημοσιεύτηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η τηλεόραση κυριαρχεί ως κύρια πηγή ειδήσεων για τους πολίτες (71%) της ΕΕ ενώ ακολουθεί το διαδίκτυο και οι πλατφόρμες ειδήσεων (42%). Το ραδιόφωνο και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μοιράζονται την τρίτη θέση σύμφωνα με την έρευνα για τα μέσα ενημέρωσης και τις ειδήσεις.
Στη χώρα μας
Στην Ελλάδα, σε ερώτηση για το ποια μέσα χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο για πρόσβαση σε ειδήσεις τις τελευταίες επτά ημέρες, το 65% απάντησε την τηλεόραση, το 57% τις ηλεκτρονικές δημοσιογραφικές και ειδησεογραφικές πλατφόρμες, το 24% το ραδιόφωνο, το 55% τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το 14% τα έντυπα μέσα. Το 39% εμπιστεύεται τη Δημόσια Τηλεόραση και ραδιόφωνα, συμπεριλαμβανομένου του διαδικτύου. Το 34% τα έντυπα μέσα, και το 31% ιδιωτική τηλεόραση και ραδιόφωνα.
Επίσης, οι πολίτες της ΕΕ βλέπουν τις διαδικτυακές πλατφόρμες ειδήσεων και τα κανάλια μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένων των influencers, όλο και περισσότερο ως αξιόπιστες νέες πηγές, επισημαίνει η έρευνα.
Η έρευνα εστιάζει στις συνήθειες των μέσων ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένης της εμπιστοσύνης σε διαφορετικές πηγές μέσων.
Συνήθειες στα ΜΜΕ
Για το 71% των ερωτηθέντων, η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι ένα από τα μέσα που χρησιμοποιούνται περισσότερο για πρόσβαση σε ειδήσεις τις τελευταίες επτά ημέρες, ακολουθούμενη από τον διαδικτυακό τύπο και τις πλατφόρμες ειδήσεων (42%). Το ραδιόφωνο και οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης (και οι δύο 37%) βρίσκονται στην κοινή τρίτη θέση και ακολουθεί ο γραπτός Τύπος, τον οποίο αναφέρει το 21% των ερωτηθέντων.
Κερδίζει πόντους το διαδίκτυο
Σε σύγκριση με την έρευνα για τα μέσα και τις ειδήσεις του Κοινοβουλίου το 2022, παρατηρείται αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων στο συνολικό μερίδιο των ερωτηθέντων που χρησιμοποιούν πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για πρόσβαση σε ειδήσεις. Μικρότερες αυξήσεις παρατηρούνται όταν πρόκειται για τη χρήση εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων (+5 ), πλατφορμών βίντεο (+4 ) ή podcast (+2). Η αύξηση της χρήσης αυτών των μέσων ενημέρωσης παρατηρείται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και στα περισσότερα κράτη-μέλη.
Σε ερώτηση για θέματα ειδήσεων στα οποία είχαν πρόσβαση τις τελευταίες επτά ημέρες, οι τοπικές ειδήσεις (επιλέχθηκαν από το 50%), η εθνική πολιτική (47%) και τα ευρωπαϊκά και τα διεθνή θέματα (45%) είναι στις πρώτες θέσεις.
Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων παρακολουθεί τις ειδήσεις σε καθημερινή βάση φτάνει το 70% και αυξάνεται με την ηλικία, ενώ η αποφυγή ειδήσεων είναι ελαφρώς πιο πιθανή μεταξύ των γυναικών, των νεότερων ερωτηθέντων και των ατόμων με χαμηλότερη εκπαίδευση.
Οι πιο αξιόπιστες πηγές μέσων ενημέρωσης
Το 48% των Ευρωπαίων πολιτών εμπιστεύεται τους περισσότερους δημόσιους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς (συμπεριλαμβανομένης της παρουσίας τους στο διαδίκτυο) ως πηγή ειδήσεων. Ακολουθεί ο γραπτός Τύπος (συμπεριλαμβανομένης της διαδικτυακής τους παρουσίας), τον οποίο εμπιστεύεται το 38% των ερωτηθέντων, ενώ οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί αναφέρονται από το 29%.
Ταυτότητα της έρευνας
Για την έρευνα έγιναν 25.956 διαδικτυακές συνεντεύξεις με πολίτες των 27 κρατών – μελών της Ε.Ε. ηλικίας 15 ετών και άνω (18 και 24 Οκτωβρίου) με τη βοήθεια υπολογιστή (CAWI), χρησιμοποιώντας διαδικτυακούς πίνακες Ipsos και το δίκτυο συνεργατών τους. Τα αποτελέσματα της ΕΕ σταθμίζονται ανάλογα με το μέγεθος του πληθυσμού σε κάθε χώρα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις